Rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Kantar TNS“ atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2016 metų sausio-lapkričio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 8,6 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2015 metais. Per vienuolika 2016-ųjų mėnesių augo interneto, lauko video, TV bei reklamos kine, žurnaluose ir radijo eteryje apimtys.

Per vienuolika praėjusių metų mėnesių labiausiai (160 proc.) išaugo skalbimo priemonių gamintojų gross išlaidos reklamai. 146 proc. augo mobiliojo ryšio operatorių reklamos biudžetai, 109 proc. – investicijos į pirkėjų lojalumo kortelių reklamą, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Labiausiai reklamos biudžetus praėjusių metų sausio-lapkričio mėnesiais mažino smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovės. Reklamai per vienuolika 2016-ųjų mėnesių jos išleido 55 proc. mažiau nei per tą patį laikotarpį užpernai. Per šį laikotarpį taip pat ženkliai mažėjo gross išlaidos valstybės institucijų rengiamų (48 proc.) ir socialinių (31 proc.) projektų reklamai.

„Labiausiai išlaidas reklamai iš visų užsakovų per vienuolika praėjusių metų mėnesių didino vaistų ir maisto papildų gamintojas „Vox Pharmaceutica“. Jo reklamos biudžetai per šį laikotarpį išaugo penkis kartus. Tris su puse karto savo reklamos biudžetus padidino draudimo bendrovė „Gjensidige“, du kartus – „Benu“ vaistinių tinklas“, – teigė „Kantar TNS“ Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Anot G. Juronienės, ryškiausią šuolį didžiausių Lietuvos reklamos užsakovų sąraše per vienuolika praėjusių metų mėnesių pademonstravo nuo gegužės šalies žiniasklaidoje aktyviai reklamuotis pradėjęs prekybos tinklas „Lidl“. Jis įsiveržė į didžiausių reklamos užsakovų Lietuvoje penketuką.

Labiausiai gross reklamos biudžetus pernai sausio-lapkričio mėnesiais apkarpė smulkiųjų vartojimo kreditų įmonės „Provident finansai“ (64 proc.) ir „Minibank“ (51 proc.). Daugiau nei trečdaliu (34 proc.) taip pat mažėjo Lietuvos automobilių kelių direkcijos išlaidos reklamai.

2016 metų sausio-lapkričio mėnesiais, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu užpernai, bendra TV reklamos trukmė Lietuvoje paaugo 9,2 proc. Per vienuolika pirmųjų praėjusių metų mėnesių televizijos eteryje iš viso buvo buvo parodyta per 1,6 mln. reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys pernai sausio-lapkričio mėnesiais smuko 6,1 proc. Reklamos laikraščiuose apimtys sumažėjo 11,9 proc., o iš viso per pirmuosius vienuolika 2016 metų mėnesių reklama laikraščiuose sudarė daugiau nei 8,3 mln. kv. cm plotą. Tuo metu žurnaluose reklamos plotas paaugo 3,3 proc. ir siekė 6,1 mln. kv. cm.

Radijo eteryje pernai sausio-lapkričio mėnesiais nuskambėjo 7,2 mln. sekundžių reklamos – 1,2 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį užpernai.

Gross išlaidos banerinei interneto reklamai per vienuolika 2016 metų mėnesių, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu užpernai, išaugo 21,1 proc.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant 2016 ir 2015 metų sausio-lapkričio mėnesius, mažėjo 2,5 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose pernai sausio-lapkričio mėnesiais buvo eksponuojama 20,2 tūkst. kv. m reklamos.

Lauko video reklamos ekranuose praėjusių metų sausio-lapkričio mėnesiais buvo parodyta daugiau nei 4,4 mln. sekundžių reklamos. Tai yra 10,8 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį užpernai.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per vienuolika praėjusių metų mėnesių iš viso buvo užklijuota 32,6 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su to paties 2015 metų laikotarpio duomenimis, fillboard reklamos apimtys ūgtelėjo 0,3 proc..

Vidaus TV reklamos apimtys, lyginant vienuolikos mėnesių rezultatus pernai ir užpernai, mažėjo 18,1 proc.

Kino reklamos apimtys pernai paaugo 8,2 proc. Iš viso sausio-lapkričio mėnesiais 2016 metais prieš kino filmus buvo parodyta 390 tūkst. reklaminių klipų.

Žemiau „Kantar TNS“ reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys – reklamos apimčių pokytis, lyginant 2016 m. ir 2015 m.* sausio-lapkričio mėnesių rezultatus.

Reklamos apimtys: didžiausias šuolis – „Lidl“, smukimas – smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovėse
© Kantar TNS duom.

Reklamos apimtys: didžiausias šuolis – „Lidl“, smukimas – smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovėse
© Kantar TNS duom.
Reklamos apimtys: didžiausias šuolis – „Lidl“, smukimas – smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovėse
© Kantar TNS duom.
Reklamos apimtys: didžiausias šuolis – „Lidl“, smukimas – smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovėse
© Kantar TNS duom.

Televizijoje, radijuje, lauko video ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos

Duomenys pateikiami tik iš „Kantar TNS“ registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o jį sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus TV reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją