Aklumą išgydyti gali kontaktiniai lęšiai

(17)
Aklumas gali būti išgydomas padedant kontaktiniuose lęšiuose auginamoms kamieninėms ląstelėms, teigia mokslininkai. Anot tyrėjų, šis atradimas gali „smarkiai pagerinti“ ragenos traumą dėl ligos ar sužeidimų patyrusių pacientų regėjimą, rašo telegraph.co.uk.
Aklumą išgydyti gali kontaktiniai lęšiai

Gydymo poveikis jaučiamas jau po kelių savaičių, procedūra nėra labai brangi, operacija trunka trumpai, o ligoninėje po jos taip pat netektų užsibūti, sako mokslininkai.

Jei ankstyvieji tyrimų rezultatai pasitvirtintų, šį gydymo metodą būtų galima taikyti ne tik vakariečiams, bet ir milijonams Trečiojo pasaulio šalyse gyvenančių žmonių.

„Dėl šios technologijos esame labai optimistiški. Procedūra labai paprasta ir pigi“, – teigė mokslininkų grupei vadovavęs Nickas Di Girolamo iš Naujojo Pietų Velso universiteto Australijoje.

Mokslininkų komanda nuo paciento akies paėmė audinio su regeneracinėmis kamieninėmis ląstelėmis bei laboratorijoje padaugino jas ant kontaktinio lęšio. Šis dešimčiai dienų buvo uždėtas ant pažeistos ragenos. Per tą laiką ląstelės, galinčios virsti bet kokios rūšies ląstelėmis, „užlopė“ pažeistą akies paviršių.

Po kelių savaičių pacientų regėjimas pastebimai pagerėja.

Nors naujoji procedūra naudota pažeistos ragenos atkūrimui, mokslininkų teigimu, ji teikia vilčių ir dėl kitų priežasčių apakusiems pacientams bei galėtų būti pritaikyta kitiems organams gydyti.

Bandomosios operacijos atliktos trim pacientams: dviem pacientams, kurių ragenos smarkiai pažeistos po auglių šalinimo operacijų, ir vienam pacientui su genetiniu sutrikimu – aniridija, kuomet žmogus neturi rainelės.

Rageną gali pažeisti ir chemikalai, nudeginimas, bakterinė infekcija ar chemoterapija.

Savo atradimus žurnale „Transplantation“ paskelbusio gydytojo N. Di Girolamo teigimu, technologijos grožis slypi tame, jog jai tereikia nedidelės operacijos, kurios metu pašalinama apie milimetrą akies audinio.

„Tokias ligas gydant Trečiojo pasaulio šalyse reikės tik chirurgo ir laboratorijos ląstelių auginimui. Jokia įmantri įranga nebūtina”, – sakė jis.

www.lrt.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Mirė šeštasis Mėnuliu vaikščiojęs amerikiečių astronautas (61)

Eidamas 85-uosius metus mirė JAV astronautas Edgaras Mitchellas. Jis buvo šeštasis žmogus istorijoje, vaikščiojęs Mėnulio paviršiumi, informuoja BBC.

Galvosūkis: suaugusieji neįkanda, o vaikai išsprendžia nė nemirktelėję (47)

Nors šia užduotimi tikrinami moksleivių loginio samprotavimo sugebėjimai, vis dėlto paprašytas ją išspręsti galvą iš suglumimo krapštytis pradeda dažnas suaugėlis. Taigi, į kurią pusę važiuoja autobusas?

Įtakinga organizacija lietuvius siekia sudominti sunkiu darbu užsienyje (12)

Parodoje „Studijos 2016“ CERN ekspoziciją lankytojams pristato keli šioje organizacijoje dirbantys lietuviai mokslininkai ir informacinių technologijų profesionalai. Interaktyvioje parodoje galima rasti ne tik nuotraukas, kuriose galima pamatyti, kas ir kaip vyksta CERN, bet ir pažaisti protonų futbolą.

Audra išprovokavo netikėtą krioklio elgesį (8)

Vėjas Škotijoje buvo toks stiprus, kad jis net pakeitė krioklio vandens kritimo kryptį. Tai panašu į gravitacijos principo paneigimą.

Lietuvoje atidaryta pasaulinio garso paroda (4)

Vykstančioje Studijų parodoje atidaryta pirmą kartą į Lietuvą atkeliavusi Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijos (CERN) ekspozicija, kurioje demonstruojami inžinerijos laimėjimai.