Tyrėjai testais tyrė 200 ketverių metų amžiaus vaikus, siekdami išsiaiškinti, kaip jie suvokia skaičius. Skaičių suvokimas pasižymi tuo, jog vaikas sugeba atspėti skaičių visiškai neskaičiuodamas. Tyrimo metu vaikai žiūrėjo į kompiuterio ekraną, kuriame blykstelėdavo mėlynos ir geltonos spalvos taškai. Vaikai turėjo pasakyti, kurios spalvos blyksnių būdavo daugiau. Kai kurie lengvai įsimenami vizualiniai sugretinimai, tokie kaip du mėlyni ir aštuoni geltoni, testo metu buvo pakankamai akivaizdūs ir juos vaikai lengvai „įveikė“. Bet kiti buvo sunkiau „įkandami“, pavyzdžiui, penki mėlyni ir šeši geltoni. Surinkę duomenis mokslininkai papildomai dar tyrė bendruosius vaikų gabumus matematikai.

Tie vaikai, kurie sakė, kad grupė iš šešių geltonų taškų yra didesnė už penkių mėlynų taškų grupę pasirodė geriau ir spręsdami aritmetikos uždavinius. Tai rodo, kad gebėjimas jausti skaičius koreliuoja su bendraisiais gabumais matematikai net ikimokykliniame amžiuje. Tyrimo rezultatai skelbiami žurnale Developmental Science.

Anksčiau buvo manoma, kad kai kurių suaugusiųjų gebėjimas puikiai manipuliuoti skaičiais yra susijęs su jų geru matematiniu išsilavinimu. Šis tyrimas atskleidė, kad sąsaja tarp gero skaičių suvokimo ir matematinių gebėjimų egzistuoja dar prieš įgyjant matematikos pradmenis. O tai reiškia, jog net ir labai stengiantis, bet neturint įgimto talento, suvokti visas matematikos vingrybes gali būti labai sudėtinga.