Pagaliau! Go didmeistriui pavyko įveikti superkompiuterį

 (39)
Senovinio kinų stalo žaidimo go didmeistris iš Pietų Korėjos sekmadienį pagaliau iškovojo pirmąją pergalę žaisdamas prieš bendrovės „Google“ sukurtą superkompiuterį, o ši sėkmė atrodė netikėta po trijų žeminančių pralaimėjimų didelio dėmesio sulaukusioje žmogaus ir mašinos kovoje.
Lee Se-dolis pagaliau įveikė kompiuterį AlphaGo
Lee Se-dolis pagaliau įveikė kompiuterį AlphaGo
© AP

Lee Se-dolis pagaliau įveikė kompiuterį „AlphaGo“ per įtemptą partiją, trukusią beveik penkias valandas. Tai buvo pirmoji jo pergalė per ketvirtąją iš penkių planuojamų partijų, o iki tol kompiuteris pirmavo „sausu“ rezultatu 3:0, paskutinį kartą laimėjęs šeštadienį.

Didmeistriui sunkiai sekėsi pastarosios partijos pradžioje, bet vėliau jis įgijo pranašumą ir galiausiai privertė „AlphaGo“ pasiduoti.

33 metų go čempionas laikomas vienu iš iškiliausių šio senovinio žaidimo meistrų ir yra laimėjęs 18 tarptautinių turnyrų, pagal šį rodiklį nusileisdamas tik vienam kitam go grandui.

Anksčiau Lee Se-dolis tvirtino triuškinamai laimėsiantis prieš dirbtinį intelektą (Artificial Intelligence, AI), bet vėliau buvo priverstas pripažinti, kad „AlphaGo“ esąs „pernelyg stiprus“.

Po antrojo pralaimėjimo Lee Se-dolis pažadėjo dėti visas pastangas, kad laimėtų bent vieną partiją.

Iki šiol garsiausia AI pergalė prieš žmogų buvo iškovota 1997 metais, kai bendrovės IBM sukurtas superkompiuteris „Deep Blue“ nugalėjo tuometį pasaulio šachmatų čempioną Garį Kasparovą.

Vis dėlto go, sukurtas prieš maždaug 4 tūkst. metų ir žaidžiamas daugiausiai Rytų Azijos šalyse, ilgą laiką buvo itin kietas riešutėlis AI kūrėjams, nes žaidimo taisyklės gana sudėtingos, o jo potencialių konfigūracijų skaičius yra beveik begalinis.

„AlphaGo“ sukūrusios grupės „Google DeepMind“ vadovas Demisas Hassabis sakė, kad mokslininkams išmokyti AI žaisti go buvo ne lengviau negu įkopti į Everestą.

„AlphaGo“ naudoja dviejų giliųjų neuroninių tinklų (Deep Neural Network, DNN) sistemą, apdorojančią duomenis panašiai, kaip šis procesas vyksta žmogaus smegenyse - atmetant milijonus potencialių ėjimų, kurie, kaip žmonės žaidėjai instinktyviai nujaučia, būtų beprasmiški.

Superkompiuteris taip pat naudoja algoritmus, kurie leidžia mokytis iš sužaistų partijų, tokiu būdu didinant patirtį ir įgūdžius.

„AlphaGo“ strategija žaidžiant su Lee Se-doliu apstulbino daugelį go žinovų, kurie sakė, kad kompiuterio ėjimai buvo itin neįprasti ir kad joks žmogus dar nebuvo sugalvojęs juos panaudoti.

BNS
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 
Naujienų prenumerata

Technologijos

Šliužų burnos raumenis mokslininkai panaudojo kurdami robotą (1)

Universiteto Klivlande tyrėjai sukūrė robotą iš jūros šliužo raumenų, kurie patalpinti 3D spausdintuvo pagamintame lanksčiame polimeriniame kūne.

Revoliucinę transporto priemonę bus galima išbandyti Vokietijoje (18)

„Hyperloop“ traukinių idėja keletą metų figūruoja žiniasklaidoje ir dažniausiai ši technologija būdavo siejama su JAV. Tačiau 2017 m. naujovę bus galima išbandyti ir viešuosiuose Vokietijos traukiniuose.

„Tele2“ ir „Bitė“ turi staigmeną olimpiados gerbėjams (2)

Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ visą rugpjūtį siūlys internetu JAV ir Brazilijoje naudotis ypač pigiai. „Bitės“ klientai Brazilijoje taip pat galės naudotis mobiliuoju internetu specialia kaina.

Paaiškėjo, kas tapo geriausiais: du IT inžinieriai iš vienos bendrovės (1)

Pasaulyje minint IT sistemų administratorių profesinę dieną paaiškėjo, kas laimėjo keturioliktą kartą Lietuvoje rengiamą geriausio admino konkursą.

„Oracle“ įsigijo debesijos kompiuterijos pradininkę „NetSuite“ (6)

Programinės įrangos milžinė „Oracle“ paskelbė įsigysianti sparčiai augančios IT srities – debesijos kompiuterijos – pradininkę „NetSuite“, praneša BBC. Sandorio vertė – 9,3 mlrd. JAV dolerių.