Astronomai jau seniai “medžiojo” alkoholio pėdsakus kosmose, nes šis faktas padėtų paaiškinti, kaip Visatoje atsirado gyvybė.

Vinilo alkoholis, beje, neapsvaiginintis, yra sudėtinga organinė medžiaga. Jis dalyvauja daugelyje svarbių cheminių reakcijų Žemėje ir yra paskutinė medžiaga iš trijų stabilių C2H4O grupės alkoholių, rastų kosmose.

Vinilo alkoholio molekulės buvo aptiktos didžiuliame debesyje “Sagittarius B2”, nutolusiame per 26 000 šviesmečių nuo Žemės.

Astronomai jau anksčiau žinojo, kad “Sagittarius B2” debesyje yra 10 milijardų milijardų milijardų litrų metanolio ir etanolio.

Specialus vinilo alkoholio radijo pėdsakas buvo užfiksuotas 12 metrų radijo teleskopu 2001 gegužės - birželio mėnesiais. Atradimo rezultatai bus publikuoti astronomijos žurnale “Astrophysical Journal Letters”.

Kol kas iš viso yra rastos 125 molekulės. Mokslininkai mano, kad jos susiformavo paprasčiausiai susidūrus ir sulipus smulkesnėms molekulėms arba atomams.

Tačiau ši teorija negali paaiškinti, kodėl vinilo alkoholis ir kitos sudėtingos medžiagos atsirado tam tikrose vietose didesniais kiekiais.