Mokslininkai kuria begarsio skrydžio technologiją kopijuodami pelėdas

(15)
Mokslininkai tiria pelėdas, kurios turi skrydžio metu garso neskleidžiančius sparnus, leidžiančius joms nepastebėtoms užklupti grobį. Atradimus jie ketina panaudoti kurdami „tyliąją pelėdų technologiją“ (angl. „silent owl technology“), kuri gali būti pritaikyta lėktuvuose, vėjo turbinose ir povandeniniuose laivuose.
Laplandinė peleda/ (CA-SA/ Flickr./ Arne List nuotr.)
© Creative Commons

Pelėdos turi ne mažiau nei tris išskirtinius fizinius bruožus, kurie, manoma, prisideda prie jų galimybės tyliai skristi: standžių plunksnų priekinėje sparno kraštinėje, lanksčią galinę sparno kraštinę ir minkštą pūkinį viršutinės sparno dalies dangalą“, – mokslininką Justiną Jaworskį cituoja portalas HNGN.com. Profesoriaus padėjėjas Lehigho universiteto Mechaninės inžinerijos ir mechanikos fakultete savo tyrimą pristatė sekmadienį Amerikos fizikų draugijos susitikime Pitsburge.

Kitų paukščių skrydį galima lengvai išgirsti dėl kietos galinės sparno linijos. Tyrėjai atrado, kad pelėdų sparno galas yra korėtas ir paslankus, todėl gerokai sumažinamas aerodinaminis triukšmas. Tyrėjai nori sužinoti, ar garsas priklauso nuo šios vienos savybės, ar nuo kokio nors savybių rinkinio.

Įtariama, kad didelę įtaka turi sparno tekstūra.

„Dabar mes nustatinėjame garsą, kurį skleidžia oras, tekėdamas per pūkinę medžiagą, kurią idealiu atveju sudaro daugybė lanksčių plaušelių, ir tiriame, kokia įtaką garsui turi plaušelių sudėtis“, – teigė J. Jaworskis.

Mokslininkai taip pat fotografuoja pelėdų sparnus siekdami nukopijuoti jų geometriją. Pasak J. Jaworskio, atradimai gali padėti sumažinti lėktuvų, vėjo turbinų ir povandeninių laivų skleidžiamą garsą bei jų patiriamą vibraciją.

Įspūdingas atradimas: senasis Merkinės laivas visus nustebino (1)

Senasis Merkinės laivas, kurio kopija statoma šių metų LRT projekto „Nacionalinė ekspedicija“ kelionei, pasirodė esantis 100 metų senesnis, nei manyta iki šiol. Atlikus dendrochronologinį tyrimą paaiškėjo, kad medžiai, iš kurių pagamintas laivo dugnas, nukirsti dar XVIII amžiuje.

NASA erdvėlaivis sėkmingai pranėrė tarp Saturno žiedų (27)

Bepilotis NASA aparatas „Cassini“ sėkmingai pranėrė tarp Saturno žiedų, nors kurį laiką buvo dingęs ryšys su Žeme, bet vėliau jis atgijo, pranešė JAV kosmoso tyrimų agentūra ketvirtadienį.

Rado būdą, kaip transformuoti kaulus: tikisi padėti sergantiems

Kol kas realybe paversti Herberto Velso romane aprašyto Nematomo žmogaus niekas nesiruošia. Permatomi kaulai tarnaus labai tauriam tikslui.

Realybė ir fantastika apie Marsą: su kuo susidurtų ten nuskraidinti žmonės (47)

Fantastikoje dažnai pasitaiko istorijų, kuriose kitos planetos pritaikomos žmonėms, keičiant jų atmosferą ir paviršių, kitaip sakant, teraformuojamos.

Kokia galėtų būti gyvybė Saulės sistemoje: ekspertų nuomonė (14)

Po to, kai lediniame Saturno palydove Encelade buvo aptikti organinės medžiagos pėdsakai, mokslininkai iškėlė daugybę hipotezių, kokia galėtų būti gyvybė po storu ledo sluoksniu, kur praktiškai nepatenka Saulės šviesa.