Rusai pasišovė išgelbėti pasaulį: tam naudos balistines raketas

(126)
Rusijos mokslininkai atrado naujus būdus, kaip panaudoti šalies tarpžemyninių balistinių raketų perteklių.
Apofis
© Scanpix nuotr.

Jie tvirtina, kad balistinės raketos bus panaudotos siekiant apsaugoti Žemę nuo tokių grėsmių kaip meteoritai ir asteroidai, grasinantys Žemei iš kosmoso, rašo „Techtimes.com“

Pranešime, kurį išplatino Rusijos naujienų agentūra „Tass“, rašoma, kad tyrėjų komanda, vadovaujama Sabito Saitgarayevo iš Raketų projektavimo biuro planuoja paversti raketas į sviedinius, galinčius sunaikinti prie Žemės artėjančius objektus, keliančius pavojų planetos saugumui.

Vienas tikslų būtų meteoroidai, kuriais vadinamos kosmoso uolų sankaupos, skriejančios aplink Saulę. Atskilusios šių asteroidų dalys kartais pasiekia ir Žemės atmosferą. Kai kurias jų atmosfera sunaikina, tačiau kitos išgyvena ir gali tapti planetos paviršių niokojančia jėga.

Tokiu pavyzdžiu laikomas Čeliabinsko meteoritas, nukritęs praėjusiais metais vasario 13 dieną. Jis sprogo apie 18 mylių virš Žemės paviršiaus, ir sukėlė smūgio bangą, suknežinusią daug pastatų langų ir sužeidusią apie 1 tūkst. 500 žmonių, gyvenančių toje teritorijoje.

Rusijos mokslininkai savo naujai sugalvotą būdą planuoja panaudoti sunaikindami asteroidą, vadinamą Apofiu (99942 Apophis). Remiantis mokslininkų pranešimais, prie Žemės jis turėtų priartėti 2036 m.

Nepaisant šių Rusijos agentūros ataskaitų, NASA jau spėjo patvirtinti, kad šis asteroidas Žemei pavojaus nekelia.

Tačiau rusų mokslininkai savo planų neatsižada ir tvirtina, kad jų pastangos gali būti naudingos.

Paskelbta apie VU ir Taivano mokslininkų bendrą atradimą (1)

Vilniaus universiteto Teorinės fizikos ir astronomijos instituto (VU TFAI) vyriausieji mokslo darbuotojai Julius Ruseckas ir Gediminas Juzeliūnas kartu su Taivano nacionalinio Tsing Hua universiteto profesoriumi Ite Yu pasiūlė naują būdą tirti sąveikai tarp vadinamųjų Rydbergo atomų juos paveikus šviesos pluoštais.

Protestų JAV reikalavimas: „Padaryk Ameriką vėl sumanią“ (3)

Šimtai mokslininkų, aplinkosaugos propaguotojų ir jų šalininkų sekmadienį Bostone surengė mitingą, kurio metu protestavo prieš, jų nuomone, didėjančias grėsmes mokslui ir tyrimams JAV.

Laukia Saulės aktyvumo mažėjimas: įspėja apie katastrofas (92)

Britų ir amerikiečių tyrėjai iš Readingo universiteto ištyrė pastarųjų 400 metų Saulės stebėjimus, palygino su naujausiais duomenimis ir priėjo prie išvados, kad stovime ant eilinio Saulės magnetinio aktyvumo minimumo slenksčio. Aktyvumo sumažėjimas bus didžiausias per pastaruosius šimtmečius.

Astronomai pastebėjo juodąją bedugnę, kurios apetitas praplečia fizikos ribas (30)

Astronomai atrado didžiulę juodąją bedugnę, kuri yra tokia alkana, kad ilgiau nei dešimtmetį ryja vieną žvaigždę – šis reiškinys trunka 10 kartų ilgiau nei visi pastebėti iki šiol.

NASA traukia studentus iš Lietuvos: mato rekordinį populiarumą (4)

Galimybe stažuotis JAV Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijoje (NASA) šiemet susidomėjo rekordinis skaičius Lietuvos studentų ir universitetų atstovai vardija ne vieną to priežastį.