„Po mėnesio apžiūros „Kilobaitas“ man pranešė, kad kompiuteris yra negarantinis. Apstulbau, nes man buvo pasakyta, kad jis yra užpiltas skysčiu. Juk kompiuterį į garantinį centrą nešiau veikiantį!“ – rašė vyras ir pridūrė, kad jo pasipiktinimą sukėlė ne tik išvados bet ir tai, kad jos buvo parašytos lenkų ir anglų kalbomis – ne valstybine lietuvių kalba.

Pasipiktinęs skaitytojas pasakojo netylėjęs ir skundęsis: „Parašiau skundą „Kilobaitui“, tačiau per įstatymų numatytą laiką jie man atsakymo ir įrodymų, kad kompiuteris yra apipiltas ar kitaip sugadintas, nepateikė.

Jis tvirtino, jog kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

Kompiuteris skirtas ne Lietuvos rinkai

DELFI skaitytojas taip pat rašė kreipęsis į „Asus Lietuva“ ir išsiaiškinęs, kad nupirktasis kompiuteris jau „Asus“ gamykloje jau buvo remontuotas. Jo pateiktuose dokumentuose rašoma, kad kompiuteris buvo skirtas Jungtinių Amerikos Valstijų rinkai, o jo garantinis laikotarpis po remonto buvo sumažintas iki 3 mėn., nors vyro gautuose kompiuterio dokumentuose nurodoma, kad kompiuteriui galioja 24 mėn. garantija, jo baterijai – 6 mėn.

Kaip teigė jis, gautuose paaiškinimuose jis perskaitė, kad tikriausiai buvo išleista produkcijos partija, kurios „dalį gražino į gamyklą dėl kažkokio smulkaus broko, kosmetinių pažeidimų ar rimtesnio gedimo. Prekė atstatoma ir jau parduodama pigiau, bet su apkarpyta garantija. Pavyzdžiui, JAV tai vyksta oficialiai ir būna suteikiama garantija 1 mėn.“ Taip pat „Asus Lietuva“ atstovai jam iškėlė prielaidą, kad tokie daiktai atsivežami ir perparduodami kaip nauji.

Skaitytojas skundėsi, kad būtent tai, jog prietaisas buvo skirtas JAV rinkai, lėmė jo taisymo vietą: „autorizuotas servisas „Servisa Ict“ jo nepriėmė“, kompiuteris buvo vežamas į Lenkiją.

Įmonė kaltės nepripažįsta

Bendrovės „Kilobaitas“ direktorius Evaldas Mitkevičius patvirtino, kad bendrovės ginčai su vartotojais būna itin reti: „Mes visuomet stengiamės jiems padėti ir tokias situacijas spręsti jų naudai. Net tais atvejais, kai vartotojai kreipiasi su gedimais, įvykusiais dėl jų kaltės – įvairių mechaninių pažeidimų, problemų su programine įranga ir panašiai – serviso procedūras atliekame nemokamai ir išsprendžiame įrangos problemas, jeigu tik tai yra įmanoma.“

„Konkretus vartotojo pirktas kompiuteris neturi jokių regioninių apribojimų. Jis turi CE sertifikatą ir vartotojo vadovą gimtąja lietuvių kalba (priedai atsiųsti – DELFI), tad teiginys, kad jis nėra skirtas Lietuvos rinkai yra klaidingas. Dėl akivaizdžių ekonominių sumetimų didieji gamintojai tik retais atvejais gamina produktus rekomenduojamus vienam ar kitam regionui, tačiau pažymėtina, kad nėra draudžiama juos eksploatuoti, prekiauti ar kaip nors kitaip naudoti bet kuriame kitame regione“, – rašė E. Mitkevičius.

Jis tvirtino, kad minėtą kompiuterio modelį, bendrovė „Kilobaitas“ pirko iš autorizuoto „Asus“ kompiuterių tiekėjo. „Patys kompiuteriai buvo visiškai nauji – nenaudoti ir neremontuoti. Sandėliuojant ar transportuojant šiuos kompiuterius buvo apgadintos jų pakuotės. Mums pavyko jiems išsiderėti puikią kainą ir pasiūlyti juos net su maždaug 35 procentų nuolaida. Iki šio atvejo neturėjome jokių incidentų susijusių su jų eksploatavimu ar aptarnavimu. Visi pirkėjai džiaugėsi galimybe įsigyti puikų kompiuterį itin gera kaina“, – teigė E. Mitkevičius.

