Rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2016 m. sausio-kovo mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 3 proc., lyginant su tuo pačiu 2015 m. laikotarpiu. Šiemet augo lauko video, interneto, mažiau – radijo, TV reklamos bei reklamos žurnaluose apimtys.

Per trejus pirmuosius šių metų mėnesius labiausiai, t.y. 3,5 karto, išaugo mobiliojo ryšio operatorių ir gazuotų gaivinančių gėrimų gross reklamos apimtys. Du kartus padidėjo gross išlaidos finansinių paslaugų, išskyrus smulkiųjų vartojimo kreditų, reklamai. Smulkiųjų kreditų reklamos biudžetai, sparčiai augę praėjusių metų pradžioje, šiemet smuko labiausiai – 52 proc.

Per trejus pirmuosius metų mėnesius taip pat sumažėjo ir mobiliųjų telefonų pardavimo reklamos biudžetai (22 proc.). Gan ženkliai (13 proc.) smuktelėjo išlaidos socialinei reklamai „Būk geras“.

„Iš reklamos užsakovų labiausiai – beveik 14 kartų – lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, savo reklamos išlaidas didino koncertų ir renginių organizatorius „Live Nation Lietuva“. Šešis kartus išaugo maisto papildų gamintojo „Vox Pharmaceutica“ gross išlaidos reklamai, keturis kartus – mobiliojo ryšio operatoriaus „Bitė“, – pažymi TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Labiausiai išlaidas reklamai per pirmuosius trejus metų mėnesius, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2015 m., mažino smulkiųjų vartojimo kreditų įmonės „Provident finansai“ (51 proc.), „Minibank“ (44 proc.) ir „Bigbank“ (41 proc.).

2016 m. sausio-kovo mėnesiais bendra TV reklamos trukmė paaugo 3,6 proc. Per šį laikotarpį TV eteryje buvo parodyti 359 tūkst. reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys per pirmuosius trejus metų mėnesius smuko 13,4 proc. Laikraščiuose buvo išspausdinta 1,98 mln. kv. cm reklamos – 22,2 proc. mažiau nei tą patį praėjusių metų laikotarpį. Tuo metu reklamos plotas žurnaluose, lyginant su trimis pirmaisiais 2015 m. mėnesiais ūgtelėjo 2,9 proc. Iš viso žurnaluose šiemet išspausdinta 1,4 mln. kv. cm reklamos.

Radijo stotys 2016 m. sausio-kovo mėnesiais ištransliavo 6,7 proc. daugiau reklamos nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį. Iš viso per trejus pirmus metų mėnesius radijo eteryje nuskambėjo 1,67 mln. sekundžių reklamos.

Gross išlaidos banerinei interneto reklamai per pirmuosius trejus metų mėnesius, lyginant su praėjusiais metais, didėjo 11,2 proc.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų sausio-kovo mėnesius, mažėjo 11,9 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose šiemet buvo eksponuojama 16,2 tūkst. kv. m reklamos.

Lauko video reklamos ekranuose 2016 m. sausį-kovą buvo transliuota 1,25 mln. sekundžių reklamos. Palyginus su tuo pačiu 2015 m. laikotarpiu, šios reklamos rūšies apimtys sekundėmis išaugo 30,3 proc.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per pirmuosius trejus šių metų mėnesius buvo užklijuota beveik 9 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2015 m. trijų mėnesių rezultatais, fillboard reklamos kiekis smuktelėjo 0,7 proc.

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2015 m. trejų pirmųjų mėnesių duomenis, mažėjo 33,8 proc.

Kino reklamos apimtys šiemet smuko 25,6 proc. Iš viso šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 77 tūkst. reklaminių klipų.

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys – reklamos apimčių pokytis, lyginant 2016 m. ir 2015 m.* sausio-kovo mėnesių rezultatus.

Reklamos apimtys Lietuvoje augo 3 proc.
© TNS duomenys
Reklamos apimtys Lietuvoje augo 3 proc.
© TNS duomenys
Reklamos apimtys Lietuvoje augo 3 proc.
© TNS duomenys
Reklamos apimtys Lietuvoje augo 3 proc.
© TNS duomenys

Televizijoje, radijuje, lauko video ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o jį sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus TV reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją