Susipažinę su romų bendruomenės problemomis dvi dešimtys pilietiškai nusiteikusių vilniečių užsimojo sulaužyti stereotipus ir padėti romų vaikams kuo ilgiau išlikti mokykloje. Savanoriai nusprendė su mažamečiais dirbti individualiai ir kartą per savaitę skiria kelias valandas padėti jiems ruošti namų darbus.

Nesutarimai su "Saulėtekio" vidurinės mokyklos vadovybe kilo dar rugsėjo 1-ąją. Savanoriai buvo šokiruoti, kaip mokykla diskriminuoja čigonus.

"Įsivaizduokite, rugsėjo 1-oji. Vaikams euforija, akys dega. Nuėjome į mokyklą, o jų sąrašuose nėra. Mamos sutrikusios: laksto koridoriais nežinodamos, į kurią klasę eiti. Nors teigiama, kad mūsų šalyje segregacijos nėra, paaiškėjo, kad romukus, nepaisant jų skirtingo amžiaus, norėta suvaryti į vieną klasę. Savanoriai ir mamos pareikalavo, kad vaikai būtų išskirstyti. Pirmokėlius išskirstė, o likusiems suformavo 3Č klasę", – atsistebėti diskriminacija negalėjo kalbėjo viena iš pagalbos romų vaikams projekto "Padėk pritapti: pirmi žingsniai mokykloje" iniciatorių Birutė Sabatauskaitė.

Tuo metu Reiza Zinkevičienė, Vilniaus "Saulėtekio" vidurinės mokyklos direktorė, dienraščiui tvirtino, kad jokios diskriminacijos mokykloje romų atžvilgiu nėra.

„Kas tokias nesąmoningas istorijas sukūrė – paduosiu į teismą! Tai – dezinformacija. Pas mus romų 3Č klasė veikia jau trečius metus. Joje 17-a vaikų. Tai kas, kad joje mokosi vien romų tautybės vaikai? Mus tikrino ES pareigūnai. Dėl to, kad romai mokosi vienoje klasėje, mums nieko blogo nepasakė. Priešingai, ekspertai išvažiavo sužavėti, - teigė ji. - Praktika parodė, kad romų mokymosi rezultatas kur kas geresnis, kai jie pradinėje mokykloje mokosi neintegruotai ir į bendras klases integruojami tik nuo penktos klasės.“

.