Dantų skausmas - 3 kartus stipresnis nei kiti

(7)

Mokslininkai teigia, kad dantų skausmas yra tris kartus stipresnis už visus kitus skausmus. Glazgo universiteto mokslų daktaras Davidas Andrew nustatė, kad smegenyse yra trys centrai, kurie fiksuoja dantų skausmo signalus, kai tuo tarpu iš kitų kūno dalių ateinančius skausmo signalus fiksuoja tik viena smegenų sritis.

Dienraščiui „The Daily Record“ jis sakė: „Dantų skausmas dažniausiai kankina Škotijos gyventojus, o kariesas čia yra daug labiau paplitęs nei Anglijoje ar Velse“.

„Iki šiol dar nebuvo atlikta jokių išsamių tyrimų kaip skausmas iš danties nukeliauja iki smegenų. Bet yra žinoma, kad skausmą iš burnos smegenys priima kitaip nei iš kitų kūno vietų. Vienas smegenų centras nustato, kur skauda, kitas – praneša, kaip tai yra nemalonu, o trečias – pasako, jog reikia kramtyti kita puse, kad skausmas nepaaštrėtų“, - pasakojo D.Andrew.

Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Faraono Tutanchamono tėvai buvo brolis ir sesuo (31)

2014 spalio mėn. 22 d. 18:28
Faraono Tutanchamono auksinis sarkofagas
AP/Scanpix
Atliktas naujas Egipto faraono palaikų tyrimas rodo, jog šis valdovas veikiausiai ne žuvo mūšyje, iškritęs iš kovos vežimo, kaip buvo manyta iki šiol, o dėl rimtų genetinių sutrikimų, susilpninusių jo kūną, naštos.

Astronautams darbuojantis atvirame kosmose, prie TKS užfiksuotas neaiškus objektas (90)

2014 spalio mėn. 22 d. 15:05
Neaiški dėmė ties Tarptautine kosmine stotimi
Stopkadras/Youtube.com
Spalio 7 d., kai Tarptautinės kosminės stoties (TKS) astronautai darbavosi atvirame kosmose, netyčia buvo nufilmuotas neatpažintas skraidantis objektas (NSO). Jis labai aiškiai matosi filmuojamo vaizdo fone, tarp Žemės ir TKS. Vaizdas Žemėn buvo transliuojamas tiesiogiai.

Nustebink draugus: kaip kiaurai pradurti balioną, kad oras neišsileistų? (II) (50)

2014 spalio mėn. 22 d. 10:21
Būsimieji diplomuoti fizikai iš Kauno technologijos universiteto (KTU) pristato dar vieną paprastą, tačiau įdomų bandymą. Ar įmanoma kiaurai pradurti balioną ir tai padaryti taip, kad jis neišsileistų? Būsimieji mokslininkai pademonstruos, kad tai tikrai įmanoma. Tai galima nesunkiai padaryti ir namuose.

Venesueloje aptikta nauja dinozaurų rūšis (2)

2014 spalio mėn. 21 d. 19:12
Tarptautinė mokslininkų grupė vakarinėje Venesuelos dalyje aptiko unikalaus mėsėdžio dinozauro liekanas. Blauzdikaulio ir šlaunikaulio liekanos, priklausiusios diznozaurui Tachiraptor admirabilis, Venesueloje buvo atkastos po 20 metų trukusių tyrinėjimų, anksčiau šį mėnesį pranešė Karališkosios draugijos žurnalas „Royal Society Open Science Journal“.

Mokslininkų rankose ląstelės tampa laboratorijomis (3)

2014 spalio mėn. 21 d. 18:20
Miniatiūrizacija tampa madinga daugelyje sričių. Ir ne be pagrindo. Chemikai mažuose mėgintuvėliuose sintetina sumanias medžiagas, o biochemikai turi dar daugiau ambicijų.