Jau keletą mėnesių vilnietė Božena Šocik dirba viename garsiausių gyvybės mokslų institutų Kroatijoje „MedILS“. Netikėtai sulaukusi pasiūlymo trims mėnesiams prisijungti prie odos senėjimą tiriančio mokslininko komandos, biologijos magistro studijas Varšuvoje baigusi mergina nedvejojo.

Dabar ji analizuoja, kaip atliekami pažangiausi šių dienų odos tyrimai ir pati prie jų prisideda. Naujausias projektas, prie kurio prisijungė ir B. Šocik, – molekulių, padedančių greičiau sugyti odos žaizdoms, tyrimas. Pasisėmusi tarptautinės mokslo patirties mergina sako norinti sugrįžti ir darbuotis Lietuvoje.

– Stažuojatės Viduržemio jūros mokslų institute „MedILS“, kuriame dirba senėjimo tyrimų pradininkai. Kaip prisijungėte prie mokslininkų komandos?

– Varšuvos universitete įgijau kosmetologijos ir farmokognozijos žinių – tai mokslas apie priedus, įeinančius į mūsų naudojamas kasdienes kosmetikos priemones. Studijų metu supratau, kad norėčiau dirbti su odos priežiūros priemonėmis ir kosmetika.

Praėjusią vasarą man pavyko patekti į vienos lietuviškos kosmetikos įmonės laboratoriją, ten atlikti praktiką, gaminti kosmetiką. Vėliau, norėdama plėsti akiratį, sumaniau parašyti laišką vienai didelei prancūzų veido odos priežiūros priemonių įmonei.

Išsiuntusi CV gavau atsakymą, kad Lietuvoje įmonė neturi laisvų praktikos vietų. Po kelių dienų gavau laišką iš kartu su šia įmone dirbančio mokslininko Francois-Xavier Pellay, jis pakvietė prisijungti prie savo komandos Kroatijos „MedILS“ institute. Stažuotė šiame institute buvo neplanuota – tiesiog labai pasisekė!

– Portalui LRT.lt mokslininkas F. X. Pellay yra pasakojęs apie vykdomą tyrimą, skirtą stabdyti žmogaus senėjimą. Prie kokių jo vadovaujamų tyrimų prisidedate stažuotės metu?

– Praėjo šiek tiek daugiau nei vienas stažuotės mėnuo, per jį sužinojau labai daug. Man leidžia prisidėti prie visų laboratorijoje atliekamų tyrimų. Kartu su dar viena kolege šiuo metu vykdome projektą, kuris susijęs su odos žaizdų gijimu. Pirmą kartą dalyvauju odos tyrimuose. Jie reikalauja nemažai laiko, juk ir pati oda gyja, atsinaujina ar sensta lėtai.

– Kokie yra įsimintiniausi jūsų stažuotės įspūdžiai?

– Mokslininkas F. X. Pellay, kurio komandoje dirbu, yra patrakęs gerąja šio žodžio prasme. Stebiuosi jo sumanymais išsiaiškinti, kas naudingo žmogui slypi įvairiausiuose gamtos organizmuose. Įdomu, kad žmogus gali būti toks smalsus ir turėti daugybę idėjų. Stebėdama jo darbą kartais pamąstau: „O kodėl ir aš taip negalėčiau?“ Gal nebūtinai darysiu tai, ką jis. Biologijoje juk yra daugybė sričių, kuriose galima plėsti akiratį, padėti žmonėms.

Kitas įdomus dalykas yra tai, kad Kroatijoje galima išskirti ir tirti pačių įvairiausių molekulių poveikį – šioje šalyje daugybė augalų, jūros organizmų. „MedILS“ instituto darbuotojai gali atlikti kokius tik sumano tyrimus, nes turi reikiamą įdirbį, gerą techniką ir profesionalius mokslininkus.

B. Šocik asmeninio archyv. nuotr.