Erdvėlaivis MAVEN, angliško junginio „Mars Atmosphere and Volatile Evolution“ santrumpa, jau daugiau nei porą metų skrieja Marso orbita ir stebi raudonosios planetos atmosferą.

Kaip rašoma svetainėje space.com, teko padidinti erdvėlaivio raketinio variklio apsukas, kad dirbtiniam palydovui šiek tiek paspartėjus pakistų jo trajektorija ir pavyktų išvengti susidūrimo su Fobu.

Tokia informacija buvo paskelbta oficialių NASA atstovų išplatintame pranešime. Nurodoma, kad erdvėlaivio greitis padidintas vos 0,4 m/s.

Tokių veiksmų buvo imtasi mokslininkams paskelbus apie tikėtiną Fobo ir MAVEN susidūrimą kovą.

Taigi, buvo būtinas manevras siekiant išvengti susidūrimo. Jį atlikus minėtieji objektai turėjo prasilenkti per maždaug 2,5 min., o anksčiau jų orbitos būtų susikirtę su vos 7 sek. paklaida.

Oficialių šaltinių teigimu, tai pirmas kartas, kai dėl galimos akistatos su Fobu teko pakoreguoti erdvėlaivio judėjimą.

„Dėkoti turime Reaktyviojo judėjimo laboratorijos navigacijos ir stebėjimo komandoms, kiekvieną dieną stebinčioms dangaus kūnus ir teikiančioms informaciją apie galimus susidūrimus. Puikiai padirbėjo ir erdvėlaivio MAVEN komanda, sklandžiai įvykdžiusi numatytą manevrą“, – teigė vyriausiasis MAVEN specialistas, Boulderyje esančio Kolorado universiteto mokslininkas Bruce‘as Jakosky.

Fobas – tai nelygaus paviršiaus asteroido dydžio visai netoli Marso skriejantis palydovas. Fobas ir kiek mažesnis kitas Marso palydovas – Deimas yra tamsiai pilkos spalvos.

Tai mažiausiai šviesos atspindintys Saulės sistemos objektai. Bėgant laiku atstumas tarp Marso ir Fobo vis mažėja, todėl manoma, kad galop jis nukris ant planetos. Tai bus susidūrimas, kurio išvengti palydovui jau nepavyks.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)