„TeliaSonera“ nori apmokestinti pokalbius per „Skype“ mobiliuosiuose telefonuose

 (153)
Technologijų ir telekomunikacijų bendrovių suvažiavime „Mobile World Congress 2012“ Barselonoje bendrovės „TeliaSonera“, Lietuvoje valdantis mobiliojo ryšio operatorių „Omnitel“ ir bendrovę „Teo“, paskelbė apie planus apmokestinti balso perdavimo internetu (VOIP – Voice Over IP) paslaugas.
Išmanusis telefonas
© Shutterstock nuotr.

Įmonės generalinio direktoriaus Larso Nybergo teigimu, mobiliojo ryšio operatoriai 80 proc. pajamų gauna už balso skambučių paslaugą, nors 80 proc. apkrovos bazinėms stotims sudaro duomenų perdavimas. Pasak L. Nybergo, tokia padėtis negali tęstis ilgai ir teks ieškoti naujų verslo modelių. Juolab, kad šios bendrovės skaičiavimais vidutinis duomenų srautas per mėnesį vienam išmaniojo telefono vartotojui naudojantis mobiliojo ryšio tinklais šiuo metu yra apie 300 MB per mėnesį, po 5 metų vidutinis perduodamų duomenų kiekis turėtų šoktelėti iki 3 GB/mėn., dar po 5 metų – iki 45 GB/mėn.

Siekiant patenkinti augančius vartotojų poreikius, „TeliaSonera“ plės ryšio tinklų pajėgumus, daugiausiai dėmesio teikiant 4G infrastruktūros plėtrai, juolab, kad jau pradeda rastis ir „pirmosios kregždės“ - 4G LTE technologiją palaikančius telefonus jau pristatė „Samsung“ LG, HTC.

Norint palaikyti pakankamą tinklo plėtrą ir ryšio kokybę, reikalingos investicijos, o tam, kas būtų galima investuoti, reikia kad vartotojai mokėtų po 30 eurų per mėnesį ir jų įmokos nesumažėtų iki 15 eurų, nes kitaip nebus galima investuoti, tvirtino L. Nybergas.

Gana ambicingą „TeliaSonera“ verslo planą pristatė įmonės mobiliųjų paslaugų vadovas Hakanas Dahlstromas: bendrovė jau seniau yra pareiškusi, kad apmokestins balso perdavimą internetu ir šios pozicijos neatsisako. Dabar numatyta išskirti atskirą 100 MB dydžio duomenų paketą vien balso paslaugoms ir apmokestinti jį 6 eurais. Apmokestintas bus ne tik per „TeliaSonera“ programėlę keliaujantis balso duomenų srautas, bet ir balsas, perduodamas naudojantis kitų gamintojų programėlėmis. H. Dahlstromo teigimu, priklausomai nuo to, kokia balso perdavimo programa naudosis vartotojas, to turėtų pakakti 5-10 valandų. Naujo verslo modelio bandymai prasidės jau kovą, Ispanijoje, paslaugą teiks „TeliaSonera“ valdomas mobiliojo ryšio operatorius „Yoigo“. Sėkmės atveju toks duomenų perdavimo apmokestinimas bus pasiūlytas ir kitose rinkose.

„Omnitel“ reikia pasitempti

H. Dahlstromas taip pat užsiminė, kad šiais metais tikisi geresnių „Omnitel“ veiklos rezultatų, kad šiemet turi nutikti „kažkas“, dėl ko rezultatai pagerės. Paprašius patikslinti kokių permainų, suteiksiančių galimybę „Omnitel“ sustiprinti finansinius rezultatus, galima tikėtis, jis DELFI atsakė: „Mums reikia pasitempti, reikia efektyvinti veiklą visais atžvilgiais, reikia vartotojams pasiūlyti geresnes paslaugas ir užtarnauti daugiau jų pasitikėjimo“.

Paklausus ar bus imamasi kokių nors planų siekiant iš žmonių atminties ištrinti nemalonius prisiminimus apie planą „Asmeninis“ po kurio įvedimo žmonės suskubo naudotis kitų operatorių teikiamomis paslaugomis, susidarė labai nepalankią nuomonę apie „Omnitel“ ir iki šiol piktu žodžiu mena šią bendrovę, H. Dahlstromas atsakė: „Skausminga tai, kad padarius klaidą jos taisymas trunka labai ilgai. Manau, dabar taisome savo įvaizdį vartotojų akyse teikdami labai patrauklius pasiūlymus su patraukliais terminais – šiuo atveju nelabai daug ką daugiau galima padaryti. Reikia labai ilgai kokybiškai dirbti kad pagerėtų įvaizdis. Po rimtos klaidos įvaizdžio taisymas visuomet trunka ilgai. Tikiuosi, kad 2012 metais padėtis gerės“.

„Tele2“ vadovas: megabaitas megabaitui nelygu

Leidinys „Verslo žinios“ rašo, kad skirtingo mobiliuoju internetu perduodamų duomenų apmokestinimo jau ėmėsi ir „Tele2“. Įmonės generalinis direktorius Matsas Granrydas sakė: "Megabaitas nelygu megabaitui. Todėl kai kuriose rinkose jau pradėjome teikti mobiliojo interneto paketus, leidžiančius ar neleidžiančius naudotis tam tikromis paslaugomis."

Radus geriausiai veikiantį duomenų apmokestinimo receptą, M.Granrydo teigimu, tradicinės balso paslaugos apskritai gali tapti nemokamos, tuomet visą uždarbį ryšio tiekėjams neš mobilusis telefonas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Technologijos

Ėmėsi prevencinių priemonių bepiločių ir lėktuvų susidūrimams

Jau kurį laiką pareigūnai sapnuodavo košmarus apie į lėktuvą besirėžiantį bepilotį. Programėlių kūrėjai sugalvojo „Safer Together“ – sprendimą, kurį įvardiją kaip pirmąją programėlę, leisiančią bepiločių gamintojams informuoti lėktuvų pilotus apie jų buvimo vietą. Tad panašu, kad bepiločių valdytojai ir lėktuvų pilotai pagaliau galės susikalbėti.

„iPhone 8“: žada, ko dar nematėte (64)

Tikėtina, kad „Apple“ išmanusis telefonas „iPhone 8“ turės naujos kartos asmenukių kamerą, kuri bus jautri 3D erdvei bei turės kitas naujas funkcijas, pavyzdžiui, veido atpažinimą.

Kibernetinių atakų žala: šaltinių duomenimis, „Yahoo“ nuolaida siekia milijonus (1)

JAV telekomunikacijų įmonė „Verizon“ susitarė iš „Yahoo“ įsigyti jų paieškos, elektroninio pašto ir žinučių siuntimo (angl. messenger) variklius už 4,83 mlrd. dolerių – 350 mln. mažiau nei buvo planuota iš pradžių, remdamasis savo šaltiniais antradienį praneša „Wall Street Journal“.

Mažmenininkas paskelbė galimą „Nokia 8“ kainą (6)

Įmonė „HMD Global“, kuriai priklauso prekės ženklas „Nokia“, neplanuoja parodoje „Mobile World Congress 2017“ pristatyti flagmano, o apsiribos vidutinio lygio išmaniaisiais telefonais.

Ar verta kinišką išmanųjį pirkti Lietuvoje? (87)

Kinų išmaniesiems sparčiai populiarėjant jų ima daugėti ir lietuviškose parduotuvėse. Tik ar visada verta juos pirkti čia?