Sunku įsivaizduoti, kas nutiktų nelikus vorų

(10)
Visi pasaulio vorai per metus kartu paėmus sudoroja nuo 400 iki 800 mln. tonų vabzdžių ir kitų mažų gyvių. Tai apskaičiavo Vokietijos, Švedijos ir Šveicarijos mokslininkai, praneša agentūra AFP.
Pholcidae genties voriukai
© Vida Press

Palyginimui: visi žmonės drauge per metus suvalgo apie 400 mln. tonų mėsos ir žuvies, rašo mokslininkai specializuotame žurnale „The Science of Nature".

Banginiai per metus suvirškina nuo 280 iki 500 mln. tonų maisto, o jūros paukščiai - 70 mln. tonų žuvies ir jūros gėrybių.

Atlikdami tyrimą, mokslininkai naudojosi 65 ankstesnių studijų rezultatais bei patys vykdė stebėjimus.

Jų išvados pabrėžia vaidmenį, kurį gamtoje vaidina vorai. Pirmiausiai miškuose ir pievose, kur gyvena daugiausiai vorų, jie užkerta kelią vabzdžių siautėjimui.

Vorai svarbūs ir kaip grobis.

„Nuo 8 000 iki 10 000 grobuonių ir parazitų minta vien tik vorais", - sakė Martinas Nyffeleris iš Bazelio universiteto.

Be to, aštuonkojai yra svarbi maždaug 3 000-5 000 paukščių rūšių valgiaraščio dalis.

Astronautai penktadienį eina į atvirą kosmosą nuo 12.30 val. tiesiogiai (33)

Du astronautai, prancūzas ir amerikietis, penktadienį turi išeiti iš Tarptautinės kosmoso stoties (TKS) į atvirą kosmosą ir atlikti orbitinės laboratorijos modernizavimo darbus rengiantis būsimų įgulų atvykimui.

Istorija, kuri iki šiol kelia konfliktus (49)

Lenkijoje atidarytas vyriausybės ir istorikų konflikto epicentre esantis Antrojo pasaulinio karo muziejus.

Kaip iš reklamos: sukurta žaibo greitumu teršalus surenkanti medžiaga (4)

Rodos laikas, kai į aplinką išsilieję teršalai reiškia ne ką kitą kaip tik katastrofą, pagaliau praeityje. Mokslininkai sukūrė kempinę primenančią medžiagą, galinčią absorbuoti iki 90 proc. savo pačios svorio teršalų. O tai, kaip greitai šis procesas vyksta, tiesiog užburia, ir demonstracinį video norisi žiūrėti dar ir dar kartą.

Elektros rijikai: nenaudojami išpučia jūsų sąskaitas (72)

Atrodo, jei prietaiso nenaudojate, jis elektros „nevalgo“, deja, tai – netiesa. Net toks nekaltas daiktas, kaip elektros lizde paliktas telefono kroviklis, kuris nekrauna telefono, elektrą naudoja.

Eksperimentas: kas nutinka po žemės drebėjimo (5)

Žemės drebėjimai pražūtingi patys savaime, tačiau ne ką mažesnę žalą vėliau gali padaryti ir jų paveiktas dirvožemis. Puraus, suslėgto grunto ir smėlio mišinys – ideali kombinacija leidžianti žemės paviršiui transformuotis į šį tą siurrealaus.