Dažnai kalbama, jog šių Prezidento rinkimų baigtis aiški ir kandidatai mažai investuoja į savo rinkimines kampanijas. Politologas Lauras Bielinis teigia: „Rinkiminė kampanija iš ties atskleidžia kandidatų savybes, kurios reikalingos tam, kad kandidatas būtų atpažįstamas rinkėjams. Bet jeigu kalbame apie dabartines prezidentines rinkimines kampanijas, tai iš tiesų jos yra be galo pasyvios ir nemanau, kad padeda rinkėjui pasirinkti kandidatą.“

Įvairūs reitingai rodo, kad daugiausia galimybių laimėti Lietuvos Respublikos Prezidento rinkimus turi dabartinė šalies Prezidentė Dalia Grybauskaitė, tačiau politologų teigimu, antrajame ture balsai gali pasiskirstyti beveik vienodai ir rinkimų pergalę gali lemti nedidelis balsų skaičius.

Politinės komunikacijos ekspertas Andrius Šuminas teigia, kad politinė kampanija daro didelę įtaką rinkėjų apsisprendimui. „Yra keli rinkėjų tipai: vieni rinkėjai, kurie iš anksto žino, už ką balsuos ir daug metų remia tas pačias partijas, tuos pačius politikus.

Jiems rinkiminė kampanija iš esmės nedaro įtakos, o kiti rinkėjai neturi išankstinių nuostatų ir priima sprendimus rinkiminės kampanijos metu, rinkimų dieną arba tik pasiėmę rinkimų biuletenį. Šių rinkėjų sprendimas dažnai būna pagrįstas ne racionaliais argumentais, o emocijomis. Būtent jiems rinkimų kampanija daro didžiulę įtaką.“

Politologas L. Bielinis teigia, kad šiuose rinkimuose nei vienas kandidatas nėra strategiškai suplanavęs rinkiminės kampanijos.

„Žinoma, kandidatai buvo atvirai nusiteikę prieš dabartinę Prezidentę. Pavyzdžiui, Artūras Zuokas, Naglis Puteikis atvirai kalbėjo ir savo rinkimines strategijas nukreipė prieš Prezidentę. Tačiau kritiška kalbėsena nesukūrė vaizdo apie patį kandidatą,“ – teigė L. Bielinis.

Jeigu nenorite būti rinkėju, kuris eina balsuoti tik paveiktas rinkiminės kampanijos, užeikite į www.zinaukarenku.lt ir sužinokite daugiau apie kandidatus, jų rinkimines programas bei užduokite klausimą tiesiogiai kandidatams. Nepamirškite, kad nuo jūsų apsisprendimo priklausys, kokiu keliu Lietuva žengs toliau.