Profesinė praktika – galimybė įsidarbinti

 (19)
Po egzaminų sesijos nemažai studentų toliau kopia svajonių karjeros link ieškodami profesinės praktikos vietos. Darbdaviai sako, kad praktikuotis priima labiausiai motyvuotus, o ir darbo vieta dažniau atsiranda pačių darbdavių apmokytiems jaunuoliams.
© Shutterstock nuotr.

Po konkurso dėl praktikos didelėje užsienio kompanijoje studentas Darius tikina, kad po jo bet kas prarastų darbo pokalbių baimę. Tačiau to patikrinti jis pats jau negalėjo, nes iškart po praktikos sulaukė ir siūlymo dirbti.

„Toks pasiūlymas iškrito iš dangaus kaip iš niekur nieko, gavau pasiūlymą tapti vienos iš komandų vadovu. <...> Nedvejodamas sutikau“, – džiaugėsi „Barclays“ mobiliųjų aplikacijų kūrimo komandos vadovas, studentas Darius Kavaliauskas.

Už praktikantų priėmimą atsakinga kompanijos darbuotoja sako, kad kasmet į praktiką priimama iki 30 jaunuolių, o apie pusė studentų čia ir pasilieka dirbti.

„Mes nereikalaujame patirties. Jei turi – aišku – privalumas, bet mes paprastai ieškome ateities potencialo, talentų – į juos investuojame, apmokome ir tikimės, kad jie ras darbo vietą mūsų kompanijoje. Paprastai į vieną darbo vietą pretenduoja bent keletas studentų, tad atsirenkame gabiausius ir labiausiai norinčius. Noras – labai svarbu“, – aiškino „Barclays“ atrankų vadovė Aurelija Urbonavičiūtė.

Restoranų ir picerijų tinkle, pasak jo atstovų, beveik visi priimti praktikantai turi galimybių dirbti ir siekti karjeros.

„Jeigu matome, kad darbuotojas perspektyvus, turi tokių charakterio savybių, kurios leistų ateityje jam būti geru padavėju, geru virėju, tai įmonėje vyrauja tokia nuomonė, kad pirmiausia turi būti žmogus, o visa kita mes tave išmokysime“, – sakė „Delano“ direktorė Asta Jokubauskienė.

Pusę metų veikiantis projektas „gera praktika“ padeda jaunuoliams rasti vietą, kur atlikti profesinę praktiką. Šis projektas sujungia įvairių įmonių pasiūlymus ir studentų lūkesčius.

„Tos įmonės, kurios siūlo užmokestį, sulaukia ženkliai daugiau studentų, kas yra normalu, negu tos, kurios nori studento nemokamai. iš kitos pusės, ką reikia įmonėms suprasti, yra tai,kad reikia labai aiškiai komunikuoti ir apibrėžti praktikos naudą“, – dėstė projekto „gerapraktika.lt“ koordinatorius Ilja Makinas.

Pasak projekto koordinatoriaus, pasitaiko ir studentų, kurie praktikos naudos neįvertina ir siekia fiktyvios praktikos – susitaria su įmonėmis dėl reikalingų dokumentų tam, kad galėtų atsiskaityti universitete, tačiau iš tiesų įmonėje nedirba.

www.lrt.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Jaunimo sodas

Antrokams skirto uždavinio neišsprendė net profesionalas: ar pavyks šią užduotį išspręsti Jums? (1245)

Antrokę dukrą auginanti DELFI skaitytoja su redakcija pasidalino uždaviniu, rastu mergaitės matematikos pratybose. Pamačiusį jį klasės pirmūnė, jos teigimu, net apsiverkė, išspręsti užduoties nesugebėjo ir būrys suaugusių draugų.

Net žinodami mažiau už mokinius, mokytojai turi mokyti naudotis internetu (63)

Daug mokytojų nenori mokyti naudotis internetu, nes mano, kad jų mokiniai ir taip žino daugiau, LRT KLASIKAI sako olandų kalbos ir literatūros mokytojas, Olandijos mokytojų kvalifikacijos kėlimo instituto instruktorius Jeroenas Clemensas. „Iš dalies taip ir yra. Kita vertus, mokiniai turi išmokti kritiškai mąstyti. O to išmokyti gali kalbos ir literatūros mokytojas, nors jis ir ne taip greitai naudojasi išmaniuoju telefonu ir nežino, kas yra „WhatsUp“, – pastebi skaitmeninio raštingumo tyrinėtojas.

Švietimo ministerijoje tariamasi dėl mokytojų rengimo koncepcijos (39)

Penktadienį Švietimo ir mokslo ministerijoje (ŠMM) Vilniuje ketinama apibendrinti akademinėje ir švietimo visuomenėje diskutuojamus siūlymus dėl mokytojų rengimo koncepcijos.

Mėnesį mokytoju pradirbęs universiteto dėstytojas pripažino nepopuliarią tiesą (450)

Klaipėdos universitete dėstytoju dirbantis Martynas Bučas pabandė pasimatuoti mokytojo profesiją ir šia patirtimi pasidalijo su DELFI.

Ministrė ir mokytojai pritaria idėjai dėl šešiamečių ėjimo į mokyklą (240)

Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininko Eugenijaus Jovaišos idėją, kad mokyklą pradėtų lankyti jaunesni vaikai, palankiai sutinka tiek švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė, tiek mokytojų bendruomenė.