Vikingų neva nubraižytas Šiaurės Amerikos žemėlapis - klastotė

(19)

Šis žemėlapis 1965 metais, kai jį paskelbė Yale'io (Jeilio) universitetas, sukėlė tikrą sensaciją, jis buvo vertinamas daugiau kaip 20-čia mln. JAV dolerių (maždaug 70 mln. litų).

Žemėlapyje vaizduojamos žemės Šiaurės Amerikoje, kurias maždaug 1000-aisiais metais neva atrado du Islandijos vikingai -Leifas Erikssonas ir Bjarni Herjolfssonas. Tos žemės žemėlapyje pavadintos Marklandu ir Vinlandu.

"Vinlando žemėlapis tikriausiai yra vienas svarbiausių žemėlapių pasaulyje", - sakė Londono universiteto chemijos profesorius Robinas Clarkas, aiškindamas, kodėl ėmėsi savo tyrimo, kurio rezultatai trečiadienį bus paskelbti JAV savaitraštyje " Analytical Chemistry".

Rašalas žemėlapyje yra dviejų sluoksnių - ant gelsvo sluoksnio yra užteptas juodas.

Kai kurie mokslininkai dar 8-ojo dešimtmečio pradžioje abejojo žemėlapio autentiškumu ir teigė, kad jis gali būti XX amžiaus klastotė, kurią padarė viduramžių piešimo techniką išmanantis klastotojas.

Jie taip pat atkreipė dėmesį į gelsvajame sluoksnyje esantį gamtoje labai retai aptinkamos formos titano dvideginį, kuris buvo susintetintas tik 1923-iaisiais.

Šis klausimas vėl iškilo 1995-aisiais, kai Yale'o universitetas paskelbė, kad tas titano dvideginis galėjo susidaryti ir viduramžiais gaminant geležies turintį rašalą.

Tačiau R.Clarko komanda, kuri pirmoji ištyrė visą žemėlapį, o ne tik jo fragmentus, nustatė, kad minėtos formos titano dvideginio "aptikta tik rašalo linijose ir niekur daugiau, todėl jis tikriausiai yra sudėtinė geltonosios linijos dalis".

Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Faraono Tutanchamono tėvai buvo brolis ir sesuo (31)

2014 spalio mėn. 22 d. 18:28
Faraono Tutanchamono auksinis sarkofagas
AP/Scanpix
Atliktas naujas Egipto faraono palaikų tyrimas rodo, jog šis valdovas veikiausiai ne žuvo mūšyje, iškritęs iš kovos vežimo, kaip buvo manyta iki šiol, o dėl rimtų genetinių sutrikimų, susilpninusių jo kūną, naštos.

Astronautams darbuojantis atvirame kosmose, prie TKS užfiksuotas neaiškus objektas (90)

2014 spalio mėn. 22 d. 15:05
Neaiški dėmė ties Tarptautine kosmine stotimi
Stopkadras/Youtube.com
Spalio 7 d., kai Tarptautinės kosminės stoties (TKS) astronautai darbavosi atvirame kosmose, netyčia buvo nufilmuotas neatpažintas skraidantis objektas (NSO). Jis labai aiškiai matosi filmuojamo vaizdo fone, tarp Žemės ir TKS. Vaizdas Žemėn buvo transliuojamas tiesiogiai.

Nustebink draugus: kaip kiaurai pradurti balioną, kad oras neišsileistų? (II) (50)

2014 spalio mėn. 22 d. 10:21
Būsimieji diplomuoti fizikai iš Kauno technologijos universiteto (KTU) pristato dar vieną paprastą, tačiau įdomų bandymą. Ar įmanoma kiaurai pradurti balioną ir tai padaryti taip, kad jis neišsileistų? Būsimieji mokslininkai pademonstruos, kad tai tikrai įmanoma. Tai galima nesunkiai padaryti ir namuose.

Venesueloje aptikta nauja dinozaurų rūšis (2)

2014 spalio mėn. 21 d. 19:12
Tarptautinė mokslininkų grupė vakarinėje Venesuelos dalyje aptiko unikalaus mėsėdžio dinozauro liekanas. Blauzdikaulio ir šlaunikaulio liekanos, priklausiusios diznozaurui Tachiraptor admirabilis, Venesueloje buvo atkastos po 20 metų trukusių tyrinėjimų, anksčiau šį mėnesį pranešė Karališkosios draugijos žurnalas „Royal Society Open Science Journal“.

Mokslininkų rankose ląstelės tampa laboratorijomis (3)

2014 spalio mėn. 21 d. 18:20
Miniatiūrizacija tampa madinga daugelyje sričių. Ir ne be pagrindo. Chemikai mažuose mėgintuvėliuose sintetina sumanias medžiagas, o biochemikai turi dar daugiau ambicijų.