Rusai pasišovė išgelbėti pasaulį: tam naudos balistines raketas

(126)
Rusijos mokslininkai atrado naujus būdus, kaip panaudoti šalies tarpžemyninių balistinių raketų perteklių.
Apofis
© Scanpix nuotr.

Jie tvirtina, kad balistinės raketos bus panaudotos siekiant apsaugoti Žemę nuo tokių grėsmių kaip meteoritai ir asteroidai, grasinantys Žemei iš kosmoso, rašo „Techtimes.com“

Pranešime, kurį išplatino Rusijos naujienų agentūra „Tass“, rašoma, kad tyrėjų komanda, vadovaujama Sabito Saitgarayevo iš Raketų projektavimo biuro planuoja paversti raketas į sviedinius, galinčius sunaikinti prie Žemės artėjančius objektus, keliančius pavojų planetos saugumui.

Vienas tikslų būtų meteoroidai, kuriais vadinamos kosmoso uolų sankaupos, skriejančios aplink Saulę. Atskilusios šių asteroidų dalys kartais pasiekia ir Žemės atmosferą. Kai kurias jų atmosfera sunaikina, tačiau kitos išgyvena ir gali tapti planetos paviršių niokojančia jėga.

Tokiu pavyzdžiu laikomas Čeliabinsko meteoritas, nukritęs praėjusiais metais vasario 13 dieną. Jis sprogo apie 18 mylių virš Žemės paviršiaus, ir sukėlė smūgio bangą, suknežinusią daug pastatų langų ir sužeidusią apie 1 tūkst. 500 žmonių, gyvenančių toje teritorijoje.

Rusijos mokslininkai savo naujai sugalvotą būdą planuoja panaudoti sunaikindami asteroidą, vadinamą Apofiu (99942 Apophis). Remiantis mokslininkų pranešimais, prie Žemės jis turėtų priartėti 2036 m.

Nepaisant šių Rusijos agentūros ataskaitų, NASA jau spėjo patvirtinti, kad šis asteroidas Žemei pavojaus nekelia.

Tačiau rusų mokslininkai savo planų neatsižada ir tvirtina, kad jų pastangos gali būti naudingos.

„Įdomioji inžinerija“: kokie tiltai buvo ankščiau, kokie yra šiandien ir kas laukia ateityje? (5)

Kokie tiltų tipai egzistuoja šiandien? Iš kokių medžiagų jie yra gaminami ir kas mūsų laukia ateityje? Su tiltų subtilybėmis bei jų gausa kviečia susipažinti „Mokslo sriubos” komanda.

Tai fantastika: po rugsėjį įvykusio sprogimo „SpaceX“ pirmąkart paleido ir nutupdė raketą (67)

„SpaceX“ šeštadienį paleido ir sėkmingai nutupdė raketą „Falcon 9“, – tai buvo pirmas skrydis po rugsėjį įvykusio sprogimo brangaus ir sudėtingo paleidimo aikštelėje.

Mokslininkams pavyko atšaldyti objektą iki temperatūros, kuri anksčiau buvo neįmanoma (6)

Maža – vos 20 µm pločio ir 100 nm storio – apskrita membrana buvo atšaldyta žemiau „kvantinės ribos“, t. y. labiau, nei manyta, kad įmanoma, rašoma žurnale „Nature“.

Ką prieš 40 metų žemę palikę zondai rado už Saulės sistemos ribų (4)