Vikingų neva nubraižytas Šiaurės Amerikos žemėlapis - klastotė

(19)

Šis žemėlapis 1965 metais, kai jį paskelbė Yale'io (Jeilio) universitetas, sukėlė tikrą sensaciją, jis buvo vertinamas daugiau kaip 20-čia mln. JAV dolerių (maždaug 70 mln. litų).

Žemėlapyje vaizduojamos žemės Šiaurės Amerikoje, kurias maždaug 1000-aisiais metais neva atrado du Islandijos vikingai -Leifas Erikssonas ir Bjarni Herjolfssonas. Tos žemės žemėlapyje pavadintos Marklandu ir Vinlandu.

"Vinlando žemėlapis tikriausiai yra vienas svarbiausių žemėlapių pasaulyje", - sakė Londono universiteto chemijos profesorius Robinas Clarkas, aiškindamas, kodėl ėmėsi savo tyrimo, kurio rezultatai trečiadienį bus paskelbti JAV savaitraštyje " Analytical Chemistry".

Rašalas žemėlapyje yra dviejų sluoksnių - ant gelsvo sluoksnio yra užteptas juodas.

Kai kurie mokslininkai dar 8-ojo dešimtmečio pradžioje abejojo žemėlapio autentiškumu ir teigė, kad jis gali būti XX amžiaus klastotė, kurią padarė viduramžių piešimo techniką išmanantis klastotojas.

Jie taip pat atkreipė dėmesį į gelsvajame sluoksnyje esantį gamtoje labai retai aptinkamos formos titano dvideginį, kuris buvo susintetintas tik 1923-iaisiais.

Šis klausimas vėl iškilo 1995-aisiais, kai Yale'o universitetas paskelbė, kad tas titano dvideginis galėjo susidaryti ir viduramžiais gaminant geležies turintį rašalą.

Tačiau R.Clarko komanda, kuri pirmoji ištyrė visą žemėlapį, o ne tik jo fragmentus, nustatė, kad minėtos formos titano dvideginio "aptikta tik rašalo linijose ir niekur daugiau, todėl jis tikriausiai yra sudėtinė geltonosios linijos dalis".

Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Mažutėje galaktikoje rado neįtikėtinai didelę juodąją bedugnę (22)

2014 rugsėjo mėn. 18 d. 15:31
Taip menininkas įsivaizduoja galaktikos M60-UCD1 išvaizdą
NASA nuotr.
Astronomai aptiko „monstrišką“ juodąją bedugnę, besislepiančią vienoje iš mažiausių žinomų galaktikų, rašo cnet.com.

NASA zondas vos netapo Saulės įtūžio auka (2)

2014 rugsėjo mėn. 18 d. 15:00
Praėjusią savaitę įvykę galingi gama spindulių žybsniai ir plazmos pliūpsniai Saulėje iš rikiuotės išvedė netrukus savo kelionės tikslą – nykštukinę planetą – pasieksiantį kosminį zondą, informuoja „UniverseToday.com“. Iš pradžių sugedo joninis zondo variklis, o vėliau buvo aptikta ir dar viena anomalija.

Kaip valdyti lėktuvą vien smegenimis (3)

2014 rugsėjo mėn. 18 d. 11:44
Kaip valdyti lėktuvą vien smegenimis
Vokiečių mokslininkai sukūrė technologiją, su kuria, kaip jie tikisi, bus galima valdyti lėktuvus vien smegenų siunčiamais signalais. Vairalazdė juda iš vienos pusės į kitą, o pilotas nepajudina nė piršto.

Marsaeigis „Curiosity“ pasiekė savo kelionės tikslą (9)

2014 rugsėjo mėn. 18 d. 11:21
Bonanza King uoliena Marse po gręžimo
NASA nuotr.
Marsaeigis „Curiosity“ galiausiai pasiekė Sharpo kalno papėdę, Kilimandžaro dydžio kalną, prie kurio keliavo didžiąją pastarųjų poros metų dalį.

Šiuolaikiniai europiečiai kilo iš trijų senovinių žmonių grupių (60)

2014 rugsėjo mėn. 18 d. 10:57
Neandertaliečiai
AP/Scanpix
Šiuolaikiniai europiečiai yra kilę iš trijų didelių senovinių žmonių grupių, nors anksčiau manyta, jog tokių grupių būta tik dviejų, rodo trečiadienį paskelbta studija, grindžiama genų analizės rezultatais.