DELFI atsakymą pateikęs administratorius (redakcijai vardas ir pavardė žinomas – DELFI past.) nurodė, kad jam pačiam teko ne kartą važiuoti su šiurpą keliančiais žmonėmis.

– Mūsų puslapis, kaip ir daugybė kitų tokių puslapių, padeda žmonėms planuotis savo keliones ir iš anksto pasirinkti keleivius, kad kelionė butų greitesnė, saugesnė ir pigesnė abiem pusėms. Tačiau, kaip ir važiuojant autostopu, išlieka tos pačios rizikos. Nereikėtų aklai pasikliauti žmonėmis, sėdinčiais kitoje ekrano pusėje. Esame tik informacijos retransliatoriai, svetainės turinio dažnai negalime kontroliuoti. Puslapis yra sukurtas iš savanoriškų ir neatlygintinų pastangų.

Kaip suprati, ar kartu važiuoti, ar pavežėti kviečiantis žmogus, yra patikimas?

– Renkantis pakeleivius/ar vairuotoją kelionei, raginame žmones pasikliauti sveiku protu. Internetu susirastų kelionės partnerių pliusas: įdėjus pastangų, yra galimybė pasidomėti su kuo važiuosi. Vienas būdų – pasižiūrėti ar turite bendrų draugų, ar asmens profilio pateikta informacija (nuotraukos, viešai paskelbtos žinutes ir pan.) kelia jums pasitikėjimą. Na ir aišku, pats paprasčiausias būdas, iš anksto susiskambinti, paklausti automobilio valstybinio numerio, kur žmogus važiuoja, sužinoti kitą naudingą informaciją, kuri galėtų padėti pasirintki pakeleivius/vairuotoją.

Anot administratoriaus, net ir tokiu atveju, deja, rizika išlieka, kad bendrauti teks su ne itin patikimu žmogumi.

– Nereikėtų aklai pasikliauti pirmu pasitaikiusiu geraširdžiu. Deja, kaip ir važiuojant autostopu, stabdant mašinas pakelėse, rizikos išlieka. Tačiau tokie puslapiai gali padėti jas sumažinti, jei yra naudojami atsakingai ir pasikliaujant blaiviu protu. Jei nesate tikri dėl kelionės partnerių, visada ragintume pasinaudoti viešojo transporto (keleiviniais autobusais, traukiniais ir k.t.) paslaugomis, ar privačių, gerą reputaciją turinčių vežėjų paslaugomis.

Administratorius neslepia, kad jam ir kitiems puslapio kūrėjams teko stabdyti pakeleivingus automobilius.

– Remdamiesi asmenine važinėjimo autostopu patirtimi, siūlome tik įlipus į automobilį paskambinti artimiesiems ir, girdint vairuotojui, pasakyti kelionės tikslą, valstybinius automobilio numerius ir, jei įmanoma, vairuotojo vardą bei pavardę. Aišku, tai gali pasirodyti keistai, tačiau tai padeda pašalinti kai kurias rizikas. Vairuotojai taip pat gali pasiūlyti bendrakeleiviams padaryti tą patį. Visi esame žmonės ir saugumo jausmas mums yra svarbus.

Po skundų apie įtartinus asmenis, jie iš grupės šalinami

– Dažniausia sulaukiame skundų dėl per brangios kelionės ar keleivių/vairuotojų, kurie neatvyko. Arba kelionė pasirodė nesaugi. Tokius vartotojus iškart šaliname iš savo bendruomenės. Stengiamės sekti ir operatyviai reaguoti į visus komentarus, kurie mus pasiekia. Tačiau mūsų „Facebook“ grupė ir puslapis yra ne vienintelė viešoji erdvė, deja, negalime patvirtinti, kad kitos grupės rūpinasi pakeleivių saugumu ir vartotojų, besinaudojančių tokiomis grupėmis gerove. Kai kurios „Facbeook“ grupės yra visiškai neprižiūrimos. Yra daugybė panašių puslapių: „Noriu, bet neturiu su kuo“, „akli pasimatymai“ ir panašūs, kuriems būdingos tos pačios rizikos. Klausimas, kurį reikėtų kelti: kaip šviesti visuomenę atsakingai naudotis viešąja erdve (internetu ir jame skelbiama informacija), kad ji butu saugesnė, galvotų kas rašoma ir su kuo susitinkama.

Grupė „važiuoju-vežu“: svarbiausia – saugumas

– Puslapio turinį (keliones) sudaro „Facebook“ grupėse viešai paskelbta informacija, dėl to puslapio autoriai negali būti kaltinami jūsų telefono nr. ar kitų duomenų platinimu, kadangi Jūs tai padarėte laisva valia „Facebook“ socialiniame tinklapyje.

Puslapio autoriai negali garantuoti pačios kelionės saugumo. Dėl to turite pasikliauti blaiviu protu rinkdamiesi vairuotoją ar pakeleivius.

Puslapio administracija niekada nereikalaus (paštu ar kitais kanalais) Jūsų „Facebook“ prisijungimo duomenų (vartotojo vardo ir slaptažodžio). Tai netaikoma tuo atveju, kai Jūs prisijungsite prie šio puslapio naudojant „Facebook“ integraciją. „Facebook“ integracijos metu slaptažodžio gali paprašyti pats „Facebook“ puslapis.