Praėjusiais metais kaip „privatus“ socialinis tinklas sukurtas „Ello“ neseniai atvėrė savo duris – tiesa, ne visiems. Norint tapti šio tinklo naudotoju, reikia sulaukti pakvietimo iš jau esamo „Ello“ tinklo nario.

Kvietimų paklausa yra tokia milžiniška, o pasiūla tokia ribota, jog interneto aukcione „eBay“ jie pardavinėjami net po 500 JAV dolerių už vienetą. Kai kuriuose pranešimuose nurodoma, jog dėl virusinio populiarumo augimo „Ello“ per valandą sulaukia net po 35 tūkst. užklausų per valandą, rašo yahoo.com.

Ir panašu, kad patraukliausius „Ello“ bruožus, sužavėjusius internautus atskleidžia paprasta žinutė, kurioje išnaudojamos „Facebook“ silpnybės:

„Ello“ nepardavinėja reklamų. Taip pat mes trečioms šalims nepardavinėjame duomenų apie jus“, rašo socialinio tinklo kūrėjai.

Oficialiame tinklo aprašyme nurodoma: „Mes tikime, kad socialinis tinklas gali būti įrankis, suteikiantis galių. Ne priemonė apgaudinėti, versti ir manipuliuoti, bet vieta susisiekti, kurti, džiaugtis gyvenimu. Jūs – ne produktas“.

„Ello“ veiklos politikos aprašyme nurodoma, kad praktika, kuomet renkami ir pardavinėjami duomenys apie asmenį, siekiant pelno sudarinėjamas jo socialinių ryšių žemėlapis yra „šiurpus ir neetiškas“.

„Vartotojai, suvilioti tariamai „nemokamų“ paslaugų pažadu, sumoka didžiulę kainą privatumo netekimu ir priverstiniu reklamų matymu“.

Bendrovę „Ello“ Vermonto valstijoje įsteigė menininkų ir programuotojų grupelė, kuriai vadovauja Paulas Budnitzas, anksčiau kūręs dviračius ir robotus.

P. Budnitzo svetainėje rašoma, jog „Ello“ sukurtas taip, kad būtų „paprastas, nuostabus ir be reklamų“.

Merilendo universiteto (JAV) socialinės medijos tyrėjas Nathanas Jurgensonas džiaugėsi netipiniu „Ello“ požiūriu į veiklą.

„Ello“ tiek daug dėmesio susilaukia būtent dėl to, kad žadą socialinę terpę, kurioje galioja kitokia politika. Mes visi kolektyviai supratome, jog socialinių tinklų išpopuliarėjimas buvo lydimas pernelyg didelių teisių perdavimu į pernelyg mažo žmonių kiekio rankas, o čia matome energiją padėtį keisti – na bent šiek tiek“, - sakė mokslininkas.

Tiesa, vartotojams patraukli naujojo socialinio tinklo politika kelia klausimų: o kaip jie išgyvens? Ar tai bus tarsi trumputis blyksnis socialinių tinklų istorijoje, ar „Ello“ išvystys kokį nors tvarų, pelningą verslo planą?

Tinklo kūrėjai tikina, jog ketina ir ateityje siūlyti visiškai nemokamas paslaugas, tačiau galbūt pasiūlys mokamų papildomų funkcijų.

Tiesa, nėra namų be dūmų: vienas iš šio tinklo sumanytojų, Aralas Balkanas, jau pasitraukė iš „Ello“ projekto – iškart po to, kai sužinojo, kad tinklas susilaukė 435 tūkst. JAV dolerių investicijos iš rizikos kapitalo.

„Kai prisiimi rizikos kapitalą, nebelieka klausimo, ar kada nors parduosi savo vartotojus – tu juos jau pardavei“, - savo tinklaraštyje rašo A. Balkanas.

„Tai yra vadinama išėjimo strategija. Joks investuotojas neduos jums rizikos kapitalo jei tokios strategijos neturėsite. Trumparegiškame aukštyn kojomis funkcionuojančiame rizikos kapitalo pasaulyje išėjimo strategijos kuriamos anksčiau nei pats verslo planas. Būtų juokinga, jei tokios toksiškos sistemos pasekmės nebūtų tokios tragiškos“, - rašė A. Balkanas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (44)