„Kai vartotojas kreipėsi į mūsų servisą dėl problemų su šiuo kompiuteriu, serviso administratorius iš karto atkreipė dėmesį, kad kompiuteris galimai aplietas skysčiais dėl lipnios klaviatūros. Taip pat buvo pastebėtos kompiuterio ardymo, nekokybiško surinkimo ir aptarnavimo kitose serviso įmonėse žymės. Vis dėlto mes pamėginome kreiptis į autorizuotą serviso centrą įmonę „Servicenet“ ir siekėme išspręsti vartotojo problemas. Tačiau blogiausios prognozės pasitvirtino – kompiuteris buvo pripažintas negarantiniu. Serviso centro išvados buvo pateiktos vartotojui. Taip pat serviso administratorius pakomentavo ir išaiškino šias išvadas vartotojui. Vartotojui nesutikus su serviso centro išvadomis, bendrovėje „Kilobaitas“ serviso centre buvo atlikta pakartotinė diagnostika ir patvirtintos autorizuoto serviso centro išvados – apliejimas skysčiais“, – rašė E. Mitkevičius.

Jis taip pat patvirtino, kad šį atvejį šiuo metu tiria Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vilniaus apskrities skyrius. Šiai institucijai „Kilobaitas“ tikina pateikęs išsamų situacijos vertinimą. Kaip tvirtino įmonės vadovas, tik gavus atsakingos institucijos vertinimą, bus priimtas galutinis sprendimas.

Vartotojų teisių gynėjai skundą nagrinėja

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) patvirtino birželio pradžioje gavusi vartotojo prašymą dėl nešiojamo kompiuterio ASUS, pirkto 2014-08-12 iš bendrovės „Kilobaitas“ netinkamos kokybės.

Tarnybos atstovai rašė, kad prašyme vartotojas kelia pardavėjui reikalavimą grąžinti už prekę sumokėtus pinigus. Jie patvirtino, kad neteisminį ginčo nagrinėjimą atlieka tarnybos Vilniaus apskrities skyrius.

Sprendimą dėl vartotojo reikalavimo pagrįstumo Tarnyba priims įvertinusi visus ginčo nagrinėjimo metu surinktus įrodymus, atsižvelgdama į teisės aktų nuostatas, teismų praktiką.

VVTAT patvirtino, kad gamintojas pardavėjas, paslaugos teikėjas vartotojams privalo valstybine kalba suteikti Civiliniame kodekse ir kituose teisės aktuose nustatytą informaciją ir teisės aktų nustatyta tvarka ženklinti prekes.

VVTAT rašė, kad pagal Civilinį kodeksą pirkėjas, kuriam buvo parduotas netinkamos kokybės daiktas turi teisę per 2 metų terminą reikalauti iš pardavėjo nemokamai pašalinti daikto trūkumus (pataisyti daiktą), nemokamai pakeisti netinkamos kokybės daiktą tinkamos kokybės daiktu, reikalauti iš pardavėjo atitinkamai sumažinti kainą, vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti sugrąžinti sumokėtą kainą. Tačiau pirkėjas neturi teisės nutraukti sutarties, jeigu daikto trūkumas yra mažareikšmis.

Visais atvejais pirkėjas turi teisę į nuostolių, atsiradusių dėl netinkamos kokybės prekės pardavimo, atlyginimą. Nuostoliais laikomos ir prekės trūkumų pašalinimo išlaidos, jeigu, pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus, trūkumus pašalino pirkėjas ar jo pasitelkti tretieji asmenys.

Jeigu vartotojas mano, jog pardavėjas pažeidė jo teises ar teisėtus interesus, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimus, išskyrus atvejus, kai kreipiamasi tiesiai į teismą. Jeigu pardavėjas ar paslaugų teikėjas netenkina vartotojo reikalavimų arba juos tenkina iš dalies, arba nepateikia atsakymo per 14 dienų, vartotojas turi teisę kreiptis į neteisminio sprendimo subjektą, kompetentingą spręsti vartojimo ginčą (VVTAT).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1161)