Anksčiau ilgapirščius itin viliojusios prabangios ir naujos mašinos tapo "nepaklausios". Policijos duomenimis, šiemet iš visų pavogtų automobilių vos 13 proc. buvo apdrausta Kasko draudimu. "Tik brangesnių modelių savininkai draudžia juos šiuo draudimu. Bet tokie dabar vagiami itin retai", - LŽ aiškino Lietuvos kriminalinės policijos biuro skyriaus viršininkas Darius Zasas. Pareigūnas pridūrė, kad bendras automobilių vagysčių skaičius staiga padidėjo 17 procentų. Jo teigimu, ir anksčiau rudens mėnesiais pagausėdavo tokių nusikaltimų, bet šįmet ilgapirščiai tiesiog siautėja.

Seni arba buvusių "nepaklausių" markių automobiliai paprastai vagiami dviem tikslais. Dalis jų išvežami į Rusiją, Baltarusiją, nes ten dėl mažų kainų yra labai populiarūs. Kiti tampa "paklausūs" dėl detalių, tad išmontuojami čia pat, Lietuvoje. Pareigūnai neabejoja, kad, pavyzdžiui, "Škodos" dažniausiai vagiamos ne atsitiktinai, o pagal užsakymus, kilus detalių paklausai.

Kaip teigė "Lietuvos draudimo" atstovė ryšiams su visuomene Ernesta Dapkienė, per visą pastarąjį dešimtmetį bendrovėje nebuvo užfiksuota nė vienos automobilio "Škoda" vagystės, o šiemet - jau septynios.

"Lietuvos draudimo" atstovė LŽ pasakojo, kad tarp ilgapirščių vis labiau "populiarėja" ir automobiliai "Honda": 2008-aisiais jų pavogta tik trys, o šiemet - jau 14. Vis dėlto nepralenkiamas lyderis tokių nusikaltėlių lentelėje - "Volkswagen Passat". Šiemet pareigūnai užfiksavo 401 šios markės transporto priemonių vagystę. Pasak draudikų, automobiliai "Volkswagen" dažniausiai vagiami turint tikslą juos išgabenti į Rusiją. Į šią valstybę paprastai iškeliauja ir "Audi", "Mercedes Benz", BMW, "Ford".