Aklumą išgydyti gali kontaktiniai lęšiai

(17)
Aklumą išgydyti gali kontaktiniai lęšiai

Aklumas gali būti išgydomas padedant kontaktiniuose lęšiuose auginamoms kamieninėms ląstelėms, teigia mokslininkai. Anot tyrėjų, šis atradimas gali „smarkiai pagerinti“ ragenos traumą dėl ligos ar sužeidimų patyrusių pacientų regėjimą, rašo telegraph.co.uk.

Gydymo poveikis jaučiamas jau po kelių savaičių, procedūra nėra labai brangi, operacija trunka trumpai, o ligoninėje po jos taip pat netektų užsibūti, sako mokslininkai.

Jei ankstyvieji tyrimų rezultatai pasitvirtintų, šį gydymo metodą būtų galima taikyti ne tik vakariečiams, bet ir milijonams Trečiojo pasaulio šalyse gyvenančių žmonių.

„Dėl šios technologijos esame labai optimistiški. Procedūra labai paprasta ir pigi“, – teigė mokslininkų grupei vadovavęs Nickas Di Girolamo iš Naujojo Pietų Velso universiteto Australijoje.

Mokslininkų komanda nuo paciento akies paėmė audinio su regeneracinėmis kamieninėmis ląstelėmis bei laboratorijoje padaugino jas ant kontaktinio lęšio. Šis dešimčiai dienų buvo uždėtas ant pažeistos ragenos. Per tą laiką ląstelės, galinčios virsti bet kokios rūšies ląstelėmis, „užlopė“ pažeistą akies paviršių.

Po kelių savaičių pacientų regėjimas pastebimai pagerėja.

Nors naujoji procedūra naudota pažeistos ragenos atkūrimui, mokslininkų teigimu, ji teikia vilčių ir dėl kitų priežasčių apakusiems pacientams bei galėtų būti pritaikyta kitiems organams gydyti.

Bandomosios operacijos atliktos trim pacientams: dviem pacientams, kurių ragenos smarkiai pažeistos po auglių šalinimo operacijų, ir vienam pacientui su genetiniu sutrikimu – aniridija, kuomet žmogus neturi rainelės.

Rageną gali pažeisti ir chemikalai, nudeginimas, bakterinė infekcija ar chemoterapija.

Savo atradimus žurnale „Transplantation“ paskelbusio gydytojo N. Di Girolamo teigimu, technologijos grožis slypi tame, jog jai tereikia nedidelės operacijos, kurios metu pašalinama apie milimetrą akies audinio.

„Tokias ligas gydant Trečiojo pasaulio šalyse reikės tik chirurgo ir laboratorijos ląstelių auginimui. Jokia įmantri įranga nebūtina”, – sakė jis.

www.lrt.lt

Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Mažutėje galaktikoje rado neįtikėtinai didelę juodąją bedugnę (22)

2014 rugsėjo mėn. 18 d. 15:31
Taip menininkas įsivaizduoja galaktikos M60-UCD1 išvaizdą
NASA nuotr.
Astronomai aptiko „monstrišką“ juodąją bedugnę, besislepiančią vienoje iš mažiausių žinomų galaktikų, rašo cnet.com.

NASA zondas vos netapo Saulės įtūžio auka (2)

2014 rugsėjo mėn. 18 d. 15:00
Praėjusią savaitę įvykę galingi gama spindulių žybsniai ir plazmos pliūpsniai Saulėje iš rikiuotės išvedė netrukus savo kelionės tikslą – nykštukinę planetą – pasieksiantį kosminį zondą, informuoja „UniverseToday.com“. Iš pradžių sugedo joninis zondo variklis, o vėliau buvo aptikta ir dar viena anomalija.

Kaip valdyti lėktuvą vien smegenimis (3)

2014 rugsėjo mėn. 18 d. 11:44
Kaip valdyti lėktuvą vien smegenimis
Vokiečių mokslininkai sukūrė technologiją, su kuria, kaip jie tikisi, bus galima valdyti lėktuvus vien smegenų siunčiamais signalais. Vairalazdė juda iš vienos pusės į kitą, o pilotas nepajudina nė piršto.

Marsaeigis „Curiosity“ pasiekė savo kelionės tikslą (9)

2014 rugsėjo mėn. 18 d. 11:21
Bonanza King uoliena Marse po gręžimo
NASA nuotr.
Marsaeigis „Curiosity“ galiausiai pasiekė Sharpo kalno papėdę, Kilimandžaro dydžio kalną, prie kurio keliavo didžiąją pastarųjų poros metų dalį.

Šiuolaikiniai europiečiai kilo iš trijų senovinių žmonių grupių (59)

2014 rugsėjo mėn. 18 d. 10:57
Neandertaliečiai
AP/Scanpix
Šiuolaikiniai europiečiai yra kilę iš trijų didelių senovinių žmonių grupių, nors anksčiau manyta, jog tokių grupių būta tik dviejų, rodo trečiadienį paskelbta studija, grindžiama genų analizės rezultatais.