Nemokamą psichologinę pagalbą galės gauti ir smurtą patiriantys mokytojai

 (35)
Sukurti kovos su smurtu sistemą visose šalies bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose siekiama Seimo priimtomis Švietimo įstatymo pataisomis, kurias teikė Lietuvos Prezidentė Dalia Grybauskaitė.
© Shutterstock

Pagal priimtas naujas nuostatas švietimo įstaiga privalės sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą.

Pagal įstatymo pataisas, kai smurtauja ar smurtą patiria mokinys, švietimo įstaigos vadovas apie pastebėtą smurto atvejį nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, turės pranešti ir smurtaujančio, ir smurtą patyrusio mokinio tėvams (globėjams, rūpintojams), ir vaiko teisių ir teisėtų interesų apsaugą užtikrinančiai valstybės ir savivaldybės institucijai pagal kompetenciją.

Įstatyme numatyta, kad nemokamą psichologinę pagalbą laiku gautų ir smurtaujantys, ir smurtą patiriantys vaikai, prireikus – ir mokytojai. Psichologinė pagalba turės būti pradedama teikti neatlygintinai nedelsiant, bet ne vėliau nei per 5 darbo dienas. Tais atvejais, kai smurtą patyrė ar smurtavo nepilnametis, kartu su vaiku į psichologinę konsultaciją turės atvykti ir vaiko tėvai. Iki šiol mokytojams psichologinė pagalba bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose nebuvo teikiama.

Seimas nusprendė įstatyme reglamentuoti smurto apibrėžimą. Jis apims taip pat šias papildomas smurto formas: patyčias, patyčias kibernetinėje erdvėje, vaiko nepriežiūrą. Patyčios teisės akte apibrėžiamos kaip psichologinę ar fizinę jėgos persvarą turinčio asmens ar asmenų grupės kitam asmeniui daromi tyčiniai pasikartojantys veiksmai, kuriais siekiama pažeminti jo reputaciją ar orumą, jį įžeisti, įskaudinti ar kitaip sukelti jam psichologinę ar fizinę žalą. Vaiko nepriežiūra bus apibrėžiama kaip vaiko tėvų (globėjų, rūpintojų) nepakankamas pagrindinių vaiko fizinių ir dvasinių poreikių tenkinimas ar netenkinimas, keliantis grėsmę vaiko fizinei, protinei, emocinei ir socialinei sveikatai ir raidai.

Priimtais pakeitimais siekiama stiprinti pedagoginių darbuotojų kompetencijas socialinių ir emocinių gebėjimų srityje. Pagal naujas nuostatas ne rečiau kaip kartą per ketverius metus pedagoginiai darbuotojai privalės tobulinti kvalifikaciją mokinių socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo srityje.

Pakeitimai numato, kad bet kuris švietimo įstaigos bendruomenės narys apie pastebėtą smurto atvejį privalės pranešti švietimo įstaigos vadovui.

Už Švietimo įstatymo pataisas balsavo 76 Seimo nariai, prieš balsavusių nebuvo, susilaikė 3 parlamentarai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Jaunimo sodas

Vilniuje neliks nelegalių rinkliavų iš darželinukų tėvų (23)

Vilniaus savivaldybė pasiryžusi uždrausti įvairias papildomas pinigines rinkliavas darželių grupėse. Bus keičiama mokesčio už vaiko išlaikymą ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupėse panaudojimo tvarka. Šiuos klausimus sostinės savivaldybės taryba svarstys trečiadienį.

Darželinukų tėvams Vilniaus savivaldybė suplanavo didesnius mokesčius (19)

Rytoj sostinės savivaldybės Taryba svarstys svarbų darželinukų tėvams sprendimą – bus siekiama uždrausti įvairias papildomas pinigines rinkliavas darželių grupėse, pakeičiant mokesčio už vaiko išlaikymą ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupėse panaudojimo tvarką, teigiama Vilniaus miesto savivaldybės pranešime.

Antrokams skirto uždavinio neišsprendė net profesionalas: ar pavyks šią užduotį išspręsti Jums? (1188)

Antrokę dukrą auginanti DELFI skaitytoja su redakcija pasidalino uždaviniu, rastu mergaitės matematikos pratybose. Pamačiusį jį klasės pirmūnė, jos teigimu, net apsiverkė, išspręsti užduoties nesugebėjo ir būrys suaugusių draugų.

Net žinodami mažiau už mokinius, mokytojai turi mokyti naudotis internetu (63)

Daug mokytojų nenori mokyti naudotis internetu, nes mano, kad jų mokiniai ir taip žino daugiau, LRT KLASIKAI sako olandų kalbos ir literatūros mokytojas, Olandijos mokytojų kvalifikacijos kėlimo instituto instruktorius Jeroenas Clemensas. „Iš dalies taip ir yra. Kita vertus, mokiniai turi išmokti kritiškai mąstyti. O to išmokyti gali kalbos ir literatūros mokytojas, nors jis ir ne taip greitai naudojasi išmaniuoju telefonu ir nežino, kas yra „WhatsUp“, – pastebi skaitmeninio raštingumo tyrinėtojas.

Švietimo ministerijoje tariamasi dėl mokytojų rengimo koncepcijos (39)

Penktadienį Švietimo ir mokslo ministerijoje (ŠMM) Vilniuje ketinama apibendrinti akademinėje ir švietimo visuomenėje diskutuojamus siūlymus dėl mokytojų rengimo koncepcijos.