„Pasaulio pabaigos laikrodis“ tiksi pražūties link?

(68)
Laikrodis
© Shutterstock nuotr.

Netrukus žadama pateikti naujausią informaciją, kiek laiko žmonijai dar liko iki katastrofiškos pražūties.

Mokslininkai ir saugumo ekspertai žada nuspręsti, ar garsiojo „Pasaulio pabaigos laikrodžio“ rodykles pasukti į priekį, vidurnakčio, simbolizuojančio pražūtį, link, ar atgal, kas rodytų didėjantį saugumą pasaulyje, praneša SPACE.com.

Laikrodžio, nuo 1947 metų simbolizuojančio artėjančią apokalipsę, rodyklės dabar rodo 6 minutes iki vidurnakčio. Antradienį leidinys „Bulletin of the Atomic Scientists“ (BAS) paskelbs, ar minutinė rodyklė bus pastumta minute į priekį ar atgal, taip atspindint naujausias pasaulio saugumo tendencijas. Paskutinį kartą laikrodžio rodyklė judinta 2010 metais. Tuomet ji pastumta atgal nuo 5 minučių iki vidurnakčio iki šešių.

Priimdamas šį sprendimą, leidinys įvertinta dabartinę branduolinių ginklų būklę, klimato pokyčius ir biosaugumą, o taip pat kitus veiksnius, galinčius turėti įtakos žmonijos išlikimui.

Arčiausiai vidurnakčio, 23.57 val., laikrodžio rodyklės buvo atsidūrę 1984 metais, kai JAV ir Sovietų Sąjungos diplomatiniai santykiai buvo atšalę, o įtampa pakilusi.

Toliausiai nuo susinaikinimo, pasak laikrodžio, žmonija buvo 1991 metais, kai „Pasaulio pabaigos laikrodis“ rodė 17 min. iki vidurnakčio. Tais metais, pasibaigus Šaltajam karui, JAV ir Rusija pradėjo mažinti savo arsenalus.

Tačiau 1995 metais laikrodžio rodyklės vėl priartėjo prie vidurnakčio, kai pradėjo blėsti viltys dėl visiško branduolinio nusiginklavimo. Tuomet jis rodė 14 minučių iki pusiaunakčio. Pastaraisiais metais laikrodis vis garsiau tiksėjo apie gresiančią žmonijos pražūtį, mat leidinio mokslininkai vis didesnį dėmesį skiria nerimui dėl branduolinio terorizmo ir klimato pokyčių.

2010 metų poslinkis atgal buvo siejamas su branduoliniu susitarimu tarp Rusijos ir JAV bei rezultatų davusiomis klimato derybomis Kopenhagoje.

Manoma, kad šių metų sprendimui įtakos turės Irano branduolinė programa, Fukušimos atominės elektrinės nelaimės pasekmės, klimato kaitos politika.

www.lrt.lt

Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Faraono Tutanchamono tėvai buvo brolis ir sesuo (31)

2014 spalio mėn. 22 d. 18:28
Faraono Tutanchamono auksinis sarkofagas
AP/Scanpix
Atliktas naujas Egipto faraono palaikų tyrimas rodo, jog šis valdovas veikiausiai ne žuvo mūšyje, iškritęs iš kovos vežimo, kaip buvo manyta iki šiol, o dėl rimtų genetinių sutrikimų, susilpninusių jo kūną, naštos.

Astronautams darbuojantis atvirame kosmose, prie TKS užfiksuotas neaiškus objektas (91)

2014 spalio mėn. 22 d. 15:05
Neaiški dėmė ties Tarptautine kosmine stotimi
Stopkadras/Youtube.com
Spalio 7 d., kai Tarptautinės kosminės stoties (TKS) astronautai darbavosi atvirame kosmose, netyčia buvo nufilmuotas neatpažintas skraidantis objektas (NSO). Jis labai aiškiai matosi filmuojamo vaizdo fone, tarp Žemės ir TKS. Vaizdas Žemėn buvo transliuojamas tiesiogiai.

Nustebink draugus: kaip kiaurai pradurti balioną, kad oras neišsileistų? (II) (51)

2014 spalio mėn. 22 d. 10:21
Būsimieji diplomuoti fizikai iš Kauno technologijos universiteto (KTU) pristato dar vieną paprastą, tačiau įdomų bandymą. Ar įmanoma kiaurai pradurti balioną ir tai padaryti taip, kad jis neišsileistų? Būsimieji mokslininkai pademonstruos, kad tai tikrai įmanoma. Tai galima nesunkiai padaryti ir namuose.

Venesueloje aptikta nauja dinozaurų rūšis (2)

2014 spalio mėn. 21 d. 19:12
Tarptautinė mokslininkų grupė vakarinėje Venesuelos dalyje aptiko unikalaus mėsėdžio dinozauro liekanas. Blauzdikaulio ir šlaunikaulio liekanos, priklausiusios diznozaurui Tachiraptor admirabilis, Venesueloje buvo atkastos po 20 metų trukusių tyrinėjimų, anksčiau šį mėnesį pranešė Karališkosios draugijos žurnalas „Royal Society Open Science Journal“.

Mokslininkų rankose ląstelės tampa laboratorijomis (4)

2014 spalio mėn. 21 d. 18:20
Miniatiūrizacija tampa madinga daugelyje sričių. Ir ne be pagrindo. Chemikai mažuose mėgintuvėliuose sintetina sumanias medžiagas, o biochemikai turi dar daugiau ambicijų.