Pernai Baltijos šalių reklamos rinka augo 3,1 proc. ir siekė 270,9 mln. eurų. Daugiausiai lėšų – 101,1 mln. eurų – sugeneravo Lietuvos reklamos rinka. Tai parodė rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijų TNS Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atlikta 2015 m. Baltijos šalių reklamos rinkos analizė.

„Nuo 2003 metų Lietuvos reklamos rinka yra didžiausia Baltijos šalyse. Pernai investicijos reklamai mūsų šalyje sudarė 37 proc. viso Baltijos šalių reklamos biudžeto. Visose trijose šalyse labiausiai – 22 proc. – didėjo banerinei interneto reklamai skiriamos lėšos. Jos siekė 47,3 mln. eurų. Ženkliausias mažėjimas užfiksuotas laikraščių rinkoje – šio tipo reklamai skiriamos lėšos smuktelėjo 8,6 proc. ir sudarė 32,5 mln. eurų. Reikėtų paminėti, kad bendrą mažėjimą lėmė Lietuvos ir Latvijos duomenys – Estijoje laikraščių reklamos rinka ūgtelėjo 0,4 proc.“, – teigė rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Nors Lietuvos reklamos rinkai teko didžiausia dalis reklamos išlaidų Baltijos šalyse, lyginant vienam gyventojui tenkančią reklamos lėšų sumą, ne pirmus metus pirmauja Estija. Čia vienam gyventojui tenka 70,5 eurų reklamos investicijų, Latvijoje ši suma siekia 38,9 eurus, Lietuvoje – 34,6 eurus. Estija yra lyderė ir pagal reklamai žiniasklaidoje tenkančią bendrojo vidaus produkto (BVP) dalį. Estijoje reklamai žiniasklaidoje teko 0,45 proc., Latvijoje – 0,32 proc., o Lietuvoje – 0,27 procento BVP.

Didžiausias reklamos pajamas Baltijos šalyse generuoja televizija, o šiam kanalui tenkančios reklamos investicijos ūgtelėjo 0,8 proc. – iki 104,8 mln. eurų. Televizija sudarė 39,9 proc. visos Lietuvos, Latvijos ir Estijos reklamos biudžeto dalies.

Radijo reklamai skirtos lėšos pernai mažėjo 0,4 proc. Jai buvo skirta 26,9 mln. eurų ir ji sudarė 10,3 proc. viso Baltijos šalių reklamos biudžeto.

Investicijos lauko reklamai pernai siekė 25,3 mln. eurų ir augo 2,9 proc. Iš viso lauko reklama sudarė 9,6 proc. visos Baltijos reklamos rinkos.

Reklamos apimtys žurnaluose smuko 0,2 proc. ir siekė 24 mln. eurų. Ji sudarė 9,1 proc. Baltijos šalių reklamos biudžeto.

Reklamos kino teatruose rinka, matuojama tik Lietuvoje ir Latvijoje, sugeneravo santykinai nedaug – 1,2 mln. eurų, tačiau augo net 31 proc. Reklamos kino teatruose dalis – 0,5 proc. viso Baltijos šalių reklamos biudžeto.

Reklamos internete dalis paaugo daugiau nei penktadaliu ir sudarė 18 proc. bei 47,3 mln. eurų Baltijos šalių reklamos biudžete.

Išlaidos reklamai laikraščiuose pernai smuktelėjo 8,6 proc. ir sudarė 32,5 mln. eurų. Jų dalis sudarė 12,4 proc. nuo viso reklamos biudžeto Baltijos šalyse.

2015 metų Baltijos šalių reklamos rinkos analizei Lietuvos duomenis pateikė žiniasklaidos ir tyrimų bendrovė TNS LT, Latvijos – TNS Latvia ir Latvijos Reklamos Asociacija, o Estijos – TNS Emor.

Pernai Baltijos šalių reklamos rinka siekė 270,9 mln. eurų
© TNS duomenys
M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją