Vikingų neva nubraižytas Šiaurės Amerikos žemėlapis - klastotė

(19)

Šis žemėlapis 1965 metais, kai jį paskelbė Yale'io (Jeilio) universitetas, sukėlė tikrą sensaciją, jis buvo vertinamas daugiau kaip 20-čia mln. JAV dolerių (maždaug 70 mln. litų).

Žemėlapyje vaizduojamos žemės Šiaurės Amerikoje, kurias maždaug 1000-aisiais metais neva atrado du Islandijos vikingai -Leifas Erikssonas ir Bjarni Herjolfssonas. Tos žemės žemėlapyje pavadintos Marklandu ir Vinlandu.

"Vinlando žemėlapis tikriausiai yra vienas svarbiausių žemėlapių pasaulyje", - sakė Londono universiteto chemijos profesorius Robinas Clarkas, aiškindamas, kodėl ėmėsi savo tyrimo, kurio rezultatai trečiadienį bus paskelbti JAV savaitraštyje " Analytical Chemistry".

Rašalas žemėlapyje yra dviejų sluoksnių - ant gelsvo sluoksnio yra užteptas juodas.

Kai kurie mokslininkai dar 8-ojo dešimtmečio pradžioje abejojo žemėlapio autentiškumu ir teigė, kad jis gali būti XX amžiaus klastotė, kurią padarė viduramžių piešimo techniką išmanantis klastotojas.

Jie taip pat atkreipė dėmesį į gelsvajame sluoksnyje esantį gamtoje labai retai aptinkamos formos titano dvideginį, kuris buvo susintetintas tik 1923-iaisiais.

Šis klausimas vėl iškilo 1995-aisiais, kai Yale'o universitetas paskelbė, kad tas titano dvideginis galėjo susidaryti ir viduramžiais gaminant geležies turintį rašalą.

Tačiau R.Clarko komanda, kuri pirmoji ištyrė visą žemėlapį, o ne tik jo fragmentus, nustatė, kad minėtos formos titano dvideginio "aptikta tik rašalo linijose ir niekur daugiau, todėl jis tikriausiai yra sudėtinė geltonosios linijos dalis".

Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Paslaptingas signalas iš kosmoso prieštarauja žinomiems fizikos dėsniams (28)

2014 liepos mėn. 30 d. 16:37
Kai astronomai aptiko keistą signalą, sklindantį iš masyvios, už milijono šviesmečių nuo Žemės esančios galaktikos, suprato, kad užčiuopė kažką nepaprasto. Tačiau jie nesitikėjo, jog atrado būtent tai, ko moksliškai pagrįsti niekas negali iki šiol.

Koks yra tamsos greitis? (8)

2014 liepos mėn. 30 d. 16:18
Niktofobija – tamsos baimė. Bet yra ir kita baimė – baimė, kad tamsos neliks. Optofobija. Baimė atmerkti akis. Šviesa keliauja didžiausiu fiziniams objektams įmanomu greičiu. Tamsa dingsta, kai tampa šviesu, ir grįžta, kai šviesos nelieka. Tamsos greitis turėtų būti lygus šviesos greičiu. Bet. Yra tam tikrų tamsos rūšių, kurios juda… greičiau už šviesą.

Marsaeigis „Opportunity" per 10 metų įveikė rekordinį atstumą

2014 liepos mėn. 30 d. 12:15
Marsaeigis „Opportunity" per 10 metų įveikė rekordinį atstumą
Jau dešimt metų Marse esantis marsaeigis „Opportunity“ pasiekė naują už Žemės orbitos įveikto atstumo rekordą. Šis prietaisas įveikė daugiau nei 40 Marso paviršiaus kilometrų bei tokiu būdu pagerino 1973 m. Rusijos zondo Mėnulyje pasiektą rekordą.

Dirbtinis „kvėpuojantis lapas“ gali tapti žmonijos bilietu kosminėms kelionėms (7)

2014 liepos mėn. 30 d. 11:23
Dirbtinis lapas
Stopkadras/Vimeo
Vienas iš nuolatinių iššūkių, kuomet kalbama apie pilotuojamus kosminius tyrimus – deguonies stoka bemaž visoje mums įžiūrimoje Visatoje. Čia, Žemėje, medžiai ir kiti augalai mums padeda sutraukdami mūsų iškvepiamą anglies dvideginį ir išskirdami švarų deguonį, kuriuo mes kvėpuojame. O kosmose?

Europa paleido paskutinę TKS aprūpinimo kapsulę (1)

2014 liepos mėn. 30 d. 10:36
Sunkioji raketa nešėja „Ariane 5 ES“ antradienio vakarą pakilo iš Pietų Amerikos, nešdama Europos penktąją ir paskutinę automatinę krovininę kapsulę, kuri vėliau susijungs su Tarptautine kosmine stotimi (TKS), pranešė skrydžių valdymo centras.