Aklumą išgydyti gali kontaktiniai lęšiai

(17)
Aklumą išgydyti gali kontaktiniai lęšiai

Aklumas gali būti išgydomas padedant kontaktiniuose lęšiuose auginamoms kamieninėms ląstelėms, teigia mokslininkai. Anot tyrėjų, šis atradimas gali „smarkiai pagerinti“ ragenos traumą dėl ligos ar sužeidimų patyrusių pacientų regėjimą, rašo telegraph.co.uk.

Gydymo poveikis jaučiamas jau po kelių savaičių, procedūra nėra labai brangi, operacija trunka trumpai, o ligoninėje po jos taip pat netektų užsibūti, sako mokslininkai.

Jei ankstyvieji tyrimų rezultatai pasitvirtintų, šį gydymo metodą būtų galima taikyti ne tik vakariečiams, bet ir milijonams Trečiojo pasaulio šalyse gyvenančių žmonių.

„Dėl šios technologijos esame labai optimistiški. Procedūra labai paprasta ir pigi“, – teigė mokslininkų grupei vadovavęs Nickas Di Girolamo iš Naujojo Pietų Velso universiteto Australijoje.

Mokslininkų komanda nuo paciento akies paėmė audinio su regeneracinėmis kamieninėmis ląstelėmis bei laboratorijoje padaugino jas ant kontaktinio lęšio. Šis dešimčiai dienų buvo uždėtas ant pažeistos ragenos. Per tą laiką ląstelės, galinčios virsti bet kokios rūšies ląstelėmis, „užlopė“ pažeistą akies paviršių.

Po kelių savaičių pacientų regėjimas pastebimai pagerėja.

Nors naujoji procedūra naudota pažeistos ragenos atkūrimui, mokslininkų teigimu, ji teikia vilčių ir dėl kitų priežasčių apakusiems pacientams bei galėtų būti pritaikyta kitiems organams gydyti.

Bandomosios operacijos atliktos trim pacientams: dviem pacientams, kurių ragenos smarkiai pažeistos po auglių šalinimo operacijų, ir vienam pacientui su genetiniu sutrikimu – aniridija, kuomet žmogus neturi rainelės.

Rageną gali pažeisti ir chemikalai, nudeginimas, bakterinė infekcija ar chemoterapija.

Savo atradimus žurnale „Transplantation“ paskelbusio gydytojo N. Di Girolamo teigimu, technologijos grožis slypi tame, jog jai tereikia nedidelės operacijos, kurios metu pašalinama apie milimetrą akies audinio.

„Tokias ligas gydant Trečiojo pasaulio šalyse reikės tik chirurgo ir laboratorijos ląstelių auginimui. Jokia įmantri įranga nebūtina”, – sakė jis.

www.lrt.lt

Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Džiunglėse aptikti du didžiuliai senovės majų miestai (33)

2014 rugpjūčio mėn. 20 d. 17:44
Majų miesto Kobos griuvėsiai Jukatano pusiasalio džiunglėse
AOP nuotr.
Archeologai įžengę į du senovės majų miestus, paslėptus Meksikos džiunglių, aptiko nasrus primenančias durų arkas, piramidės formos šventyklas ir rūmų liekanas.

Stogą pramušęs meteoritas – Mėnulį suformavusio smūgio liekana (1)

2014 rugpjūčio mėn. 20 d. 16:51
NASA meteoritų kritimą stebinčios sistemos „All Sky Meteor Surveillance System“ vaizdo kameros 2012 m. spalio 17 d. nufilmavo meteorito kritimą. Dangaus kūnas, kaip manoma, nukrito į šiaurę nuo San Francisko esančiame Novato mieste. Tai patvirtino šio miesto gyventojai Lisa Webber ir Glennas Rivera – meteoritas pramušė jų garažo stogą. Ištyrus meteoritą paaiškėjo, kad tai – prieš 4,5 mlrd. metų į Žemę atsitrenkusio Marso dydžio planetoido, vadinamo Tėja, smūgio liekana, skelbia „Space.com“.

TKS išorėje kosmonautai rado gyvybės pėdsakų (36)

2014 rugpjūčio mėn. 20 d. 14:23
Rusijos naujienų agentūra „Itar-Tass“ rašo, jog Tarptautinėje kosminėje stotyje (TKS) tyrimams buvo imami mėginiai nuo iliuminatorių ir kitų stoties paviršių. Mėginių rezultatai nustebino visus: aptikti jūrų planktono pėdsakai, skelbė rusiškų TKS segmentų vadas.

Mokslininkai reabilitavo šarkas vagiles (10)

2014 rugpjūčio mėn. 20 d. 10:51
Šarkos, šimtmečius laikytos papuošalų vagilėmis, iš tikrųjų atsargiai reaguoja į blizgančius daiktus, teigiama vienoje mitus griaunančioje studijoje.

Kaip jūsų oda atrodo UV šviesoje? (4)

2014 rugpjūčio mėn. 20 d. 10:39
Žvilgtelėję į veidrodį, matome, kaip atrodome, kaip mus mato kiti žmonės. O kaip atrodome Saulei ir ką jos požiūrio taškas gali parodyti?