„Google“ superkompiuteris įveikė Go čempioną

 (4)
Bendrovės „Google“ sukurtas superkompiuteris trečiadienį įveikė pietų korėjietį Go didmeistrį Lee Se-dolį, laimėjęs pirmąją iš penkių partijų per žmogaus ir mašinos turnyrą Seule.
„Google“ superkompiuteris įveikė Go čempioną per pirmąją iš penkių partijų
„Google“ superkompiuteris įveikė Go čempioną per pirmąją iš penkių partijų
© Scanpix nuotr.

Po maždaug pusketvirtos valandos trukusio žaidimo Lee Se-dolis, laikomas vienu iškiliausių mūsų laikų Go žaidėjų, pasidavė, kai tapo aišku, kad programa „AlphaGo“ įgijo neįveikiamą pranašumą.

Nors šis kompiuteris pernai spalį sutriuškino Europos Go čempioną Fan Hui, laimėjęs visas penkias partijas, tikėtasi, kad jam nebus lengva įveikti 33 metų Lee Se-dolį, kuris dominavo šio senovinio stalo žaidimo pasaulyje didžiąją dalį pastarojo dešimtmečio.

Tačiau „AlphaGo“ kūrėjai buvo ryžtingai nusiteikę prieš šį turnyrą, sakydami, kad kompiuteris, kuris naudoja algoritmus, leidžiančius mokytis iš ankstesnių partijų, dabar yra netgi stipresnis negu grumdamasis su Fan Hui.

Po pirmosios Lee Se-dolio nesėkmės komentatoriai sakė, kad didmeistris, regis, padarė didelę klaidą partijos pabaigoje.

Turnyras vyksta Pietų Korėjos sostinės viešbutyje „Four Seasons“ , stebint šimtams ekspertų, reporterių ir kviestinių svečių, susirinkusių šalimais esančioje konferencijų salėje, kurioje kabo didelis televizijos ekranas.

Turnyras sukėlė pakankamą susidomėjimą, kad būtų tiesiogiai transliuojamas internetu, taip pat per televiziją Pietų Korėjoje, Kinijoje ir Japonijoje.

Penkias dienas truksiančios žmogaus ir mašinos varžybos laikomos svarbiu išbandymu, leisiančiu pademonstruoti mokslininkų ir inžinierių pažangą kuriant dirbtinį intelektą (Artificial Intellegence, AI) per pastarąjį dešimtmetį.

Iki šiol žinomiausia AI pergalė buvo iškovota 1997 metais, kai IBM sukurtas superkompiuteris „Deep Blue“ įveikė tuometį pasaulio šachmatų čempioną Garį Kasparovą.

„Four Seasons“ turnyro nugalėtojui žadama skirti 1 mln. JAV dolerių premiją.

BNS
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 
Naujienų prenumerata

Technologijos

„Samsung“ pardavinės atnaujintus išmaniuosius telefonus (4)

Nepaisant to, kad „Samsung“ ir toliau išlieka išmaniųjų telefonų rinkos lydere, spaudimas įmonei nuolat didėja ir energingi Kinijos gamintojai palaipsniui pasisavina Pietų Korėjos milžinės rinkos dalį.

„Gamescom 2016“: paskelbti geriausi žaidimai (4)

„Gamescom 2016“ ekspertų žiuri išrinko geriausius projektus, kurie buvo parodyti didžiausioje Europoje žaidimų parodoje. Šių metų nugalėtojai buvo atrinkti iš 73 pretendentų.

Grėsmės, tykančios kompiuterinių žaidimų mėgėjų (1)

Kompiuterinių žaidimų rinka uždirba milijardus eurų per metus, turi šimtus milijonų aktyvių žaidėjų, tačiau, ESET saugumo ekspertų nuomone, žaidimų kūrėjai ir patys žaidėjai per menkai rūpinasi saugumu.

Uždraustas prietaisas: tyrimas parodė, kaip reikia elgtis su telefonu (19)

Ne tik suaugusieji, bet ir mokiniai be mobiliojo telefono vargiai įsivaizduoja savo dieną. Mobiliuoju telefonu galime bendrauti per atstumą, fotografuoti, naršyti internete, žaisti, naudotis žemėlapiais ir atlikti daugelį kitų funkcijų.

Tokio telefono pasaulis nematė: prasideda nauja era (38)

Masačiusetso technologijos instituto mokslininkai sukūrė telefoną, kuris gali susirinkti pats.