2012 metų rugpjūčio 1 d. grupelė technikos entuziastų sumanė, kad realybę galima iškreipti, ja manipuliuoti ir tokiu būdu žmoniją perkelti ten, kur tik neša fantazija. Taip minios finansavimo platformoje „Kickstarter“ gimė projektas, keistu pavadinimu „Oculus Rift“. Surinkę 2,5 milijono dolerių iš paprastų žmonių bei dar galai žino kiek iš ne tokių paprastų kompanijų, kūrėjai galutinį produktą ant lėkštelės patieks kitų metų pirmąjį ketvirtį.
Kodėl šis prietaisas vadinasi virtualia realybe, o ne tiesiog - patogiais filmukų peržiūros akiniais?
Tai į didelius akinius panašus įrenginys, kuris gali būti komplektuojamas su visa krūva aksesuarų - ausinių, pirštinių ir kitokių valdiklių. Įrenginio esmė ne 2 LCD ekranuose, o tokiuose sudėtinguose elementuose kaip 3 ašių giroskopas, akcelerometras ir net magnetometras. Šių įrenginių funkcija - leisti dairytis po matomas aplinkas taip, tarsi iš tiesų ten būtum. Pasuki galvą – sukasi ir pats vaizdas. Pojūtis taip kokybiškai subiologintas, kad po penketo minučių net pamiršti vilkintis futuristiškai griozdišką prietaisą ant galvos. Tiesiog mėgaujiesi buvimu kitoje erdvėje, kitoje realybėje. Komplektuojami aksesuarai leidžia valdyti virtualios realybės objektus – liesti, sukti, vaikščioti aplinkoje ar daryti ką tik nori. Ne veltui pirmoji industrija, atradusi įrenginiui paskirtį buvo pornografija.
Pamatę, kaip sekasi grupelei niekam nežinomų jaunuolių, didžiųjų technologijų kompanijų vadovai susmeigė tulžies pritvinkusias akis į savo RnD (tyrimų ir plėtros) skyrius. Šie suskubo gaminti analogus tiek žaidimų konsolėms, tiek įrankius profesionalams. „HTC Vive“, „Samsung Gear VR“, „Fove VR“, „Sony PlayStation VR“ ir dar keletas kitų yra tiesioginiai „Oculus Rift“ konkurentai. Vieni siūlo akių judesių sekimą, kiti belaidžius įrenginius, tačiau koncepcija visų vienoda. Tiesa, „Sony PlayStation VR“, kitaip dar žinomas kaip projektas „Morpheus“, ką tik vykusioje Paryžiaus žaidimų savaitėje pristatė daug naujienų. Pats renginio pavadinimas diktuoja, kad šios naujienos daugeliu atžvilgių susijusios su prietaiso suderinamumu žaidžiant kompiuterinius žaidimus. Įsitikinkite patys:
Išbandykite virtualią realybę vos už 3 dolerius
Turbūt nėra tokios inovacijų temos, į kurią nebūtų įsipainioję „Google“. Šį kartą paieškos gigantas pasinaudojo technologų mėgstamu KISS metodu (Keep it stupid simple). Lietuviškai skambėtų „padaryk taip, kad ir kvailiui būtų aišku“. Ir padarė. „Mobile World Congress“ konferencijos metu savo ištikimiems gerbėjams „Google“ atstovai išdalino kartono gabalus su instrukcija. Pasinaudoję pastarąja, origami principu iš kartono buvo galima išlankstyti virtualios realybės akinių dėtuvę savo išmaniam telefonui!