Seimas nesutiko VU suteikti išskirtinį statusą

 (54)
Aukštojo mokslo reformą svarstantis Seimas nesutiko, kad Vilniaus universitetui (VU) būtų suteiktas išskirtinis statusas. Socialdemokratas Juozas Olekas ir liberalcentristas Artūras Melianas pasiūlė, kad į Seimo svarstomą Mokslo ir studijų įstatymo projektą būtų įtraukta nuostata, kuria, atsižvelgiant į istorinę ir dabartinę svarbą Lietuvos visuomenei ir valstybei, VU būtų suteiktas nacionalinio universiteto statusas ir taip užtikrintas jam išskirtinis savarankiškumas ir autonomija mokslo ir studijų proceso organizavimo srityje bei tiesioginė atsiskaitomybė visuomenei.
© DELFI
Tokią nuostatą palaikė 19 parlamentarų, 12 balsavo prieš, 37 susilaikė. Tam nepritarė ir Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas. Jo pirmininkas Valentinas Stundys tokią komiteto nuomonę pagrindė tuo, kad J. Oleko ir A. Meliano siūloma nuostata esą išskirtinių sąlygų nustatymas keltų įtampą ir iškreiptų sistemą. Pasak V. Stundžio, įstatymu siekiama nustatyti kokybišką konkurenciją.
Seimas nesutiko VU suteikti išskirtinį statusą
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos Seime narys Mantas Adomėnas teigė, kad įtvirtinus išskirtines sąlygas VU būtų padaryta meškos paslauga, nes jis nebeturėtų stimulo keistis ir tobulėti.

"Neturėtų būti už gražias akis ar už ilgą istoriją suteikiama privilegijų. Tai turėtų būti siejama tik su aukštojo mokslo kokybe ", - pabrėžė M. Adomėnas.

Tuo tarpu J. Olekas tvirtino, kad išskirtinių sąlygų sudarymas leistų seniausiam šalies universitetui priartėti prie tikslo - turėti universitetą, kuris būtų matomas reitingų viršūnėse.

Socialdemokratas Vytenis Povilas Andriukaitis priminė, kad tokia idėja nėra nauja. "Dar 1992 metais Seimas, svarstydamas ir tvirtindamas universitetų statusą, kalbėjo, kad galėtų kada nors būti suteiktas nacionalinio universiteto statusas. Toks statusas yra suteiktas Operos ir baleto, Dramos teatrams (...). Visiems aišku, kad VU visą laiką buvo visų mūsų reformų vėliavnešys. Tai yra Seimo skola", - sakė V. P. Andriukaitis.

Antradienį Seimo plenariniame posėdyje yra svarstomi parlamentarų pasiūlymai Mokslo ir studijų įstatymo projektui. Svarstomas didžiulis paketas pasiūlymų, susijusių su tam tikromis Mokslo ir studijų įstatymo projekto formuluotėmis.

ELTA
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Jaunimo sodas

Per porą metų abiturientų vertinimo sistemą planuojama peržiūrėti (28)

Per artimiausius metus bus siekiama nuosekliai peržiūrėti abiturientų brandos vertinimo sistemą, numatant, kad ji būtų grindžiama ne vien brandos egzaminais, sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.

Dėl susidariusios padėties kaltina mokyklą (89)

Pradeda drastiškai mažėti skaičius abiturientų, galinčių įgyti aukštąjį mokslą, nes mokykla nesugeba jų perengti taip, kad šie peržengtų universitetų nustatytą kartelę. Taip sako Lietuvos universitetų rektorių konferencijos pirmininkas Juozas Augutis po to, kai pirmadienį paskelbus priėmimo į aukštąsias mokyklas rezultatus paaiškėjo, kad dauguma universitetų traukiasi labiau nei buvo galima tikėtis – pirmakursių skaičius kai kuriose aukštosiose mokyklose per kelerius metus sumažėjo net tris kartus.

Universitetai, kuriems skambina varpai, ir palaidotos studijos uždarė dar 112 programų (273)

Pirmadienį paskelbus priėmimo į aukštąsias mokyklas rezultatus paaiškėjo, kad dar 112 studijų programų teko uždaryti: jos nesulaukė pakankamo stojančiųjų susidomėjimo. Švietimo ekspertė Virginija Būdienė sako, kad varpai skamba penkiems universitetams.

Tarptautinėje matematikos olimpiadoje Brazilijoje iškovoti du bronzos medaliai (21)

58-ojoje tarptautinėje matematikos olimpiadoje, kuri liepos 13-23 dienomis vyko Brazilijoje, Rio de Žaneire, Lietuvos moksleiviai pelnė du bronzos medalius ir tris pagyrimo raštus.

J. Petrauskienė: universitetai išlaikė kokybės egzaminą (27)

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė, apibendrindama pirmo priėmimo į aukštąsias mokyklas etapo rezultatus, teigia, kad universitetai pasirinko kokybės kelią.