Rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Kantar TNS“ atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2016 m. sausio-rugpjūčio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 7,7 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Šiemet augo interneto, lauko video, TV, kino bei reklamos žurnaluose ir radijo eteryje apimtys.

Per aštuonis šių metų mėnesius labiausiai – pustrečio karto – išaugo gross išlaidos skalbimo priemonių reklamai. Šiemet sausio-rugpjūčio mėnesiais du kartus taip pat didėjo maltos kavos, kavos pupelių, saldumynų ir konditerijos gaminių reklamai skirti biudžetai.

Daugiausiai reklamai išleidžiančių užsakovų sąraše labiausiai į viršų šiemet kilo Lietuvą pavasarį pradėjęs veikti Vokietijos prekybos tinklas „Lidl“. Šių metų gegužę pradėjęs aktyviai reklamuotis prekybos tinklas jau patenka į didžiausius biudžetus reklamai Lietuvoje skiriančių užsakovų dešimtuką.

Lyginant su praėjusių metų aštuoniais mėnesiais, labiausiai – du su puse karto – išaugo saldumynų, užkandžių bei gaiviųjų gėrimų gamintojo „Mondelez International“ ir „Benu“ vaistinių tinklo reklamos biudžetai. Du kartus išlaidas reklamai didino traškučių bei gaiviųjų gėrimų gamintojas „Pepsico“.

Labiausiai (64 proc.) reklamos biudžetus šiemet apkarpė smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovės. Sausio-rugpjūčio mėnesiais taip pat mažėjo išlaidos mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių (28 proc.) ir alaus (23 proc.) reklamai.

„Per aštuonis šių metų mėnesius gross investicijas reklamai labiausiai mažino smulkiųjų vartojimo kreditų įmonė „Provident finansai“ (60 proc.). Lyginant su praėjusiais metais, 28 proc. taip pat smuko Lietuvos automobilių kelių direkcijos išlaidos socialinei reklamai. Prekybos tinklą „Moki-Veži“ valdanti bendrovė „Makveža“ savo reklamos biudžetus mažino beveik ketvirtadaliu (24 proc.)“, – teigė „Kantar TNS“ Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

2016 m. sausio-rugpjūčio mėnesiais, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, bendra TV reklamos trukmė paaugo 8,4 proc. Per pirmus aštuonis šių metų mėnesius televizijos eteryje iš viso buvo buvo parodyta 1,1 mln. reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys šiemet mažėjo 9,4 proc. Reklamai skirti plotai laikraščiuose sumažėjo 16,4 proc. ir iš viso sudarė 5,8 mln. kv. cm. Tuo metu žurnaluose reklamos plotai paaugo 2,5 proc. Iš viso žurnaluose buvo išspausdinta 4,2 mln. kv. cm reklamos.

Radijo eteryje šiemet sausio-rugpjūčio mėnesiais nuskambėjo daugiau nei 4,8 mln. sekundžių reklamos – 1 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.

Gross išlaidos banerinei interneto reklamai per pirmuosius aštuonis šių metų mėnesius, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, augo 20,2 proc.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų pirmuosius aštuonis mėnesius, mažėjo 4 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose Lietuvoje šiemet buvo eksponuojama 19,9 tūkst. kv. m reklamos.

Lauko video reklamos ekranuose šių metų sausio-rugpjūčio mėnesiais reklamos buvo parodyta 9,8 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Vidutiniškai per dieną lauko video reklamos ekranuose šiemet buvo transliuota beveik 3,1 mln. sekundžių reklamos.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per aštuonis šių metų mėnesius buvo užklijuota beveik 24 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su to paties praėjusių metų laikotarpio duomenimis, fillboard reklamos apimtys smuktelėjo 0,4 proc.

Vidaus TV reklamos apimtys, lyginant aštuonis pirmuosius mėnesius pernai ir šiemet, mažėjo 14 proc.

Kino reklamos apimtys šiemet išaugo 0,9 proc. Iš viso per aštuonis šių metų mėnesius prieš kino filmus buvo parodyta 270 tūkst. reklaminių klipų.

Žemiau „Kantar TNS“ reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys – reklamos apimčių pokytis, lyginant 2016 m. ir 2015 m.* sausio-rugpjūčio mėnesių rezultatus.

Reklamos apimtys augo 7,7 proc.
© Kantar TNS duom.
Reklamos apimtys augo 7,7 proc.
© Kantar TNS duom.
Reklamos apimtys augo 7,7 proc.
© Kantar TNS duom.
Reklamos apimtys augo 7,7 proc.
© Kantar TNS duom.

Televizijoje, radijuje, lauko video ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos

Duomenys pateikiami tik iš „Kantar TNS“ registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o jį sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus TV reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją