Stulbinantis vaizdas: aptikta 200 metų amžiaus salamandra, kuri atrodo lyg monstras iš kito pasaulio

Chongqingo (Kinija) oloje mokslininkai surado vieną seniausių stuburinių gyvūnų planetoje – labai retą gigantišką salamandrą, kuri atrodo tarsi monstras iš kito pasaulio.
© youtube.com

Kinijos oloje surasta Andrias davidianus rūšies salamandra atrodo tikrai įspūdingai – beveik pusantro metro ilgio ir 50 kilogramų svorio gyvūnas yra pats stambiausias gyvenantis varliagyvis. Salamandrą tiriantys Kinijos mokslininkai įsitikinę, kad jai yra apie 200 metų – tą galima suprasti iš labai solidžios gyvūno povyzos filmavimo metu.

Ši salamandra yra svarbi dėl to, kad ši gyvūnų rūšis beveik išnyko per pastarąją pusę amžiaus. Prieš gerą šimtą metų šie varliagyviai buvo gan tankiai apgyvendinę Kinijos upes, miškus ir olas. Maždaug nuo 1960-ųjų prasidėjus intensyvi jų medžioklė, gigantiškų salamandrų populiaciją sumažino beveik 80 procentų. Vargšai gyvūnai tapo tokie paklausūs, nes buvo laikomi prabangiu ir brangiu patiekalu.

Kinijoje tikima, kad beveik nuo Juros periodo (mačiusios dinozaurus?) Žemėje gyvenančios ir nepasikeitusių gigantiškų salamandrų mėsa ir oda turi gydomųjų savybių. Nors nėra jokių mokslinių įrodymų, pagrindžiančių šį tikėjimą, kinai jo laikosi ir toliau naikina retas rūšis – panaši situacija buvo iškilusi su tigrų medžiokle dėl neva stebuklus darančių jų genitalijų.

Intensyvi salamandrų medžioklė ženkliai sumažino jų skaičių ir devintajame XX a. dešimtmetyje brakonieriai jas jau medžiodavo vandens telkiniuose naudodami elektrą, sprogmenis ir nuodingus insekticidus – vėliau reikėdavo tik susirinkti žuvusias salamandras. Todėl neseniai surasta salamandra-senolė sukėlė nemažą mokslininkų susidomėjimą, mat tyrinėdami ją jie tikisi geriau pažinti šią rūšį ir surasti būdus, kaip atkurti beveik išnykusią gyvūnų populiaciją.

Mokslininkai ieško ateivių pranešimų artimiausioje egzoplanetoje (32)

Egzoplaneta Wolf 1061c yra už kelių „kvartalų“, matuojant Visatos atstumais, todėl mokslininkai, ieškantys nežemiškų civilizacijų neseniai pradėjo stebėti šią planetą, tikėdamiesi užfiksuoti gyvybės pėdsakus, rašoma svetainėje cnet.com

Nustatė, kiek gali pakilti jūros lygis dėl klimato kaitos (31)

Daugiau kaip prieš 100 tūkst. metų Žemės vandenynų ir jūrų paviršiaus temperatūra buvo aukštesnė, todėl jūros lygis buvo pakilęs net devyniais metrais aukščiau nei yra šiandien, rašoma svetainėje sciencealert.com

Nauja karvių dieta - brokuoti saldainiai? (3)

Be jokios abejonės, didžioji JAV žiniasklaidos dalis pastarosiomis dienomis yra užpildyta žiniomis apie naująjį prezidentą ir prieš jį nukreiptus protestus. Šiame kontekste galima pastebėti ir mažą, gana juokingą kitą naujieną – Viskonsino valstijoje iš sunkvežimio išbyrėjo „Skittles“ saldainiai.

Mokslininkai pradėjo Marso misijos imitaciją Havajuose (3)

Šeši mokslininkai įžengė į kupolą, esantį ant atokaus Havajų ugnikalnio. Pasak Havajų universiteto, čia jie praleis izoliacijoje aštuonis mėnesius, siekdami imituoti į Marsą keliaujančių astronautų gyvenimą.

Galaktikos pakraščiuose – vogtos žvaigždės (7)

Paukščių Tako pakraštyje yra žvaigždžių, kurios kadaise priklausė kitai galaktikai. Šis kiek netikėtas atradimas padės nustatyti mūsų Galaktikos medžiagos pasiskirstymą ir tikėtiną aplinkinių galaktikų evoliuciją.