Tikimasi, kad šis dokumentas sumažins nelaimingų atsitikimų ir žuvusiųjų skaičių keliuose.

Programoje numatytos dvi pagrindinės greito poveikio priemonės: valstybinės reikšmės keliuose per šiuos ir kitus metus įrengti 150 greičio matuoklių ir sukurti ne mažiau nei keturis praktinio vairuotojų mokymo centrus.

Šie centrai būtų skirti pradedantiesiems vairuotojams ir tiems, kurie sistemingai pažeidinėja Kelių eismo taisykles.

Kasmet Lietuvoje užregistruojama apie 6 tūkst. eismo įvykių, o, pavyzdžiui, pernai šalies keliuose žuvo 759 žmonės.

Per 16 metų nuo 1990 metų Lietuvos keliuose žuvo 13400 eismo dalyvių, o sužeista dar beveik 110 tūkst. gyventojų.

Dokumento priėmimas buvo numatytas trečiadienio posėdyje, tačiau paties susisiekimo ministro Algirdo Butkevičiaus prašymu, tą pačią dieną buvo išbrauktas. Ministras prašė laiko dar kartą programą aptarti ministrų kabineto pasitarime, o po to svarstyti ir posėdyje.

Susisiekimo ministerija tvirtina, kad žuvusiųjų keliuose skaičiaus sumažinti nepavyksta pirmiausiai dėl netinkamos eismo dalyvių elgsenos, nepakankamo švietimo ir kontrolės. 90 proc. avarijų įvyksta dėl vairuotojo kaltės.

Dabar magistraliniuose keliuose veikia 2 stacionarūs greičio matuokliai, kurie beveik per metus (2005 gruodžio 1 d.-2006 lapkričio 1 d.) užfiksavo per 12 tūkst. greičio viršijimo atvejų arba 40 greičio viršijimų per parą. Nustatyta, kad esant palankioms važiavimo sąlygoms leistiną greitį iki 10 km/val. viršija iki 60 proc., o daugiau nei 10 km/val. – iki 38 proc. vairuotojų.

Lietuva kartu su kitomis Europos Sąjungos šalimis yra įsipareigojusi 2001-2010 metais žuvusiųjų keliuose skaičių sumažinti perpus, tačiau Lietuvai šio įsipareigojimo vykdyti nepavyksta. Pagal šį rodiklį karą keliuose kariaujanti Lietuva yra paskutinė ES iš 27 jos narių.