Vikingų neva nubraižytas Šiaurės Amerikos žemėlapis - klastotė

(19)

Šis žemėlapis 1965 metais, kai jį paskelbė Yale'io (Jeilio) universitetas, sukėlė tikrą sensaciją, jis buvo vertinamas daugiau kaip 20-čia mln. JAV dolerių (maždaug 70 mln. litų).

Žemėlapyje vaizduojamos žemės Šiaurės Amerikoje, kurias maždaug 1000-aisiais metais neva atrado du Islandijos vikingai -Leifas Erikssonas ir Bjarni Herjolfssonas. Tos žemės žemėlapyje pavadintos Marklandu ir Vinlandu.

"Vinlando žemėlapis tikriausiai yra vienas svarbiausių žemėlapių pasaulyje", - sakė Londono universiteto chemijos profesorius Robinas Clarkas, aiškindamas, kodėl ėmėsi savo tyrimo, kurio rezultatai trečiadienį bus paskelbti JAV savaitraštyje " Analytical Chemistry".

Rašalas žemėlapyje yra dviejų sluoksnių - ant gelsvo sluoksnio yra užteptas juodas.

Kai kurie mokslininkai dar 8-ojo dešimtmečio pradžioje abejojo žemėlapio autentiškumu ir teigė, kad jis gali būti XX amžiaus klastotė, kurią padarė viduramžių piešimo techniką išmanantis klastotojas.

Jie taip pat atkreipė dėmesį į gelsvajame sluoksnyje esantį gamtoje labai retai aptinkamos formos titano dvideginį, kuris buvo susintetintas tik 1923-iaisiais.

Šis klausimas vėl iškilo 1995-aisiais, kai Yale'o universitetas paskelbė, kad tas titano dvideginis galėjo susidaryti ir viduramžiais gaminant geležies turintį rašalą.

Tačiau R.Clarko komanda, kuri pirmoji ištyrė visą žemėlapį, o ne tik jo fragmentus, nustatė, kad minėtos formos titano dvideginio "aptikta tik rašalo linijose ir niekur daugiau, todėl jis tikriausiai yra sudėtinė geltonosios linijos dalis".

Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Molekulės špinatuose virpa ne vien iš baimės atsidurti salotose (2)

2014 liepos mėn. 22 d. 14:22
Vilniaus ir Mičigano universitetų mokslininkai įrodė, kad specifiniai molekulių virpesiai paspartina pirminius fotosintezės vyksmus augaluose ir bakterijose, ir pateikė prielaidas naujam supratimui, kaip pati gamta konstruoja itin efektyvius natūralius organinius Saulės elementus.

Rastos bakterijos, kurios „ėda“ elektros energiją (5)

2014 liepos mėn. 22 d. 11:16
Baterijos
Organizatorių nuotr.
Tam, kad gyvosiose sistemose vyktų biocheminiai procesai, reikalinga energija. Paprastai energija gaunama katabolizmo metu, o tam naudojamos energijos turinčios medžiagos, tokios kaip gliukozė. Pastarąją organizmas naudoja kaip maistą. Tačiau mokslininkai nustatė, jog gamtoje egzistuoja bakterijos, galinčios „suvirškinti‘ grynąją elektros energiją – šie organizmai tiesiogine to žodžio prasme minta elektronais.

Laimės jausmas gali būti paveldimas genetiškai? (2)

2014 liepos mėn. 22 d. 11:07
DNR
AOP nuotr.
Naujausi mokslininkų tyrimai rodo, kad mūsų genai gali turėti kur kas didesnę įtaką laimės jausmui, nei manyta iki šiol. Ir, kaip ir būdinga visam mūsų genomui, su laimės jausmu susijusi genetinė informacija greičiausiai gali būti paveldima iš mūsų pirmtakų.

Naujoji kosmoso kaubojų karta ruošiasi skrydžiui (7)

2014 liepos mėn. 22 d. 09:50
"Firefly Alpha" raketa
Bendrovės nuotr.
Pasveikinkite naująją kosmoso kaubojų kartą. Šią savaitę privati aviacijos įmonė „FireFly Space Systems“ Ostine, Teksase, atskleidė visiškai naujos transporto priemonės „FireFly Alpha“ dizainą, kuria bus siekiama sumažinti lengvų palydovų paleidimo kaštus.

Sąmokslo teorija: po Žemės paviršiumi klesti mamutai ir 1700 metų nugyvenantys žmonės (103)

2014 liepos mėn. 21 d. 16:19
2002 m. spalio 4 d. vėlyvą vakarą kultinės amerikiečių radijo laidoje „Coast to Coast AM with Art Bell“ („Nuo pakrantės ligi pakrantės su Artu Belu“) apsilankė keistas svečias. Nors radijo laidoje buvo gvildenamos paslaptingos temos ir studijoje viešėdavo charizmatiški svečiai, retas jų kalbėjo su tokiu entuziazmu, kokiu liepsnojo Dallasas Thompsonas, rašo „The Telegraph“.