Aklumą išgydyti gali kontaktiniai lęšiai

(17)
Aklumą išgydyti gali kontaktiniai lęšiai

Aklumas gali būti išgydomas padedant kontaktiniuose lęšiuose auginamoms kamieninėms ląstelėms, teigia mokslininkai. Anot tyrėjų, šis atradimas gali „smarkiai pagerinti“ ragenos traumą dėl ligos ar sužeidimų patyrusių pacientų regėjimą, rašo telegraph.co.uk.

Gydymo poveikis jaučiamas jau po kelių savaičių, procedūra nėra labai brangi, operacija trunka trumpai, o ligoninėje po jos taip pat netektų užsibūti, sako mokslininkai.

Jei ankstyvieji tyrimų rezultatai pasitvirtintų, šį gydymo metodą būtų galima taikyti ne tik vakariečiams, bet ir milijonams Trečiojo pasaulio šalyse gyvenančių žmonių.

„Dėl šios technologijos esame labai optimistiški. Procedūra labai paprasta ir pigi“, – teigė mokslininkų grupei vadovavęs Nickas Di Girolamo iš Naujojo Pietų Velso universiteto Australijoje.

Mokslininkų komanda nuo paciento akies paėmė audinio su regeneracinėmis kamieninėmis ląstelėmis bei laboratorijoje padaugino jas ant kontaktinio lęšio. Šis dešimčiai dienų buvo uždėtas ant pažeistos ragenos. Per tą laiką ląstelės, galinčios virsti bet kokios rūšies ląstelėmis, „užlopė“ pažeistą akies paviršių.

Po kelių savaičių pacientų regėjimas pastebimai pagerėja.

Nors naujoji procedūra naudota pažeistos ragenos atkūrimui, mokslininkų teigimu, ji teikia vilčių ir dėl kitų priežasčių apakusiems pacientams bei galėtų būti pritaikyta kitiems organams gydyti.

Bandomosios operacijos atliktos trim pacientams: dviem pacientams, kurių ragenos smarkiai pažeistos po auglių šalinimo operacijų, ir vienam pacientui su genetiniu sutrikimu – aniridija, kuomet žmogus neturi rainelės.

Rageną gali pažeisti ir chemikalai, nudeginimas, bakterinė infekcija ar chemoterapija.

Savo atradimus žurnale „Transplantation“ paskelbusio gydytojo N. Di Girolamo teigimu, technologijos grožis slypi tame, jog jai tereikia nedidelės operacijos, kurios metu pašalinama apie milimetrą akies audinio.

„Tokias ligas gydant Trečiojo pasaulio šalyse reikės tik chirurgo ir laboratorijos ląstelių auginimui. Jokia įmantri įranga nebūtina”, – sakė jis.

www.lrt.lt

Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

„Žaidimų naujienos“: „Assassin‘s Creed Unity“ turi naują išleidimo datą

2014 rugsėjo mėn. 1 d. 16:34
„Žaidimų naujienos“: „Assassin‘s Creed Unity“ turi naują išleidimo datą
Šiandien „Žaidimų naujienose“ žiūrėkite: jau šį rudenį „Kinect“ įrenginį galėsime įsigyti atskirai; paskelbti šio mėnesio nemokami žaidimai „Xbox Live Gold“ ir „PlayStation Plus“ prenumeratoriams; „Among The Sleep“ – siaubas vaiko akimis ir dar daugiau naujienų iš žaidimų pasaulio.

Prisėskite. Patogiai, bet kur ir bet kada

2014 rugsėjo mėn. 1 d. 16:23
Dėvima kėdė
Stopkadras/Youtube.com
Šiais visuotinio sėdėjimo laikais profesijų, kurių atstovai ant visą darbo dieną praleidžia ant kojų, aktualumas ir poreikis nė kiek ne menkesnis nei prieš dešimtmetį ar kitą. Slaugės ir slaugai, statybininkai ir statybininkės, kirpėjos ir kirpėjai, kulinarai ir kulinarės, automechanikai ir automechanikės. Sąrašą būtų galima tęsti. Tačiau tai jų fizinio nuovargio ir dėl to kenčiančios darbo kokybės nesumažins. O štai ši egzoskeletinė konstrukcija „Noonee“ tai padaryti gali. Naudojantis tokia, pailsėti galima net ir atliekant stovimą darbą.

Mokslininkai: ankstyvieji žmonės poravosi su visais, kurie buvo į juos panašūs (33)

2014 rugsėjo mėn. 1 d. 14:53
Neandertaliečiai sumedžiojo mamutą
AOP nuotr.
Šiuolaikinių žmonių evoliucijos medis yra labai jau šakotas ir vingiuotas – nors pastaruosius 10 000 metų mūsų planetoje nebuvo jokių kitų žmonėms „artimų giminaičių“, buvo metas, kai viena greta kitos gyveno net kelios susijusios rūšys.

Penkių mokslininkų gyvybės kaina nustatytas ebolos protrūkio šaltinis (49)

2014 rugsėjo mėn. 1 d. 12:19
Didžiausias istorijoje ebolos viruso protrūkis sėja mirtį Gvinėjoje, Liberijoje, Siera Leonėje ir Nigerijoje. Pacientų, sergančių šia negailestinga liga, būta Amerikoje ir Europoje. Bet pirminis protrūkio šaltinis iki šiol nebuvo žinomas – jį mokslininkai nustatė savo gyvybių kaina.

Mokslininkų klaida, pradanginusi nežemiškos gyvybės egzistavimo galimybę (63)

2014 rugpjūčio mėn. 31 d. 13:12
XIX a. astronomai buvo įsitikinę, kad žvaigždžių sistemos su planetomis susidarinėja visos Visatos kosminiuose ūkuose. Bet XX a. mokslininkai jų iškeltą idėją pavadino nesąmone ir pareiškė, kad mūsų Saulės sistema – išskirtinė. Ši klaida ištisiems dešimtmečiams sustabdė egzoplanetų ir nežemiškos gyvybės paieškas.