Prie pasaulio energetikos perversmo gali prisidėti ir šiaulietis

(104)
Pasaulio mokslininkai, ieškodami pigios ir efektyviai gaunamos energijos, visai neseniai atrado naujas galimybes. Nuo pasaulio mokslininkų neatsilieka ir lietuviai - Šiaulių universiteto fizikas pademonstravo retą vandenilio galimybių bandymą.
idėja, mintis, galvoti, mąstyti, žmogus, intelektas, mokslas
© Corbis
Neatmetama, kad Šiaulių universitete pademonstruotas energijos iš vandenilio išgavimo būdas prisidės prie pasaulio mokslininkų siekio rasti pigesnių ir efektyvesnių energijos gavimo būdų, pakeisti naftą, dujas ir anglį.

Šiaulių universiteto fizikas Alfredas Lankauskas parodė, kaip naudojant tam tikrus metalus ir veikiant vandenilį elektros lauku, medžiaga virsta plazma ir išsiskiria milžiniški energijos kiekiai.

Pasak A.Lankausko, šis procesas pasaulyje atrastas visai neseniai ir iki šiol savo naujumu glumina net pačius mokslininkus.

Daugiau apie tai žiūrėkite vaizdo reportaže.

Šiaulių apskrities televizija

Mokslininkai: australopitekė Lucy daug laiko praleisdavo medžiuose (47)

Australopitekė Lucy, priskiriama prie senovinių hominidų, laikomų vienais ankstyviausių šiuolaikinių žmonių protėvių, bent trečdalį laiko praleisdavo laipiodama medžiais, sakoma trečiadienį paskelbtoje naujoje studijoje.

„Mokslo sriuba“: lietuviai padarė proveržį genetikoje (II dalis) (1)

Vilniaus universiteto profesorius Virginijus Šikšnys su komanda atrado genų redagavimo įrankį CRISPR-Cas9 – genų žirkles, kuriomis galima labai tiksliai karpyti DNR grandinę. Šis atradimas gali pelnyti pirmąją Lietuvos istorijoje Nobelio premiją Chemijos srityje. Genetikai sako, jog tik sugriovus geną galima suprasti, už ką jis atsakingas, kokią įtaką turi. CRISPR-Cas9 įrankio pagalba tai padaryti įmanoma - juo galima nusitaikyti į norimą DNR vietą ir perkirpti grandinę.

Iš Pietų ašigalio evakuotas „antrasis žmogus Mėnulyje“ (10)

Sušlubavus sveikatai iš Pietų ašigalio buvo evakuotas antrasis Mėnulio paviršiumi žengęs žmogus Buzzas Aldrinas, praneša BBC.

Elementų periodinę lentelę papildė 3 nauji vardai (26)

Po Japonijos, Rusijos ir JAV mokslininkų atradimų cheminių elementų periodinę lentelę trečiadienį papildė keturi nauji elementai, o vienas iš jų, nihonis, yra pirmasis, atrastas japonų mokslininkų.

Mokslininkai įspėja, kad nyksta didžiausia gyvų organizmų struktūra pasaulyje (15)

Antradienį paskelbta, kad Didysis barjerinis rifas – didžiausia gyvų organizmų struktūra pasaulyje – šiemet sunyko kaip niekada istorijoje. Mokslininkai perspėja, kad šylantis klimatas kelia didelę grėsmę trapiai didžiausio pasaulyje koralinio rifo ekosistemai.