Prie pasaulio energetikos perversmo gali prisidėti ir šiaulietis

(104)
Pasaulio mokslininkai, ieškodami pigios ir efektyviai gaunamos energijos, visai neseniai atrado naujas galimybes. Nuo pasaulio mokslininkų neatsilieka ir lietuviai - Šiaulių universiteto fizikas pademonstravo retą vandenilio galimybių bandymą.
© Corbis
Neatmetama, kad Šiaulių universitete pademonstruotas energijos iš vandenilio išgavimo būdas prisidės prie pasaulio mokslininkų siekio rasti pigesnių ir efektyvesnių energijos gavimo būdų, pakeisti naftą, dujas ir anglį.

Šiaulių universiteto fizikas Alfredas Lankauskas parodė, kaip naudojant tam tikrus metalus ir veikiant vandenilį elektros lauku, medžiaga virsta plazma ir išsiskiria milžiniški energijos kiekiai.

Pasak A.Lankausko, šis procesas pasaulyje atrastas visai neseniai ir iki šiol savo naujumu glumina net pačius mokslininkus.

Daugiau apie tai žiūrėkite vaizdo reportaže.

Šiaulių apskrities televizija

Mokslininkai nustatė dešimtis naujų intelektą lemiančių genų (9)

Nustatyti 52 su žmogaus intelektu susiję genai, kurių 40 „proto genams“ priskirti pirmą kartą, pirmadienį paskelbė mokslininkai.

Atradimas Rietave: aptiko daugybę metų nepastebėtą piliakalnį (22)

Rietavo savivaldybės teritorijoje atrastas maždaug 750 metų senumo piliakalnis, antradienį pranešė Vytauto Didžiojo universitetas (VDU), kurio mokslininkas šį piliakalnį atrado.

Klimato pokyčiai smogė ir pačia saugiausia laikytai pasaulio vietai (3)

Siekiant išsaugoti kuo įvairesnes gyvybės formas ateities kartoms buvo pradėtas projektas „Pražūties dienos saugykla“, mums geriau žinomu Špitcbergeno sėklų saugyklos pavadinimu.

Įspūdingame vaizdo įraše iš ugnikalnio Havajuose tekančios lavos šokis

Warrenas Fintzas iš www.eppixadventures.com penktadienį nufilmavo lavą, ištekančią iš Kilauea ugnikalnio, esančio netoli Pulama Pali uolos. „Nuostabi patirtis, nakčiai virstant diena“, – teigiama vaizdo medžiagos, paskelbtos Eppixadventures.com paskyroje „YouTube“ įrašų svetainėje, aprašyme.

„Ateivių megastruktūros“ žvaigždė vėl mirga: mokslininkai imasi paslapties (27)

Tai beveik užtikrintai ne ateiviai, bet Tabby žvaigždė ir vėl elgiasi labai keistai. Žvaigždė, sukėlusi milžinišką susidomėjimą 2015 rudenį – kai astronomas Jasonas Wrightas iškėlė mintį, kad keistasis mirgėjimas galėtų būti ateivių megastruktūros daromos įtakos rezultatas – ir vėl mirga.