Rentgeno tyrimas atskleidė, kad 16 amžiaus paveiksle pavaizduota ne tik karalienė

(9)
Johnas Dee yra vienas paslaptingiausių ir prieštaringiausiai vertinamų veikėjų mokslo istorijoje.
Henry Gillard Glindoni paveikslas. Iflscience.com nuotr.

16 amžiuje jis buvo visuomenėje gerbiamas Velso matematikas. Tačiau be jo garsių darbų apie geometriją bei astronomiją, Dee taip pat studijavo tokias sritis, kaip okultizmą, angelų ir demonų reiškinius bei tikėjo antgamtinėmis galiomis.

Pasitelkus rentgeno spindulius buvo ištirtas garsus Karalienės Viktorijos laikų menininko Henry Gillard Glindoni paveikslas, kuriame vaizduojamas pats J. Dee demonstruojantis burtus karalienei Elžbietai I.

Piešinio analizės rezultatai labai nustebino mokslininkus, kadangi paaiškėjo, jog po viršutiniu dažų sluoksniu slepiasi kitas vaizdas, kuriame garsusis matematikas yra apsuptas žmogaus skeletų ratu.

Rentgeno tyrimas atskleidė Johno Dee paveikslo paslaptį.  Iflscience.com nuotr.
Rentgeno tyrimas atskleidė Johno Dee paveikslo paslaptį. Iflscience.com nuotr.

Šį rentgeno tyrimą užsakė Londono „Karališkasis fizikos koledžas“. Jo rezultatai pristatomi mokslinėje parodoje, kuri vyksta nuo sausio 18 iki liepos 29 dienos. Joje bus eksponuojami ir paties Dee tapybos darbai, taip pat daug užrašytų matematikos, astronomijos ir alchemijos tyrimų.

Žurnalui „The Guardian“ parodos kuratorė Katie Birkwood pasakojo: „Jis yra vienas iš įdomiausių ir paslaptingiausių Anglijos Tudor dinastijos atstovų ir mes jo darbus tiriame negalvodami apie tai kas jis buvo – mokslininkas, dvariškis ar magas. Jis buvo šių visų sričių meistras ir dar daugiau.“

Kodėl būtent skeletai buvo pašalinti iš galutinio paveikslo varianto, lieka neaišku. Tačiau K. Birkwood mano, kad tai buvo padaryta asmens, kuris užsakė darbą, prašymu.

Tai nėra pirmas kartas, kai šiuolaikinės technologijos buvo naudojamos siekiant atskleisti meno kūrinių paslaptis. Praeitą mėnesį, mokslininkai panaudojo „sluoksnių stiprinimo metodą“ (ang. Layer amplification method), kad ištirtų po garsaus Leonardo da Vinčio paveikslo „Mona Liza“ slypintį kitą portretą.

Šiaurės pašvaistė matoma Šveicarijos padangėje - ar tai įmanoma?

Norint išvysti Šiaurės pašvaistę, nebūtina vykti už poliarinio rato. Menininkas iš Šveicarijos Danas Ackeris rado būdą, kaip tokį grožį sukurti Lozanos danguje.

14 ryškiausių mokslinių ir technologinių pasiekimų šiais metais (4)

Apibendrinant besibaigiančius metus, laisvai galima tarti, kad tai buvo sukrėtimų, netikėtumų ir akibrokštų paženklintas laikotarpis. Vis dėlto, ne viskas be išimties kėlė tik liūdesį ir neviltį. „Popular Science“ siūlo prisiminti ir pozityvius laimėjimus mokslo ir technologijų pasaulyje.

Mirė JAV kosmoso pionierius Johnas Glennas (54)

Pirmasis orbita aplink Žemę apskriejęs amerikietis Johnas Glenas, taip pat tapęs vyriausiu į kosmosą pakilusiu žmogumi , mirė būdamas 95 metų, ketvirtadienį pranešė jo vardu pavadintas Ohajo valstijos koledžas.

Prieš daugiau nei šimtmetį rastos mumifikuotos kojos yra vienos žymiausių Egipto karalienių (13)

Archeologų teigimu, tyrimas parodė, kad daugiau nei prieš šimtmetį Egipto Karalių Slėnyje esančiame kape rastos mumifikuotos kojos yra karalienės Nefertarės (Nefertari) - pagrindinės ir mylimiausios Egipto faraono Ramzio II žmonos.

„Cassini“ zondas pradėjo artimesnę pažintį su Saturnu (15)

Ši dujinė milžinė taps „Cassini“ kapu – nes kitų metų rugsėjį jis įskris į šios planetos atmosferą, kurioje jis bus sunaikintas. Tačiau prieš tai zondas spės mums į Žemę atsiųsti dar niekada iš taip arti nematyto Saturno nuotraukas.