Aklumą išgydyti gali kontaktiniai lęšiai

(17)
Aklumas gali būti išgydomas padedant kontaktiniuose lęšiuose auginamoms kamieninėms ląstelėms, teigia mokslininkai. Anot tyrėjų, šis atradimas gali „smarkiai pagerinti“ ragenos traumą dėl ligos ar sužeidimų patyrusių pacientų regėjimą, rašo telegraph.co.uk.
Aklumą išgydyti gali kontaktiniai lęšiai

Gydymo poveikis jaučiamas jau po kelių savaičių, procedūra nėra labai brangi, operacija trunka trumpai, o ligoninėje po jos taip pat netektų užsibūti, sako mokslininkai.

Jei ankstyvieji tyrimų rezultatai pasitvirtintų, šį gydymo metodą būtų galima taikyti ne tik vakariečiams, bet ir milijonams Trečiojo pasaulio šalyse gyvenančių žmonių.

„Dėl šios technologijos esame labai optimistiški. Procedūra labai paprasta ir pigi“, – teigė mokslininkų grupei vadovavęs Nickas Di Girolamo iš Naujojo Pietų Velso universiteto Australijoje.

Mokslininkų komanda nuo paciento akies paėmė audinio su regeneracinėmis kamieninėmis ląstelėmis bei laboratorijoje padaugino jas ant kontaktinio lęšio. Šis dešimčiai dienų buvo uždėtas ant pažeistos ragenos. Per tą laiką ląstelės, galinčios virsti bet kokios rūšies ląstelėmis, „užlopė“ pažeistą akies paviršių.

Po kelių savaičių pacientų regėjimas pastebimai pagerėja.

Nors naujoji procedūra naudota pažeistos ragenos atkūrimui, mokslininkų teigimu, ji teikia vilčių ir dėl kitų priežasčių apakusiems pacientams bei galėtų būti pritaikyta kitiems organams gydyti.

Bandomosios operacijos atliktos trim pacientams: dviem pacientams, kurių ragenos smarkiai pažeistos po auglių šalinimo operacijų, ir vienam pacientui su genetiniu sutrikimu – aniridija, kuomet žmogus neturi rainelės.

Rageną gali pažeisti ir chemikalai, nudeginimas, bakterinė infekcija ar chemoterapija.

Savo atradimus žurnale „Transplantation“ paskelbusio gydytojo N. Di Girolamo teigimu, technologijos grožis slypi tame, jog jai tereikia nedidelės operacijos, kurios metu pašalinama apie milimetrą akies audinio.

„Tokias ligas gydant Trečiojo pasaulio šalyse reikės tik chirurgo ir laboratorijos ląstelių auginimui. Jokia įmantri įranga nebūtina”, – sakė jis.

www.lrt.lt
Registruoti (0) Anonimiški (17)
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Saulės energija varomas lėktuvas pasiekė naują rekordą

Saulės energija varomas lėktuvas, pradėjęs rizikingiausią etapą savo kelionėje aplink Žemės rutulį, artėja prie Havajų po rekordinio skrydžio, tapusiu jo išsekusio piloto didžiausiu ištvermės išbandymu „sudėtingomis“ sąlygomis.

Pagaliau pavyko: Rusija sėkmingai iškėlė kosmonautų taip laukiamą krovinį (4)

Rusijos raketa nešėja penktadienį sėkmingai iškėlė nepilotuojamą krovinių kapsulę, turinčią pasiekti Tarptautinę kosminę stotį (TKS), kurios įgula nekantriai jos laukia po dviejų iš eilės nesėkmingų ankstesnių aprūpinimo misijų.

Jeruzalės gyvenvietėje grindų remontas padėjo aptikti 2 tūkst. metų senumo baseiną (5)

Viena Jeruzalėje gyvenanti šeima, remontuodama svetainės grindis, po savo namu aptiko 2 tūkst. metų senumo žydų ritualinį baseiną, trečiadienį pranešė Izraelio senovės paminklų valdyba. Kilimėliu užtiestos gulsčios durys, įrengtos naujose grindyse, kai buvo aptiktas šis baseinas, dabar žymi tą vietą, kur akmeniniai laiptai pradeda leistis į senovinę 3,5 m ilgio, 2,4 m pločio ir 1,8 m gylio ertmę.

Kas būtų, jeigu visi žinomi asteroidai būtų matomi? (9)

Astronomas Scottas Manley nusprendė atvipinti (keistas žodis…) Žemės gyventojų žandikaulius, pademonstruodamas, koks išprotėjęs asteroidų avilys iš tikrųjų yra Saulės sistema. Atrodytų, na ir kas gi čia tokio tie asteroidai? Visa bėda (o gal kaip tik laimė), kad jų nematome. Tai štai S. Manley ėmė ir padarė taip, kad visi jau atrasti asteroidai šiame vaizdo siužete būtų matomi. Kai kurių skaičiavimų duomenimis, kol kas yra atrasta tik apie 1 proc. visų arti Žemės praskriejančių asteroidų. Išeitų, 99 proc. kosminių užtaisų tebelaksto neatrasti?

Laboratorijoje sukūrė super-raumeningas kiaules (53)

Belgijos mėlynieji galvijai – tai tikri pievų milžinai, užsiauginantys neįtikėtinai didelę masę liesos, labai vertinamos jautienos. Tačiau tokiems galvijams išvesti natūraliu būdu prireikė kelių dešimčių griežto atrankinio veisimo. Bet Kinijos ir Pietų Korėjos mokslininkai, kurdami šių galvijų kiaulišką atitikmenį, nuėjo kur kas greitesniu ir pigesniu keliu, rašo nature.com.