Tai rodo Lietuvos edukologijos universiteto atliktas 2013-2014 metų studentų ir mokytojų statistikos duomenų tyrimas.

2013 m. į Lietuvos edukologijos universitetą (LEU) įstojo 679 studentai. Tai yra 30 procentų mažiau nei skaičiuojamas mokytojų poreikis per metus. Lietuvos edukologijos universitetui atlikus 2013-2014 metų studentų ir mokytojų statistikos duomenų tyrimą išryškėjo, kad nors mokytojų poreikis vis mažėja dėl demografinės situacijos šalyje (kasmet apie 7 proc.), tačiau valstybės skiriami studentų studijų krepšeliai pedagoginėms studijoms mažinami kasmet neadekvačiai dideliais žingsniais – šiais metais yra numatyta skirti vos 400 studijų krepšelių.

„Natūralu, kad tokia valstybės vykdoma politika neužtikrina natūralios mokytojų rotacijos”, – sako LEU Studijų rinkodaros ir karjeros skyriaus vedėjas Justinas Monkevičius.

2013 m. dešimčiai pensinį amžių pasiekusių mokytojų teko septyni studentai, vadinasi, mokytojų paruošiama 30 proc. mažiau nei jų iš tiesų reikia.

Remiantis statistiniais duomenimis, jau šiandieną yra 2463 dirbantys mokytojai, sulaukę pensinio amžiaus. Tai yra, 3,62 karto daugiau nei į pirmą kursą įstojusių studentų skaičius.

LEU Akademinių reikalų direkcijos vadovė Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė sako, kad jauni mokytojai gali efektyviau perteikti žinias šiuolaikiniams mokiniams. „Jeigu mokytojas baigė studijas prieš 20 metų, tai jam pačiam iš tikrųjų jau reikia naujų žinių. Reikia žengti koja kojon su naujovėmis. Ir tą jaunas mokytojas išmano geriau nei sulaukęs garbaus amžiaus. Galbūt jaunas turi mažiau patirties, bet jis turi privalumų – jis žino psichologinius momentus, jis šiuolaikiškesnis“, – sako Ž. Sederevičiūtė-Pačiauskienė.

Tyrimą vykdžiusio LEU Studijų rinkodaros ir karjeros skyriaus vedėjas Justinas Monkevičius pranašauja, kad, jei niekas nepasikeis, per 3 artimiausius metus bendras pensinio amžiaus sulaukusių mokytojų skaičius turėtų pasiekti beveik 6000. „Šiuo metu valstybė per mažai skiria studijų krepšelių pedagogams rengti, o norint išlaikyti šiuolaikišką ir tobulėjančią mokyklą yra būtina natūrali mokytojų rotacija“, – sako jis.

Lietuvos edukologijos universitetas dabar rengia tik 4618 būsimų mokytojų. Matomas akivaizdus maždaug 1000 (18 proc.) mokytojų trūkumas. „Žinoma, kitos aukštosios mokyklos taip pat rengia pedagogus. Tačiau jų rengiamų pedagogų dalis nėra tiksliai nustatyta. Taip pat ir LEU ne visos rengiamos programos skirtos būsimiems mokytojams“, – sako LEU Studijų rinkodaros ir karjeros skyriaus vedėjas Justinas Monkevičius.

Lyginant dirbančių mokytojų vidutinio amžiaus didėjimą ir priimtųjų studijuoti skaičių akivaizdu, kad daugumos mokomųjų dalykų mokytojų yra paruošiama per mažai, kai kurių mokomųjų dalykų mokytojų drastiškai trūksta jau dabar ir  tik kelių mokomųjų dalykų paruošiamų studentų skaičius viršija poreikį, bet ir tie studentai tikrai sėkmingai sugeba įsitvirtinti darbo rinkoje, kadangi  tam tikrų specialistų poreikis yra ir neformaliojo švietimo bei kitose įstaigose.