Ne veltui komentuodami šio sezono kolekcijas mados kritikai vienas per kitą vartojo sąvoką “Sicilijos našlė”. Beje, kalba buvo ne apie šeimos maitintoją praradusią valstietę, apsuptą krūvos vaikų, o apie rūstybės kupiną ir pasirengusią kerštui gangsterio našlę. Jos juoda figūra – įsikūnijusi dvasios tvirtybė. Griežtos linijos, gausus dekoras, žvilgantys audiniai ir dideli tamsūs akiniai vietoj vualio vienu metu sukelia ir baimę, ir susižavėjimą.
Mafijos tema apsčiai eksploatuota Holivudo – paimkime pavyzdžiu kad ir Oskarų pelniusį “Krikštatėvį” arba ironišką serialą “Sopranai”. Tačiau ir italų kine sicilietiška istorija pasakojama ne mažiau oriai. O svarbiausia – be vertimo sunkumų: temperamentingas itales čia vaidina tėvynainės. Nepakartojamoji Anna Manjani filme “Tatuiruota rožė” virsta žiauria našle juoda medvilnės suknia gilia iškirpte. Klaudija Kardinale su gedulingu vualiu ir suknia-futliaru sudėtingus klausimus sprendžia filme “Gražuolis Antonio”.
Ant podiumų – toks pat įkvepiantis vaizdas. Miu Miu pasirodyme – madingos našlės su sijonais vos žemiau kelių ir šilko palaidinėmis atrodė kaip įsikūnijęs drovumas, kuriam, vis dėlto, sprendžiant pagal efektyvias detales, kaip aplikacijos ir megztos detalės, gyvenimo trauka nesvetima. Katalikų dvasininkų apranga įkvėpė Stefano Pilati papuošti drabužius Yves Saint Laurent mažų sagučių eilėmis.
Juodos iki žemės Rochas suknios aukštu kaklu ir ilgomis rankovėmis atrodo esančios našlės apdaras tik iš pirmo žvilgsnio – rauktinukų gausa nugaroje iškart išduoda prabangos siekį. Prada, Dreis Van Noten, Giles, Stella McCartney apdainuoja juodą, kuri neslepia, o apgaubia paslaptimi ir patraukia akį. Juk mada, kaip karalius Midas su savo auksiniu prisilytėjimu, paverčia pagunda viską, prie ko prisiliečia.