Trūko KTU gimnazijos mokytojų kantrybė: taikstytis neketina

 (779)
Prieš kiek daugiau nei dvi savaites apie savo atsistatydinimą pranešęs KTU gimnazijos direktorius Bronislovas Burgis visuomenėje sukėlė tikrą sąmyšį. Spaudimo neišlaikė ir gimnazijos pedagogai – pirmadienį jie išplatino jų poziciją dėl susidariusios situacijos parodantį pareiškimą.
Bronislovas Burgis
Bronislovas Burgis
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

„Ši negraži istorija nuėjo taip toli, kad negalime nereaguoti. Norėtume paskelbti KTUG pedagogų poziciją“, – laiške DELFI rašė jie.

Taikstytis su mokinės veiksmais neketina

„Visuomenės informavimo priemonėse plačiai nuskambėjo nemaloni istorija dėl gimnazistės, pažeidusios gimnazijos taisykles, ir jos tėvų konflikto su KTUG direktoriumi B. Burgiu.

Kiekvienas iš mūsų – tiek mokinys, tiek darbuotojas  esame gimnazijos „veidas“, nepaisant, kur būtume, darbe ar viešoje aplinkoje. Mes, gimnazijos pedagogai, visada didžiavomės dirbdami tokioje mokykloje, nes KTUG visada buvo ir tebėra išskirtinė mokymo įstaiga. Tai ne tik gimnazija. KTUG  tai gyvenimo būdo formavimo mokykla, puoselėjanti aukštas moralines vertybes, nuo pirmųjų gimnazijos laidų gyvenanti pagal garbės kodeksą: kiekvienas esame atsakingas už save ir kartu už visą gimnaziją. Šis kodeksas taikytinas tiek darbuotojui, tiek gimnazistui. 

Netoleruojame alkoholio, nikotino ir kitų priklausomybės medžiagų vartojimo ne tik gimnazijos teritorijoje, bet ir viešoje erdvėje. Tą patvirtiname pasirašydami sutartį su gimnazija.

Mūsų gimnazija  tai demokratinė erdvė, kuri kiekvienam leidžia pasireikšti pagal norus ir sugebėjimus: kurti, dalyvauti, pilnavertiškai gyventi. Tai puiki vieta gimnazistų saviraiškai, kuri yra skatinama, palaikoma, ja didžiuojamasi.

KTU gimnazijoje yra plati gimnazistų savivalda, kur gimnazistai mokosi demokratijos taisyklių: aktyvumo, teisingų ir sąžiningų rinkimų, atviro nuomonės išsakymo, visiems bendrų taisyklių ir įstatymų laikymosi. Taip ugdoma jauno žmogaus atsakomybė, sąmoningumas ir pilietiškumas. Nuo piliečių aktyvumo ir sąmoningumo priklauso ir demokratijos tvirtumas  tiek įstaigoje, tiek šalyje. Tuo suinteresuoti visi – tiek pedagogai, tiek gimnazistų tėveliai. 

Apmaudu ir nepateisinama, kad atsiranda asmenų, kurie sąmoningai griauna 25-erius metus KTUG pedagogų dirbamą darbą. Šiuo atveju patys tėvai savo dukrai parodė pavyzdį, kaip galima taisyklių nesilaikyti, „išsisukti“, išvengti atsakomybės, o apkaltinti gimnazijos vadovą – už „per griežtą“ auklėjimą? Už pagrįstą reikalavimą laikytis KTUG taisyklių? Negana to, užuot santūriai pripažinus savo dukros nusižengimą, o gal ir savo pačių auklėjimo klaidas, kerštaujama ir direktoriui, ir gimnazijai, užverčiant skundais visas įmanomas institucijas. Dėl ko? Dėl pačios gimnazijos veiklos, dėl jos principinių nuostatų?

Visapusiškai pritardami paskelbtai KTUG gimnazistų tėvų peticijai, gimnazijos pedagogai pareiškia, kad ir toliau sieks išlaikyti KTU gimnazijos principines nuostatas, abipusį pasitikėjimą, demokratiškumą ir nesitaikstys su sąmoningais drausmės pažeidimais, savivale ir nesąžiningumu.

