Plakate, kuriame užfiksuota ir besišypsanti mergina, iškėlusi į viršų nykštį, rašoma, kad ASU galima gauti geriausią kokybę už mažiausią kainą.

„ASU dar gali pretenduoti į valstybės nefinansuojamą studijų vietą. 50 proc. studijų kainos nuolaida – kas 10 ASU studentui. Paskubėk!“, – ragina universiteto atstovai.

Sulaukė pašaipų

Su DELFI universiteto sukurtu plakatu pasidalinęs skaitytojas Jusinas (pavardė redakcijai žinoma) teigė, kad ši akcija jam primena taikomas prekybos centruose.

„Kol visi kalba apie aukštojo mokslo vertę ir devalvaciją, ASU spjauna į veidą ir elgiasi kaip „Maxima“. Galbūt galima ieškoti paralelės? Parduotuvės nukainoja tik tas prekes, kurių galiojimo laikas artėja prie pabaigos“, – svarstė skaitytojas.

Pašaipų ši reklama sulaukė ir feisbuke.

„Maximoje“ galbūt dar nuolaidų suteiksite?“, „Praneškite, kai 9 priimsite. Turiu dešimtą“ – šmaikštavo internautai.

Problemų neįžvelgia

Savo ruožtu ASU prorektorius prof. dr. Jonas Čaplikas DELFI paaiškino nieko blogo šioje reklamoje neįžvelgiantis. Maža to, jis įsitikinęs, kad lyginti jų universitetą su prekybos centru – nekorektiška.

„Mes taikome lanksčią studijų sistemą ir tų nuolaidų yra daug, jas tikrai gauna bent kas 10 mūsų studentas. Daugiausiai mes dirbame su periferijos vaikais, o jie paprastai skaičiuoja kiekvieną eurą. Todėl, atsižvelgdami į jų poreikius, taikome mažesnę studijų kainą, tačiau jokiu būdu tai nelemia žemesnės studijų kokybės.

Mūsų absolventai greitai įsidarbina – tą rodo ir kvalifikacijų žemėlapis, ir mūsų pačių atliekami stebėsenos tyrimai, todėl tikrai negalime būtų lyginami su prekybos centruose nukainotomis prekėmis“, – kalbėjo prorektorius.

Yra papildomų sąlygų

Tiesa, jis patikino, kad nuolaidos būsimiems studentams taikomos ne aklai – yra papildomų sąlygų. Jos nurodytos šalia plakato pateikiamoje nuorodoje.

„Nuolaidos yra susietos su įstojusiųjų konkursiniais balais, kitais aktyvumo požymiais – saviveikla, sportiniais rezultatais. Žinoma, jas taikome ne bet kuriam studentui, tik geriausiems. Tokia sistema pas mus veikia maždaug trejus metus, kasmet ją įvertiname, tobuliname“, – sakė J. Čaplikas.

Jo teigimu, nuolaidas gavusiems studentams studijų kaina yra kompensuojama ne tik iš universiteto fondo. Švietimo įstaiga glaudžiai bendradarbiauja ir su verslininkais.

Elgesys neatrodo tinkamas

Vis dėlto Studijų kokybės vertinimo centro direktorė Nora Skaburskienė DELFI sakė, kad toks aukštosios mokyklos paslaugų reklamavimo būdas jai neatrodo tinkamas.

Nora Skaburskienė
„Aišku, aukštosios mokyklos yra visiškai autonomiškos ir jos pačios gali spręsti, kaip reklamuotis, tačiau nežinau, ar tokia reklama yra etiška. Strategija pritraukti du už vieno kainą neatrodo labai gerbtina. Manau, jie turėtų labai gerai apsvarstyti viešą informaciją, kurią skelbia, nes ji parodo aukštosios mokyklos veidą. Derėtų kitaip parodyti save, išskirti stipriausias mokymosi įstaigos puses, o ne siūlyti nuolaidas, kurios taikomos prastesnės kokybės prekėms. Beatodairiškas noras bet kokiais būdais pritraukti studentus gali rimtai pakenti reputacijai“, – mano N. Skaburskienė.

Ji aiškina pastebėjusi, kad panašių komunikacinių klaidų padaro ir kitos aukštosios mokyklos.

„Atlikti tyrimai rodo, kad būsimą studijų vietą moksleiviai renkasi atsižvelgdami į miestą, kuriame yra aukštoji mokykla, ir studijų programos pavadinimą. Tai žino ir aukštosios mokyklos, todėl neretai pasitaiko atvejų, kai aukštosios mokyklos keičia ne studijų programas, o tik jų pavadinimą, nors turinys lieka tas pats“, – pastebėjo Studijų kokybės vertinimo centro direktorė.