Aklumą išgydyti gali kontaktiniai lęšiai

(17)
Aklumą išgydyti gali kontaktiniai lęšiai

Aklumas gali būti išgydomas padedant kontaktiniuose lęšiuose auginamoms kamieninėms ląstelėms, teigia mokslininkai. Anot tyrėjų, šis atradimas gali „smarkiai pagerinti“ ragenos traumą dėl ligos ar sužeidimų patyrusių pacientų regėjimą, rašo telegraph.co.uk.

Gydymo poveikis jaučiamas jau po kelių savaičių, procedūra nėra labai brangi, operacija trunka trumpai, o ligoninėje po jos taip pat netektų užsibūti, sako mokslininkai.

Jei ankstyvieji tyrimų rezultatai pasitvirtintų, šį gydymo metodą būtų galima taikyti ne tik vakariečiams, bet ir milijonams Trečiojo pasaulio šalyse gyvenančių žmonių.

„Dėl šios technologijos esame labai optimistiški. Procedūra labai paprasta ir pigi“, – teigė mokslininkų grupei vadovavęs Nickas Di Girolamo iš Naujojo Pietų Velso universiteto Australijoje.

Mokslininkų komanda nuo paciento akies paėmė audinio su regeneracinėmis kamieninėmis ląstelėmis bei laboratorijoje padaugino jas ant kontaktinio lęšio. Šis dešimčiai dienų buvo uždėtas ant pažeistos ragenos. Per tą laiką ląstelės, galinčios virsti bet kokios rūšies ląstelėmis, „užlopė“ pažeistą akies paviršių.

Po kelių savaičių pacientų regėjimas pastebimai pagerėja.

Nors naujoji procedūra naudota pažeistos ragenos atkūrimui, mokslininkų teigimu, ji teikia vilčių ir dėl kitų priežasčių apakusiems pacientams bei galėtų būti pritaikyta kitiems organams gydyti.

Bandomosios operacijos atliktos trim pacientams: dviem pacientams, kurių ragenos smarkiai pažeistos po auglių šalinimo operacijų, ir vienam pacientui su genetiniu sutrikimu – aniridija, kuomet žmogus neturi rainelės.

Rageną gali pažeisti ir chemikalai, nudeginimas, bakterinė infekcija ar chemoterapija.

Savo atradimus žurnale „Transplantation“ paskelbusio gydytojo N. Di Girolamo teigimu, technologijos grožis slypi tame, jog jai tereikia nedidelės operacijos, kurios metu pašalinama apie milimetrą akies audinio.

„Tokias ligas gydant Trečiojo pasaulio šalyse reikės tik chirurgo ir laboratorijos ląstelių auginimui. Jokia įmantri įranga nebūtina”, – sakė jis.

www.lrt.lt

Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

JAV karinis jūrų laivynas išbandė elektromagnetinę patranką (6)

2014 balandžio mėn. 23 d. 15:35
Elektromagnetinis ginklas
AP/Scanpix
JAV karinis jūrų laivynas sėkmingai išbandė sausumoje eksperimentinę elektromagnetinę patranką (angl. railgun). Dabar laukia kitas bandymų etapas. Šis šaunamasis ginklas naudoja elektromagnetinę jėgą, šaudmuo skrenda 8 500 kilometrų per valandą greičiu ir pataiko 200 kilometrų atstumu.

Nuo amžiaus pradžios Žemėje tarsi atominės bombos sprogo dešimtys asteroidų (8)

2014 balandžio mėn. 23 d. 13:42
Pasirodo, nuo 2000 m. į Žemę yra rėžęsi dešimtys didžiulių asteroidų. Daugelio jų sprogimai būdavo galingesni nei bet kurį didmiestį nuo Žemės paviršiaus nušluoti galinčios galingos atominės bombos sprogimas. Visa laimė, kad jie pataikė ne į miestus. Žemės dienos proga fondas „B612“ internete išplatino vaizdo siužetą apie visus XXI a. sprogusius asteroidus.

Arecibo teleskopas užfiksavo paslaptingą energingų radijo bangų pliūpsnį (16)

2014 balandžio mėn. 23 d. 11:44
Trumputis, galingas radijo bangų pliūpsnis, kurį užfiksavo Arecibo obervatorija Puerto Rike, galėtų sukelti perversmą paslaptingų kosminių signalų tyrimuose: iki šiol tokius signalus pavykdavo užfiksuoti tik teleskopu Australijoje, todėl būta abejonių dėl šių signalų kilmės.

Įdomioji fizika: balionas prieš inerciją (14)

2014 balandžio mėn. 22 d. 18:22
Eksperimentas su helio balionu
Stopkadras/Youtube.com
Pradedate važiuoti, automobilyje esantis balionas skrenda į priekį, o ne atgal. Ką? Ar balionai nėra veikiami inercijos? Kur išnyko pagrindiniai fizikos dėsniai? Mokslo entuziastas Dustinas savo vaizdo tinklaraštyje „SmarterEveryDay“ atskleidžia, kad iš tikrųjų čia viskas gerai ir tai tik elementarus mokslas.

Kas nuplovė marseigį „Opportunity“? Jis nufotografuotas švaresnis nei kada nors anksčiau (47)

2014 balandžio mėn. 22 d. 17:18
Marsaeigis "Opportunity"
NASA nuotr.
Per 10 metų Marse NASA marsaeigis „Opportunity“ buvo kaip reikiant apdulkėjęs. Tačiau neseniai darytos palydovinės robotizuoto aparato nuotraukos negali negluminti – marsaeigis staiga tapo švaresniu nei kada nors anksčiau.