Sunku įsivaizduoti, kas nutiktų nelikus vorų

(10)
Visi pasaulio vorai per metus kartu paėmus sudoroja nuo 400 iki 800 mln. tonų vabzdžių ir kitų mažų gyvių. Tai apskaičiavo Vokietijos, Švedijos ir Šveicarijos mokslininkai, praneša agentūra AFP.
Pholcidae genties voriukai
© Vida Press

Palyginimui: visi žmonės drauge per metus suvalgo apie 400 mln. tonų mėsos ir žuvies, rašo mokslininkai specializuotame žurnale „The Science of Nature".

Banginiai per metus suvirškina nuo 280 iki 500 mln. tonų maisto, o jūros paukščiai - 70 mln. tonų žuvies ir jūros gėrybių.

Atlikdami tyrimą, mokslininkai naudojosi 65 ankstesnių studijų rezultatais bei patys vykdė stebėjimus.

Jų išvados pabrėžia vaidmenį, kurį gamtoje vaidina vorai. Pirmiausiai miškuose ir pievose, kur gyvena daugiausiai vorų, jie užkerta kelią vabzdžių siautėjimui.

Vorai svarbūs ir kaip grobis.

„Nuo 8 000 iki 10 000 grobuonių ir parazitų minta vien tik vorais", - sakė Martinas Nyffeleris iš Bazelio universiteto.

Be to, aštuonkojai yra svarbi maždaug 3 000-5 000 paukščių rūšių valgiaraščio dalis.

Šveicarijoje sukurtas pigus universalus robotas-origamis

Moduliniai robotai sudaryti iš daugybės atskirų tarpusavyje sąveikaujančių mažyčių mechanizmų. Vienintelis šių robotų trūkumas tas, jog dažniausiai jie sunkūs, griozdiški, sudėtingai pagaminami ir eksploatuojami. Robotai-origamiai nuo jų skiriasi tuo, jog pastaruosius sudaro vienas vienintelis mechanizmas, galintis įgauti reikiamą formą. Tiesa, juos riboja dydis ir konfigūracijos algoritmai.

Mokslininkai sukūrė daugkartinio naudojimo popierių (7)

Mokslininkai iš Kalifornijos sukūrė daugkartinio naudojimo popierių. Įdomu tai, kad jame rašoma ne rašalu, o šviesa.

Įspūdingas marsaeigis įkvėps žmones keliauti po Raudonąją planetą (17)

NASA pristato koncepcinį įspūdingo dizaino marsaeigio, skirto keleiviams gabenti, modelį. Kosmoso agentūros atstovai viliasi, kad šis projektas įkvėps žmones vis rimčiau svarstyti tarpplanetinių kelionių galimybes.

Tarptautinėje kosmoso stotyje skraidantis dronas atsiuntė pirmuosius vaizdus (5)

Pristatome jums „Int-Ball“ – kamera aprūpintą droną robotą, šiuo metu esantį Tarptautinėje kosmoso stotyje. Šį mažylį nuotoliniu būdu valdo Žemėje esančios Japonijos kosmoso agentūros JAXA inžinieriai.

Povandeninis filmavimas padėjo mokslininkams ištirti kuprotojo banginio pelekų darbą (1)

Stanfordo universiteto mokslininkai pagaliau išsiaiškino, kam iš tiesų kuprotiesiems banginiams reikalingi pelekai. Anksčiau buvo manyta, kad šios galūnės padeda milžiniškiems gyvūnams manevruoti.