Kalėdų Senelio roges tempiantis Rudolfas yra patelė?

(44)
Sunku patikėti, tačiau panašu, kad Kalėdų Senelio elnių kinkinio pažiba Rudolfas ir jo bendražygiai yra... ne visai tos lyties, kokią įsivaizduojame ir laikome savaime suprantama. Mokslininkų tvirtinimu, neįmanoma, jog Kalėdų Senelio roges temptų šiaurinių elnių patinėliai, rašo „Lifeslittlemysteries.com“. Kaip tai? Elnias Rudolfas – patelė?
Elnias Rudolfas

Zoologai aiškina, kad gamtoje šiaurinių elnių patinai ragus nusimeta poravimosi sezonui baigiantis, t.y., gruodžio pradžioje. Tuo tarpu šiaurinių elnių patelės savo karūnų, nors ir ne tokių prašmatnių, nenusimeta visą žiemą.

Tai išeitų, kad Rudolfas ir visa jo kompanija – mergiotės?

„Panašu, kad taip“, - tvirtina šiaurinius elnius ir artimiausius jų giminaičius karibus (angl. - caribou) tyrinėjantis Aliaskos universiteto (JAV) Arkties biologijos instituto fiziologas Peris Barbosa (Perry Barboza).

Nepaisant lyties, Kalėdų Senelis „arkliukais“ sau pasirinko išties puikiai prie klimato sąlygų prisitaikiusį gyvūną, mat šiauriniai elniai yra pratę prie didelių šalčių. Šie raguočiai gyvena Aliaskoje, Kanadoje, Skandinavijoje, Rusijos šiaurėje. Minta skurdžia tundros augalija. Nors apkūniam Kalėdų Seneliui nuo šalčio gintis tenka raudonais velveto apdarais, roges traukiančių elnių kūnus dengia tankus kailis iš tuščiavidurių plaukelių – šiauriniai elniai gamtos aprūpinti išties gera šilumine izoliacija. Ypatingai veikia ir jų kraujo apytakos sistema.

Grįžtant prie elnių lyčių, iškyla dar vienas nesusipratimas. Nors į Kalėdų Senelio roges gali būti kinkomi ir elniai, ir elnės, vis dėlto labiau tikėtina, kad skraidymo režimu pas prie kalėdinių eglučių šeimininką vežti galėtų ne raguotosios patelės, o beragiai patinai. Kodėl?

Atėjus Kalėdų metui, patinų organizmuose kūno riebalai sudaro tik apie 5 proc. visos kūno masės, mat visas riebalų atsargas energijos pavidalu būna „sudeginę“ įvairiuose varginančiuose ir labai daug jėgų reikalaujančiuose poravimosi sezono „užsiėmimuose“ (pvz., kovose dėl širdies damų). O štai šiaurinių elnių patelės Kalėdas pasitinka net su 50 proc. riebalų atsargomis – pusę jų kūno masės sudaro riebalai.

„Tikri ruoniai ant kanopų!“ – pastebi minėtas šiaurinių elnių fiziologijos ekspertas iš Aliaskos universiteto P. Barbosa.

Patelių kūnus dengiantis riebalų sluoksnis pasturgalio srityje gali būti net 5 cm storio, todėl elnės net ir žemesnėje nei -40ºC temperatūroje išlieka šiltutėlės. Bet kaip jos geba skrieti „greičiau už erelius“, kaip kad pasakojama legendose? Matyt, Kalėdų stebuklai.

Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Mokslininkai kategoriški: mobilusis telefonas gali sukelti mirtiną ligą (6)

Mobiliųjų telefonų poveikio vartotojų sveikatai tema visada traukė mokslininkus iš viso pasaulio. Kai kurie tyrinėtojai padarė išvadą, kad žalos potencialas yra, o kiti neranda aiškių kenkimo sveikatai įrodymų.

Dėmesį kaustantis atradimas: panašu, kad vienoje planetoje galima gyventi (95)

Grupė astronomų mano, kad ezgoplaneta pavadinimu 62f galimai gyvenama. Tai – uolinė planeta, kurioje, panašu, tyvuliuoja vandenynai.

Į Žemę trenkęsis lemtingas asteroidas nužudė ne tik dinozaurus (7)

Gali būti, kad dinozaurus nužudęs asteroidas, atėmė gyvybę ir dar kai kam. Mokslininkai žino, kad yra dar kelios vietos, kuriose dėl tos pačios priežasties žuvo kiti gyvūnai, rašo sci-tech-today.com.

Naujas mokslininkų atradimas pateisina jų pakvaišusią idėją (9)

Mokslininkai jau seniai diskutavo apie galimybę nuskraidinti kai kuriuos pagrindinius Žemėje esančios gyvybės elementus į naujai iš kometų ir asteroidų sudarytą planetą.

Mokslininkai to nesitikėjo: surastas ryšys tarp karingos civilizacijos ir europiečių (21)

Atlikus 2,5 tūkst. metų senumo Kartaginoje rastų finikiečio palaikų genomo analizę, paaiškėjo, kad jaunuolis priklauso retai europiečių haplogrupei, rašo newhistorian.com.