"Žinią apie mokyklų sujungimą ar panaikinimą pedagogai, moksleivių tėvai priima itin jautriai. Tačiau šalyje mokinių kasmet mažėja, ir reikia apsispręsti, kaip geriau organizuoti mokyklų veiklą, kad nenukentėtų vaikų ugdymo kokybė", - Eltai sakė Mokyklų tobulinimo programos koordinavimo tarnybos direktorė Eglė Šnipienė.

Statistikos departamento duomenimis, per trejus pastaruosius metus buvo uždarytos 422 bendrojo lavinimo mokyklos, o moksleiviško amžiaus vaikų skaičius sumažėjo 20 tūkst. 761.

Švietimo ir mokslo ministerijos išleistoje knygoje patariama, kaip apie sprendimą optimizuoti mokyklų tinklą informuoti vietos bendruomenę, organizuoti pedagogų įdarbinimą, vaikų pavėžėjimą iki tolimesnės mokyklos.

Rekomendacijose akcentuojama, kad vykdant mokyklų tinklo pertvarką būtina tartis, konsultuotis, derinti sprendimus su vietos politikais, mokinių tėvais, mokytojais, vietos bendruomenėmis.

Taikyti rekomendacijas savivaldybių atstovai mokysis Mokyklų tobulinimo programos seminaruose, kurie gruodį vyks 6 savivaldybėse.

Mokyklų tinklo pertvarka Lietuvoje pradėta prieš penkerius metus. Pasak E. Šnipienės, rajonų, kurie nedelsė pradėti mokyklų tinklo pertvarkos, ugdymo įstaigos yra geriau aprūpintos ir labiau atitinka vaikų poreikius.