Rentgeno tyrimas atskleidė, kad 16 amžiaus paveiksle pavaizduota ne tik karalienė

(9)
Johnas Dee yra vienas paslaptingiausių ir prieštaringiausiai vertinamų veikėjų mokslo istorijoje.
Henry Gillard Glindoni paveikslas. Iflscience.com nuotr.

16 amžiuje jis buvo visuomenėje gerbiamas Velso matematikas. Tačiau be jo garsių darbų apie geometriją bei astronomiją, Dee taip pat studijavo tokias sritis, kaip okultizmą, angelų ir demonų reiškinius bei tikėjo antgamtinėmis galiomis.

Pasitelkus rentgeno spindulius buvo ištirtas garsus Karalienės Viktorijos laikų menininko Henry Gillard Glindoni paveikslas, kuriame vaizduojamas pats J. Dee demonstruojantis burtus karalienei Elžbietai I.

Piešinio analizės rezultatai labai nustebino mokslininkus, kadangi paaiškėjo, jog po viršutiniu dažų sluoksniu slepiasi kitas vaizdas, kuriame garsusis matematikas yra apsuptas žmogaus skeletų ratu.

Rentgeno tyrimas atskleidė Johno Dee paveikslo paslaptį.  Iflscience.com nuotr.
Rentgeno tyrimas atskleidė Johno Dee paveikslo paslaptį. Iflscience.com nuotr.

Šį rentgeno tyrimą užsakė Londono „Karališkasis fizikos koledžas“. Jo rezultatai pristatomi mokslinėje parodoje, kuri vyksta nuo sausio 18 iki liepos 29 dienos. Joje bus eksponuojami ir paties Dee tapybos darbai, taip pat daug užrašytų matematikos, astronomijos ir alchemijos tyrimų.

Žurnalui „The Guardian“ parodos kuratorė Katie Birkwood pasakojo: „Jis yra vienas iš įdomiausių ir paslaptingiausių Anglijos Tudor dinastijos atstovų ir mes jo darbus tiriame negalvodami apie tai kas jis buvo – mokslininkas, dvariškis ar magas. Jis buvo šių visų sričių meistras ir dar daugiau.“

Kodėl būtent skeletai buvo pašalinti iš galutinio paveikslo varianto, lieka neaišku. Tačiau K. Birkwood mano, kad tai buvo padaryta asmens, kuris užsakė darbą, prašymu.

Tai nėra pirmas kartas, kai šiuolaikinės technologijos buvo naudojamos siekiant atskleisti meno kūrinių paslaptis. Praeitą mėnesį, mokslininkai panaudojo „sluoksnių stiprinimo metodą“ (ang. Layer amplification method), kad ištirtų po garsaus Leonardo da Vinčio paveikslo „Mona Liza“ slypintį kitą portretą.

Filipinuose jūra į krantą išmetė mįslingo gyvio liekanas (14)

Filipinų Dinagato salos pakrantėje trečiadienio, vasario 23 dienos, popietę vietos gyventojai aptiko mįslingo milžiniško jūrų gyvio liekanas. Padaro ilgis – net 4,5 metro.

Lietuvoje sukurtos pakuotės ne tik padeda išsaugoti maistą (9)

Kauno technologijos universiteto mokslininkai kuria naujo pristato naujo tipo pakuotes: jos išlaiko maistą šviežią ir gamtoje natūraliai suyra.

Nuo ledyno Antarktidoje gali atskilti Velso dydžio ledkalnis (11)

Įtrūkis, prieš kelerius metus pastebėtas Larseno šelfiniame ledyne Antarktidoje, vien gruodį pailgėjo 16 kilometrų. Šiuo metu jo ilgis siekia 80 kilometrų. Dar 20 kilometrų – ir nuo ledyno atsiskirs įspūdingo dydžio ledkalnis.

Harvardas paskelbė Rihanną metų filantrope (10)

Rihanna galbūt labiausiai garsėja kaip ritmenbliuzo superžvaigždė, bet šį trečiadienį ji už savo labdaringą veiklą buvo paskelbta Harvardo universiteto 2017 metų „filantrope“.

5 labiausiai intriguojančios į Žemę panašios planetos (23)

Trečiadienį NASA paskelbė apie didelį atradimą: už Saulės sistemos ribų rastos 7 Žemės dydžio planetos, kurių 3 yra galimai tinkamoje gyventi zonoje. Tačiau intriguojančių, į Žemę panašių planetų yra ir daugiau, tiesa, ne tiek daug vienoje vietoje, kaip paskelbta vasario 22 d.