Rentgeno tyrimas atskleidė, kad 16 amžiaus paveiksle pavaizduota ne tik karalienė

(9)
Johnas Dee yra vienas paslaptingiausių ir prieštaringiausiai vertinamų veikėjų mokslo istorijoje.
Henry Gillard Glindoni paveikslas. Iflscience.com nuotr.

16 amžiuje jis buvo visuomenėje gerbiamas Velso matematikas. Tačiau be jo garsių darbų apie geometriją bei astronomiją, Dee taip pat studijavo tokias sritis, kaip okultizmą, angelų ir demonų reiškinius bei tikėjo antgamtinėmis galiomis.

Pasitelkus rentgeno spindulius buvo ištirtas garsus Karalienės Viktorijos laikų menininko Henry Gillard Glindoni paveikslas, kuriame vaizduojamas pats J. Dee demonstruojantis burtus karalienei Elžbietai I.

Piešinio analizės rezultatai labai nustebino mokslininkus, kadangi paaiškėjo, jog po viršutiniu dažų sluoksniu slepiasi kitas vaizdas, kuriame garsusis matematikas yra apsuptas žmogaus skeletų ratu.

Rentgeno tyrimas atskleidė Johno Dee paveikslo paslaptį.  Iflscience.com nuotr.
Rentgeno tyrimas atskleidė Johno Dee paveikslo paslaptį. Iflscience.com nuotr.

Šį rentgeno tyrimą užsakė Londono „Karališkasis fizikos koledžas“. Jo rezultatai pristatomi mokslinėje parodoje, kuri vyksta nuo sausio 18 iki liepos 29 dienos. Joje bus eksponuojami ir paties Dee tapybos darbai, taip pat daug užrašytų matematikos, astronomijos ir alchemijos tyrimų.

Žurnalui „The Guardian“ parodos kuratorė Katie Birkwood pasakojo: „Jis yra vienas iš įdomiausių ir paslaptingiausių Anglijos Tudor dinastijos atstovų ir mes jo darbus tiriame negalvodami apie tai kas jis buvo – mokslininkas, dvariškis ar magas. Jis buvo šių visų sričių meistras ir dar daugiau.“

Kodėl būtent skeletai buvo pašalinti iš galutinio paveikslo varianto, lieka neaišku. Tačiau K. Birkwood mano, kad tai buvo padaryta asmens, kuris užsakė darbą, prašymu.

Tai nėra pirmas kartas, kai šiuolaikinės technologijos buvo naudojamos siekiant atskleisti meno kūrinių paslaptis. Praeitą mėnesį, mokslininkai panaudojo „sluoksnių stiprinimo metodą“ (ang. Layer amplification method), kad ištirtų po garsaus Leonardo da Vinčio paveikslo „Mona Liza“ slypintį kitą portretą.

Mokslininkai ieško ateivių pranešimų artimiausioje egzoplanetoje (37)

Egzoplaneta Wolf 1061c yra už kelių „kvartalų“, matuojant Visatos atstumais, todėl mokslininkai, ieškantys nežemiškų civilizacijų neseniai pradėjo stebėti šią planetą, tikėdamiesi užfiksuoti gyvybės pėdsakus, rašoma svetainėje cnet.com

Nustatė, kiek gali pakilti jūros lygis dėl klimato kaitos (31)

Daugiau kaip prieš 100 tūkst. metų Žemės vandenynų ir jūrų paviršiaus temperatūra buvo aukštesnė, todėl jūros lygis buvo pakilęs net devyniais metrais aukščiau nei yra šiandien, rašoma svetainėje sciencealert.com

Nauja karvių dieta - brokuoti saldainiai? (3)

Be jokios abejonės, didžioji JAV žiniasklaidos dalis pastarosiomis dienomis yra užpildyta žiniomis apie naująjį prezidentą ir prieš jį nukreiptus protestus. Šiame kontekste galima pastebėti ir mažą, gana juokingą kitą naujieną – Viskonsino valstijoje iš sunkvežimio išbyrėjo „Skittles“ saldainiai.

Mokslininkai pradėjo Marso misijos imitaciją Havajuose (3)

Šeši mokslininkai įžengė į kupolą, esantį ant atokaus Havajų ugnikalnio. Pasak Havajų universiteto, čia jie praleis izoliacijoje aštuonis mėnesius, siekdami imituoti į Marsą keliaujančių astronautų gyvenimą.

Galaktikos pakraščiuose – vogtos žvaigždės (8)

Paukščių Tako pakraštyje yra žvaigždžių, kurios kadaise priklausė kitai galaktikai. Šis kiek netikėtas atradimas padės nustatyti mūsų Galaktikos medžiagos pasiskirstymą ir tikėtiną aplinkinių galaktikų evoliuciją.