„Tai puikus tikrai slaptos kūrimo programos pavyzdys – lėktuvas buvo kuriamas ir bandomas keletą metų, tačiau apie jį nesužinojo niekas iš šalies“, - leidiniui „Janes Defence Weekly“ teigė „Boeing“ konsultantas Nickas Cookas.

„Plėšrūną“ sukūrė kompanijos „Boeing“ specialiųjų tyrimų ir kūrimo padalinys „Phantom Works“. Pirmą kartą bandomajam skrydžiui skraidantis aparatas, kainuojantis apie 67 milijonus JAV dolerių (beveik 234 milijonus litų) pakilo 1996 metais.

Lėktuvas yra vienvietis, turi vieną variklį. Maksimalus pakilimo aukštis siekia 6100 metrų (20 tūkst. pėdų). Jis gali skristi maksimaliu 480 km/h (300 mylių per valandą) greičiu.

Netradicinė „Plėšrūno“ išvaizda ir forma demonstruoja, kad lėktuvas turėtų būti ypač atsparus ir nepastebimas priešo priešlėktuvinės gynybos sistemoms. Demonstruojant lėktuvą visuomenei, nieko nebuvo užsiminta apie slaptas „Stealth“ sistemas, kurios slopina garso, infraraudonųjų spindulių skleidimą, radarų spinduliavimą ir netgi apsaugo nuo įprasto vizualinio kontakto.

Kai kurių šaltinių teigimu, lėktuvo sistemos gali keisti „Plėšrūno“ spalvą ir apšvietimą, todėl jį labai sunku pastebėti ne tik radarais, bet ir plika akimi. Skraidantis aparatas greičiausiai bus naudojamas dieną vykdomose kovinėse operacijose, kadangi jam nebūtina nakties tamsa ar ryto prieblanda. „Tai revoliucinis išradimas karinės aviacijos istorijoje“, - sakė N.Cookas.

Panašios technologijos jau keletą metų buvo bandomos vietovėje Nevados dykumoje, geriau žinomoje „Area 51“ pavadinimu. Ten greičiausiai atlikti visi 38 bandomieji „Plėšrūno“ skrydžiai.

Svarbiausia projekto užduotis buvo sukurti lėktuvą, kurio gamyba būtų pakankamai nebrangi.

Kūrėjai nepatvirtino, ar ketinta sukurti nepilotuojamą lėktuvą. „Plėšrūno“ dizainui didelę įtaką padarė „Boeing“ kuriamas nepilotuojamas kovinis skraidantis aparatas X-45. Šiuo metu atliekami bandomieji X-45 skrydžiai.

Ginkluoti UCAV („unmanned combat air vehicle“) tipo lėktuvai šiuo metu yra svarbiausi karinės aviacijos projektai, kadangi juos naudojant nerizikuojama žmogaus gyvybe, be to, jie pigesni nei įprasti pilotuojami lėktuvai.

„Naujai sukurto lėktuvo praktinių skrydžių metu surinkta informacija tikrai bus pritaikyta tiek pilotuojamų, tiek nepilotuojamų lėktuvų kūrime“, tvirtino N.Cookas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją