Rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2016 m. pirmąjį pusmetį bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 5,1 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Labiausiai šiemet augo interneto, lauko video reklamos, mažiau – TV reklamos, reklamos žurnaluose bei radijo eteryje apimtys.

Per pirmąjį metų pusmetį labiausiai – beveik dvigubai (94 proc.) – išaugo skalbimo priemonių reklamos žiniasklaidoje reklamos gross išlaidos. 85 proc. augo maltos kavos ir kavos pupelių reklamos biudžetai, 81 proc. – išlaidos pirkėjo (lojalumo) kortelių reklamai.

2015 metais gross reklamos biudžetus didinusios smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovės šiemet reklamai išleidžia 64 proc. mažiau. Taip pat traukėsi gross investicijos į mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių (31 proc.) bei alaus (27 proc.) reklamą.

„Tarp reklamos užsakovų labiausiai savo išlaidas didino maisto papildų gamintojas „Vox Pharmaceutica“, kurio reklamos gross biudžetas išsipūtė keturis kartus. Ženkliai reklamos apimtis didino ir „Benu“ vaistinių tinklas, į reklamą žiniasklaidoje investavęs trigubai daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Du kartus per pirmąjį 2016 m. pusmetį išaugo ir mobiliojo ryšio operatoriaus „Bitė“ reklamos biudžetas“, – teigė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Tarp labiausiai išlaidas reklamai mažinusių užsakovų G. Juronienė išskiria smulkiųjų vartojimo kreditų įmones „Provident finansai“ (58 proc.), „Minibank“ (47 proc.) ir „Bigbank“ (35 proc.).

2016 m. sausio-birželio mėnesiais, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, bendra TV reklamos trukmė paaugo 5,7 proc. Pirmąjį šių metų pusmetį televizijos eteryje iš viso buvo buvo parodyta 820 tūkst. reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys šiemet mažėjo 10,7 proc. Šį smukimą lėmė 18,6 proc. mažėję reklamos laikraščiuose plotai. Per šešis pirmus metų mėnesius iš viso laikraščiuose buvo išspausdinta 4,36 mln. kv. cm reklamos. Tuo metu žurnaluose reklamos apimtys augo 2,7 proc., o iš viso sausio-birželio mėnesiais reklamos plotas juose siekė 3,22 mln. kv. cm.

Radijo eteryje pirmąjį 2016 m. pusmetį buvo ištransliuota 1,1 proc. daugiau reklamos nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį. Iš viso šiemet radijo eteryje nuskambėjo 3,58 mln. sekundžių reklamos.

Gross išlaidos banerinei interneto reklamai per pirmuosius šešis šių metų mėnesius, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, didėjo 16,2 proc.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų pirmuosius pusmečius, mažėjo 6,3 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose šiemet buvo eksponuojama 19,3 tūkst. kv. m reklamos.

Lauko video reklamos ekranuose 2016 m. sausį-birželį buvo transliuota 2,35 mln. sekundžių reklamos. Palyginus su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, lauko video reklamos apimtys sekundėmis šiemet išaugo 13,2 proc.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per pirmąjį šių metų pusmetį buvo užklijuota beveik 18 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su atitinkamo laikotarpio 2015 m. duomenimis, fillboard reklamos kiekis smuktelėjo 0,6 proc.

Vidaus TV reklamos apimtys, lyginant šių ir praėjusių metų šešių pirmųjų mėnesių rodiklius, mažėjo 23,2 proc.

Kino reklamos apimtys šiemet mažėjo 7,8 proc. Iš viso pirmąjį 2016 m. pusmetį prieš kino filmus buvo parodyti 206 tūkst. reklaminių klipų.

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys – reklamos apimčių pokytis, lyginant 2016 m. ir 2015 m.* sausio-birželio mėnesių rezultatus.

TNS LT: reklamos apimtys augo 5,1 proc.
© TNS LT duom.
TNS LT: reklamos apimtys augo 5,1 proc.
© TNS LT duom.
TNS LT: reklamos apimtys augo 5,1 proc.
© TNS LT duom.
TNS LT: reklamos apimtys augo 5,1 proc.
© TNS LT duom.
M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją