Aklumą išgydyti gali kontaktiniai lęšiai

(17)
Aklumas gali būti išgydomas padedant kontaktiniuose lęšiuose auginamoms kamieninėms ląstelėms, teigia mokslininkai. Anot tyrėjų, šis atradimas gali „smarkiai pagerinti“ ragenos traumą dėl ligos ar sužeidimų patyrusių pacientų regėjimą, rašo telegraph.co.uk.
Aklumą išgydyti gali kontaktiniai lęšiai

Gydymo poveikis jaučiamas jau po kelių savaičių, procedūra nėra labai brangi, operacija trunka trumpai, o ligoninėje po jos taip pat netektų užsibūti, sako mokslininkai.

Jei ankstyvieji tyrimų rezultatai pasitvirtintų, šį gydymo metodą būtų galima taikyti ne tik vakariečiams, bet ir milijonams Trečiojo pasaulio šalyse gyvenančių žmonių.

„Dėl šios technologijos esame labai optimistiški. Procedūra labai paprasta ir pigi“, – teigė mokslininkų grupei vadovavęs Nickas Di Girolamo iš Naujojo Pietų Velso universiteto Australijoje.

Mokslininkų komanda nuo paciento akies paėmė audinio su regeneracinėmis kamieninėmis ląstelėmis bei laboratorijoje padaugino jas ant kontaktinio lęšio. Šis dešimčiai dienų buvo uždėtas ant pažeistos ragenos. Per tą laiką ląstelės, galinčios virsti bet kokios rūšies ląstelėmis, „užlopė“ pažeistą akies paviršių.

Po kelių savaičių pacientų regėjimas pastebimai pagerėja.

Nors naujoji procedūra naudota pažeistos ragenos atkūrimui, mokslininkų teigimu, ji teikia vilčių ir dėl kitų priežasčių apakusiems pacientams bei galėtų būti pritaikyta kitiems organams gydyti.

Bandomosios operacijos atliktos trim pacientams: dviem pacientams, kurių ragenos smarkiai pažeistos po auglių šalinimo operacijų, ir vienam pacientui su genetiniu sutrikimu – aniridija, kuomet žmogus neturi rainelės.

Rageną gali pažeisti ir chemikalai, nudeginimas, bakterinė infekcija ar chemoterapija.

Savo atradimus žurnale „Transplantation“ paskelbusio gydytojo N. Di Girolamo teigimu, technologijos grožis slypi tame, jog jai tereikia nedidelės operacijos, kurios metu pašalinama apie milimetrą akies audinio.

„Tokias ligas gydant Trečiojo pasaulio šalyse reikės tik chirurgo ir laboratorijos ląstelių auginimui. Jokia įmantri įranga nebūtina”, – sakė jis.

www.lrt.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

M. Ridley (V): gyvenimas gerėja, pesimistų daugėja (12)

Pesimizmas visada buvo puikus aktorius. Jis vaidina tai, ką Greggas Easterbrookas pavadino „kolektyviniu nenoru tikėti, kad gyvenimas eina geryn“. Įdomu, kad savo gyvenimui žmonės to netaiko: jie linkę manyti, kad gyvens ilgiau, ilgiau išliks santuokoje ir daugiau keliaus nei dabar. Maždaug 19 proc. amerikiečių tiki esantys 1 proc. pajamų uždirbėjų viršūnėje.

Astronomas: tarpgalaktinius atstumus matuoti šviesmečiais – klaida (65)

Kai žiniasklaidoje pranešama apie naują atrastą labai tolimą astronominį objektą, antai tolimiausią galaktiką ar supernovos sprogimą, galima aptikti frazę, kad tas objektas yra už kiek nors milijardų šviesmečių.

Kinų mokslininkai sugalvojo, kaip milijonus kartų padidinti ekranų raišką (26)

Kinijos mokslininkai tvirtina sugalvoję, kaip ekranų raišką galima būtų padidinti taip, kad ji milijonus kartų aplenktų iPhone“ ekranus, rašo businessinsider.com.au, cituodamas „South China Morning Post“.

5 atsitiktiniai mokslo atradimai (6)

Atsitiktinumas vaidina svarbų vaidmenį daugelyje inovacijų, bet vien atsitiktinumo dažniausiai nepakanka. Svarbu „serendipija“, terminas, kurį 1754 m. sukūrė rašytojas ir politikas Horace Walpole. Jis apibūdino tai kaip „atsitiktinumo ir įžvalgos“ derinį.

Kosmose amerikiečiai geria filtruotą rusų šlapimą (63)

Pastarieji metai žmonėms, dirbantiems Tarptautinėje kosminėje stotyje (TKS) ar atliekantiems stoties priežiūros darbus iš Žemės, nebuvo lengvi. Birželį praėjus mažiau nei trims minutėms nuo pakilimo sprogo „SpaceX“ raketa „Falcon 9“. Anksčiau, 2014 metų spalį, tuoj po starto sprogo „Orbital Sciences“ raketa „Antares“. O balandį buvo prarasta Rusijos „Progress“ kapsulės su 3 tonomis atsargų kontrolė – kapsulė netrukus krito atgal į Žemę, rašo bloomberg.com.