„Vakarų ekspresas“ rašo, kad šis pavyzdys nuskambėjo šiemet pirmą kartą trijuose Lietuvos miestuose vykusioje ateities mokyklai skirtoje konferencijoje „K12 forumas“, kurioje buvo pristatytos išmanios ir inovatyvios mokykloms skirtos technologijos, diskutuota, kaip jos keičia mokytojų darbą ir patį mokymo ir mokymosi procesą. Konferencijos pavadinime jo rengėjai užšifravo visą bendrojo ugdymo sistemą – nuo darželio iki 12 klasės.

Pasak konferencijoje dalyvavusio švietimo inovatoriaus Aurimo Ražanausko, jau yra nauja karta, kuriai svarbios technologijos, kuri nepripažįsta autoritetų, kuri nuolat ieško savęs.

„Nuo pavargusių herojų reikia pereiti prie kuriančių bendruomenių. Mokytojas turi būti atviras, kūrybingas ir atsakingas“, – įsitikinęs A. Ražanauskas.

Vieno iš konferencijos organizatorių Mindaugo Pozingio teigimu, reikia ieškoti būdų keisti tradicinį mokyklos matymą. Pavyzdžiu jis pateikė jau minėtą Ukmergės rajono mokyklą.

Vaikams mokyklos vadovas davė 30 tūkst. litų ir leido patiems nuspręsti ir nupirkti, ko, jų nuomone, mokyklai labiausiai reikia. Eksperimento rezultatai nustebino ne tik patį direktorių, bet ir jo kolegas iš kitų miestų – vaikai išrinko visai mokyklos bendruomenei naudingus dalykus.

Šiuo pavyzdžiu, M. Pozingio teigimu, jau pasekė kelių kitų šalies mokyklų vadovai. „Toks bendradarbiavimas stiprina mokyklos bendruomenę“, – mano M. Pozingis. Konferencijose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje dalyvavo per 700 pedagogų, bandžiusių aiškintis, kaip galėtų atrodyti ateities mokykla. Svarbų vaidmenį joje vaidins technologijos: 3D spausdintuvai, modernios chemijos, fizikos, biologijos laboratorijos, automatizuotos staklės, interaktyvios lentos ir kt.