Veikiausiai gyvybei (bent jau tokiai, kaip mes ją suvokiama) ši planeta nėra labai tinkama vieta: ji yra 1,6 karto didesnė už Žemę ir net 4 kartus masyvesnė. Be to, jos trijų dienų orbita yra pernelyg artima savo žvaigždei, kad joje galėtų būti skysto vandens. Nors žvaigždė ir yra vėsesnė bei mažesnė už Saulę. Tokios planetos, klasifikuojamos kaip super-Žemės, mūsų galaktikoje yra ganėtinai dažnos, tačiau duomenų apie jas mokslininkai surinkę nedaug. Tačiau visai greta esanti planeta gali padėti užpildyti šią spragą ir leisti geriau suprasti, kaip formuojasi planetos ir žvaigždžių sistemos.

Apie atradimą paskelbta praėjus vos savaitei po to, kai NASA pasidžiaugė atradusi „Žemę 2.0“. Toji planeta, oficialiai pavadinta Kepler-452b, buvo atrasta analizuojant garsiojo „planetų medžiotojo“ – teleskopo „Kepler“ – duomenis. Kepler-452b yra gerokai panašesnė š Žemę, mat jos orbita trunka 385 dienas, ji sukasi gyvenamoje zonoje apie žvaigždę, kuri yra vos 20 proc. ryškesnė už Saulę.

Tačiau HD 219134b yra gerokai artimesnė nei Kepler-452b, esanti už maždaug 1400 šviesmečių. O mažesnis nuotolis reiškia, kad HD 219134b yra moksliniu požiūriu itin įdomus objektas. „Ją galima vertinti kaip super-Žemių tyrimų Rozetos akmenį“, – sakė „Spitzer“ duomenis analizuojančios mokslininkų grupės vadovas Michaelas Gillonas.

Norėdami apie šią planetą surinkti daugiau duomenų, mokslininkai į ją nukreips ir Žemėje sumontuotus, ir orbitoje besisukančius teleskopus. Visomis turimomis kosminėmis „akimis“ žvelgiant į šį tolimą kūną būtų galima sužinoti, pavyzdžiui, iš ko sudaryta jos atmosfera. Be to, kai į orbitą bus iškeltas Jameso Webbo teleskopas (tą planuojama padaryti 2018 metais), planetą bus galima patyrinėti dar detaliau. NASA Reaktyvinių variklių laboratorijos mokslininkas Michaelas Werneris, taip pat priklausantis „Spitzer“ duomenų analizės grupei, tvirtina, kad HD 219134b „kelis artimiausius dešimtmečius bus viena iš intensyviausiai tyrinėjamų egzoplanetų“.

Astronomai jau išsiaiškino, kad toje pačioje sistemoje yra ir dar bent trys kitos planetos. Dvi iš jų yra mažesnės ir sukasi arčiau savo žvaigždės – vienos orbita trunka 6,8 dienas, jos masė yra 2,7 karto didesnė nei Žemės, o kitos orbita trunka 47 dienas ir jos masė yra9 kartus didesnė nei Žemės. Ketvirtoji sistemos planeta yra gigantiška – 62 kartus masyvesnė už Žemė ir jos metai trunka 1190 dienų.