Mergina pasakojo visuomet buvusi gera mokinė: demonstravo aukštus mokymosi rezultatus, niekuomet nekėlė problemų. Tačiau pastaraisiais metais ji tikino pasijutusi kone nusikaltėle – ir šį rugsėjį jau buvo iškviesta pas mokytoją „ant kilimėlio“.

Pas mokytoją negalėjo tverti

„Praėjusiais metais, eidama į jau minėtos mokytojos pamokas, jaučiausi tiesiog siaubingai, psichologiškai nestabiliai. Kas antrą dieną, grįžusi namo po jos pamokų, verkdavau. Štai toks buvo psichologinio smurto lygis“, – skundėsi dvyliktokė.

Jos teigimu, mokytoja prieš ją smurtaudavo ir visiškai ignoruodama, ir tiesiogiai išjuokdama prieš visą klasę padarius menkiausią klaidą.

„Natūralu, kad pas tokią mokytoją ilgai tverti negalėjau, tad išsiklausinėjusi sužinojau, kad pakeisti ją įmanoma tik pasibaigus mokslo metams. Kantriai sulaukiau jų pabaigos, mano mama (nes aš vis dar nepilnametė) nuėjo kalbėtis su direktore dėl perėjimo į kitą grupę. Direktorė pasakė, kad tokio pobūdžio reikalų netvarko, tačiau patvirtino, kad jei mane priims kita mokytoja, būti perkelta į kitą grupę galiu. Mano mama nuėjo pas naująją mokytoją ir susitarė dėl perėjimo kitais metais, puiku! Darbas baigtas!“, – tuomet aiškino besidžiaugusi mergina.

Aiškina nežinanti, kaip elgtis

Vis dėlto šį rudenį ji sužinojo, kad pakeisti grupės, kurioje mokosi, negali, nes ją mokiusi pedagogė nesutiko su abiturientės išėjimu.

„Aukštesnes pareigas užimanti mokytoja paprieštaravo. Akivaizdu, buvo nuskriaustas jos ego. Tačiau ilgiau apgalvojusi ji pateikė tokius pasiteisinimus kaip: „Jei tu pereisi, tada ir kiti norės“. Staiga, paveikta šios mokytojos įtakos, ir antroji mokytoja, negalėdama man pažvelgti į akis ir už durų manęs atsiprašydama, rėžia kalbą, sako, kad ji manęs nebegali priimti.

Taigi štai stoviu kryžkelėje: grįžti pas mokytoją, kuri man sukėlė depresiją ir paskatino mintis apie savižudybę, ar pereiti į B lygį, vis tiek bandant laikyti to dalyko egzaminą, nes jo rezultatas man reikalingas. Ar tai atrodo normalu?“, – klausė dvyliktokė.

Pripažino nusivylusi švietimo sistema

Jos teigimu, akis rėžia ir mokytojos dviveidiškumas. Iš pradžių ji pati sako, kad išleidžia merginą pas kitą pedagogę, vėliau aiškina, kad ši turi pasirinkti – ar ji, ar žemesnio (B) lygio žinios.

„Esu visiškai nusivylusi švietimo sistema, pedagogų nežmoniškumu, jų supratingumo ir šiaip žmoniškumo stygiumi. Ir tokie žodžiai skamba iš mokytojos dukters lūpų. Taip, daugelis mokytojų yra puikūs, yra tokių, kurie įkvepia siekti aukštesnių dalykų, yra visada pasirengę padėti, tačiau yra ir tokių, kurie visiškai nenusipelno pedagogo vardo ir net drįsčiau teigti, jog jį teršia“, – kalbėjo įsiskaudinusi mergina.

DELFI ji sakė nenorinti atskleisti, kokioje tiksliai gimnazijoje mokosi, nes bijo pakenkti ir sau, ir kitiems mokiniams.

Ministrė pasidalino patarimais

Paprašyta pasidalinti patarimais, kaip šią situaciją abiturientė galėtų išspręsti, švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė aiškino, kad ši galinti kreiptis tiesiai į ją.

„Abiturientė ir jos tėvai gali kreiptis tiesiai į mane, padėsime mokyklos vadovybei spręsti susidariusią problemą. Sprendžiant iš laiško, geriausia išeitis ir mokytojai, ir mokinei, ir konfliktą stebinčiai visai klasei, – leisti abiturientei pereiti pas kitą mokytoją ir dalyką mokytis norimu lygiu“, – sakė ji.

Audronė Pitrėnienė

Pasak ministrės, nors suderinti interesus, atsižvelgti į skirtingus poreikius nėra lengva, tačiau svarbu dėl mokinio ateities.

„Labai dažnai kalbėdami apie mokyklą turime omeny tik jos akademinius rezultatus: reitingus, egzaminus, pažymius. Kaip jaučiasi mokinys, deja, rūpi ne visada ir ne visiems, nors būtent nuo vaiko savijautos labai priklauso ir jo mokymosi pasiekimai.

Šioje situacijoje, panašu, irgi taip įvyko. Sudėtinga komentuoti nežinant visų aplinkybių, bet pirmasis patarimas būtų kalbėti su mokyklos administracija. Tai gali daryti ir pati abiturientė, ir mama, o geriausia – abi kartu.

Mokyklos pagal galimybes sudaro sąlygas 11-12 klasių mokiniams keisti jau pasirinktus dalykus, lygius ar modulius. Antra, jei netenkina pedagogo darbas, apie tai turėtų žinoti mokyklos vadovybė, kad darytų atitinkamus sprendimus: pasikalbėti su mokytoju ir jo mokiniais, spręsti konfliktus, galbūt pasiūlyti mokytojui kvalifikacijos tobulinimą, jei yra objektyvių problemų. Mokyklos vadovas turi garantuoti kiekvienam mokiniui saugią mokymosi aplinką ir kokybišką ugdymą“, – aiškino A. Pitrėnienė.

Mokiniai, norite pasidalyti savo mintimis apie mokyklą, mokytojus ir švietimo sistemą? Jūsų laiškų laukiame el.paštu pilieciai@delfi.lt!