Gelmių siurprizas: vulkanas išspjovė „drakono kiaušinį“

(13)
Vulkanų išsiveržimai Havajuose nėra naujiena, tačiau šį kartą Kilauea ugnikalnis sugebėjo visus nustebinti, išspjaudamas labai keistą dalyką – juodą „drakono kiaušinį“.
Kilauea ugnikalnio išspjautas „drakono kiaušinis“. iflscience.com nuotr.

Na gerai, tai ne visai drakono kiaušinis... Tačiau tyrėjai iš Havajų vulkanų observatorijos liko maloniai nustebę, kai netikėtai atrado labai unikalios išvaizdos Pele ašarą.

Šį 1,5 cm lobį prieš metus aptiko vulkanologas Timas Orras netoli Halema'uma'u kraterio maždaug 110 metrų virš lavos ežero. Mokslininkai mano, kad būtent iš jo juodasis „drakono kiaušinis“ ir buvo išspjautas.

Tokios permatomos lavos kruopos yra dažnai išmetamos iš vulkanų ir lavos ežerų, tačiau labai retas atvejis, kai susiduriama su taisyklingos ovalo formos dariniais. Jie susidaro, kai ištirpusi lava yra staigiai išstumiama iš ugnikalnio ir labai greitai atvėsta. Dėl šio staigaus proceso Pele ašaros dažniausiai būna netaisyklingos formos.

„Mano žiniomis, dar niekam nepavyko rasti tokios formos Pele ašaros, – teigė T.Orras. – Aš neturiu paaiškinimo, kaip šis „drakono kiaušinis“ galėjo susiformuoti“.

Pele ašaros yra glaudžiai susijusios su Havajų istorija ir kultūra. Jie pavadinti Havajų ugnikalnių deivės Pele vardu. Vulkanologai, vietiniai bei atvykėliai taip pat reguliariai susiduria ir su Pele plaukais. Tai yra panašus darinys, taip pat susiformuojantis greitai auštant išsiliejusiai lavai, tačiau Pele plaukai sustingsta vertikalioje pozicijoje, todėl primena stiklo pluoštą arba plaukus.

Panašu, kad Pele Havajuose bus minima kur kas dažniau, nes dėl akmenų griūties susidariusių slėgio pokyčių lavos ežero sistemoje, pastarąjį mėnesį Halema'uma'u krateris itin suaktyvėjo. Belieka tikėtis, kad kartu su šiuo vulkano šėlsmu, pavyks atrasti ir daugiau gražiųjų „drakono kiaušinių“.

Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Kosminis zondas „Rosetta“ rugsėjo 30-ąją baigs misiją (5)

Europos kosminis zondas „Rosetta“ baigs savo misiją rugsėjo 30 dieną, kai nusileis ant kometos, prisidėdamas prie jos paviršiuje anksčiau prisitvirtinusios kibernetinės laboratorijos „Philae“, ketvirtadienį pranešė misijos valdymo centras.

Sensacingas archeologų radinys: Lietuvoje išties gyveno neandertaliečiai (200)

Klaipėdos rajone Šnaukštų karjere itin keistomis aplinkybėmis rastas daiktas, kuris mokslininkus privertė labai smarkiai nustebti. Nustebę buvo ne tik Lietuvos, bet viso regiono mokslininkai.

Jupiterio atmosferoje vyksta kažkas keisto (52)

Kitą savaitę NASA zondas Juno pasieks Jupiterį ir pradės siųsti Žemėn naujausius stebėjimo duomenis. Tačiau staigmenų Jupiteris pažėrė jau dabar.

Mokslininkai atrado naują spalvą (26)

Atradimai paprastai gimsta netyčia. Kartais netgi be tų žmonių, kurie juos vykdo, žinios. Taip nutiko ir tik studijas pabaigusiam studentui Oregone, rašo dailymail.com.

Matematinis modelis atskleidžia, kodėl vieni individai yra geri, o kiti blogi (6)

Exeterio universiteto mokslininkai teigia sukūrę inovatyvų matematinį modelį, paaiškinantį kaip mumyse genetiškai užprogramuojamos geros ir blogos charakterio savybės.