Norime ir toliau išlikti gimnazija su iki šiol puoselėtomis vertybėmis bei tradicijomis, su gimnazistais, kurie ne tik siekia mokslo aukštumų, bet ir yra atsakingi, sąžiningi ir garbingi žmonės“, – sakoma jų pareiškime, kuriam, anot organizatorių, pritarė visi mokytojai.

Pradėtas ikiteisminis tyrimas

DELFI primena, kad spalio 31 dieną KTU gimnaziją baigusius mokinius pasiekė žinia, kad KTU gimnazijos direktorius Bronislovas Burgis traukiasi iš pareigų.

Šią žinią iš mokyklos direktoriaus socialiniame tinkle „Facebook“ gavo buvę KTU gimnazijos mokiniai. Žinutėje B. Burgis kreipiasi į visus „kadenciją baigusius gimnazistus“ ir informuoja, jog jis taip pat baigia savo kadenciją.

Anot B. Burgio, jo pasitraukimą iš gimnazijos nulėmė trys priežastys – garbingas amžius (šiuo metu B. Burgiui yra 64 metai – DELFI), pablogėjusi sveikata ir „tam tikras epizodas, kuris išsiskyrė iš kitų. Supratau, kad jeigu neišeisiu, paminsiu savo įsitikinimus, nubrauksiu viską, ką iki tol buvau pasiekęs“.

DELFI pavyko išsiaiškinti, kad jo įvardyta trečioji priežastis – nedrausmingų, sutartį su gimnazija pažeidusios mokinės tėvų (aplinkybės ir pavardės redakcijai yra žinomos) daroma įtaka. Dėl šios situacijos prieš B. Burgį pradėtas ikiteisminis tyrimas.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Jaunimo sodas

Pareiškimas Vilniaus darželyje: tu nesišluostysi užpakalio, kol neatneši popieriaus (482)

Į DELFI kreipėsi moteris, neapsikentusi rinkliavų Vilniaus Justiniškių rajone esančiame lopšelyje-darželyje „Pelenė“. Ją papiktino ne tik jos, bet ir įstaigos atstovų elgesys – nesulaukę paramos jie ėmė terorizuoti vaikus.

Paaiškino jaunimo politinės apatijos priežastis (18)

Latvijoje ir Estijoje tokio didelio nusiteikimo prieš visą politiką, kaip Lietuvoje, nėra, sako politologė Ainė Ramonaitė. Naujausio tyrimo atskleidžiamą menką jaunimo politinį aktyvumą ji aiškina ir tuo, kad jaunimas beveik nevartoja žiniasklaidos, ir problemomis švietimo sistemoje. Tuo metu politologas Lauras Bielinis teigia, kad trūksta ir politinių idėjų, kurios uždegtų jaunimą.

Beveik pusšimtyje Kauno vaikų darželių formuojamos per didelės grupės (10)

Kauno savivaldybė pasidžiaugė išsprendusi vietų vaikų darželiuose trūkumo problemą, tačiau higienistų atliktų patikrinimų rezultatai rodo, kad tuo džiaugtis lyg ir ankstoka.

Kūrėjai tikisi, kad elektroninis parašas moksleiviams ateityje leis naudotis bankininkyste (10)

Elektroninio parašo alternatyvos moksleiviams kūrėjai tikisi, kad ateityje tai leis ne tik prisijungti prie elektroninio dienyno, bet ir peržiūrėti egzaminų ir žinių patikrinimų rezultatus ar net naudotis kai kuriomis bankų paslaugomis.

Kauno rajone baigiama spręsti vaikų darželių problema (8)

Vienoje labiausiai augančių šalies savivaldybių – Kauno rajone – baigiama spręsti vaikų darželių stygiaus problema. Per pastaruosius ketverius metus darželinukams sukurta per tūkstantį naujų vietų. Tai padaryta papildomas grupes įsteigus mokyklose, įrengus daugiafunkcinius centrus, dalį ikimokyklinio ugdymo grupių perkėlus į atsilaisvinusias mokyklų patalpas.