Austrijos laikraštis "Kronenzeitung" vakar pranešė, jog iškelta teorija, kad traukinyje kilusio gaisro priežastis galėjo būti ekologiškų tepalų vartojimas. Teigiama, kad jie buvo vartojami hidraulikai, nes geležinkelio tunelis esąs vandens telkinių apsaugos zonoje.

"Ekologiški tepalai užsidega žymiai greičiau", sakė Vienos Technikos universiteto profesorius Frankas Kubelis. Tepalai iš pradžių sutirštėja, dėl trinties staiga pakyla temperatūra ir priemonė nebeatlieka savo paskirties. Nuo didelio karščio variklyje ir galėjęs kilti gaisras.

Zalcburgo laikraštis "Salzburger Nachrichten" taip pat pažymėjo, kad hidraulinė traukinio stabdžių sistema buvo esminė gaisro priežastis. Stabdžių žarnose likę apie 50 litrų tepalų, kuriems buvo daromas nepaprastai didelis spaudimas. Jei tokia žarna plyšta - įvyksta sprogimas, kaip įpurškimo variklyje. Tai ir galėjo būti į sproginėjimą panašūs garsai, apie kuriuos kalbėjo 12 išsigelbėjusiųjų.

Laikraščio "Salzburger Nachrichten" duomenimis, paskutinį kartą 26 metų senumo tunelio techninė įrengimų apžiūra buvo atlikta 1997 metais. Tačiau, kaip teigia laikraštis "Kronenzeitung", prie nelaimės prisidėjo ne tik hidraulinė stabdžių sistema ir pasenusi technika.

Netiesiogine katastrofos priežastimi leidinys pavadino ir Kapruno kalnų geležinkelio eksploatuotojų "mirtinas nuodėmes" - neįrengtas evakuacijos patalpas bei paralelinius tunelius, kaip yra nurodyta, pavyzdžiui, Šveicarijos kalnų geležinkeliams, taip pat nuleidžiamųjų vartų prie tunelio angų nebuvimą.