Vientisa ekosistema

L. Sirotinas išskiria tris pagrindines pastarųjų metų mobiliųjų žaidimų inovacijas: „Jeigu žvelgtume į pastaruosius penkerius metus, išskirčiau tris esminius dalykus. Visų pirma „Unity“ tapo pagrindine tarpplatforminių žaidimų variklių rinkos žaidėja, todėl daugybė žaidimų kūrėjų gavo prieigą prie 3D žaidimų kūrimo. Antra, mobiliosios platformos tapo visavertėmis žaidimų konsolėmis, kuriančiomis didžiulius pelnus ir turi daugybę lojalių žaidėjų, pripratusių prie free to play modelio. Trečias esminis dalykas yra įsivyravusi tarpplatforminė ideologija – viskas sujungiama į vientisą ekosistemą su tuo pačiu vartotojo profiliu.“

Žaidimas šiandien populiarus tiek, kiek jis sugeba palaikyti ryšį su savo auditorija. „Pats svarbiausias dalykas bandant surasti kelią į žaidėjų širdis ir sielas yra sukurti aplink žaidimą savą ekosistemą. Tai reiškia sukurti stiprų ryšį su žaidėjų bendruomene ir įsiklausyti į jos norus ir poreikius, taip pat surasti pusiausvyrą tarp savo verslo tikslų ir žaidėjų poreikių patenkinimo.

Tam reikia naudoti atitinkamus įrankius: forumus, socialinius tinklus ir tuo pat metu rinkti statistiką apie žaidėjų įpročius. Be to, labai svarbu pajausti, kas šiuo metu aktualu. Ar kuriamas žaidimas atitinka šiuolaikines žaidimo mechanikos, išvaizdos tendencijas?“ – klausė L. Sirotinas.

Ateitis šviesi

Žaidimų kūrėjams pašnekovas pataria kuo geriau suprasti, kas yra jų auditorija: „Visi mes esame žaidėjai. Paprastai žaidėjai skirstomi į hardcore, midcore ir casual. Jie skiriasi ne tik tuo, kiek laiko praleidžia žaisdami, bet ir savo amžiumi, gyvenimo būdu bei socialiniu statusu. Aš asmeniškai nemanau, kad žaidimo kūrėjas turėtų bandyti įtikti visoms grupėms. Kūrėjas tiesiog turėtų surasti tą auditoriją, kurios lūkesčius jis sugebėtų patenkinti ir kuriai dirbdamas jis jaustų malonumą.“

Galimybėms augant vis įdomiau kurti mobiliuosius žaidimus. „Ateitis visada šviesi. Labiausiai tikimės, kad sparčiai augs midcore ir hardcore mobilioji auditorija, ir seniai trokštame inovacijos – galimybės prijungti iOS ar Android žaidimo konsolę prie televizoriaus. Tai suteiktų galimybę užmegzti ryšį ir su vyresne auditorija, taip pat kurti išsamesnius, įdomesnius ir kompleksiškesnius žaidimus“, – dėstė L. Sirotinas.

Jau spalio 11-12 d. „Live Mobile Congress“ konferencijoje rinksis IT industrijos lyderiai ir ekspertai, šimtai mobiliųjų žaidimų ir aplikacijų kūrėjų bei mėgėjų, startuoliai. Jau trečioji ir pirmąjį kartą Lietuvoje vyksianti konferencija „Live Mobile Congress“ yra viena iš nedaugelio mobiliųjų technologijų renginių prie vieno stalo surenkančių skirtingų platformų atstovus. Pranešėjai iš „Google“, „Microsoft“, „Facebook“ dalinasi patirtimi, įžvalgomis, diskutuoja apie naujausias rinkos tendencijas ir rinkos ateitį. Pagrindinis dėmesys „Live Mobile Congress“ šiemet bus skiriamas žaidimų ir aplikacijų kūrėjams ir mėgėjams.