Lietuvos pirkėjams drabužių skalbimo priemonė turi būti labai efektyvi, gerai susidorojanti su dėmėmis, bet taip pat tausojanti spalvas ir, pageidautina, be agresyvios chemijos sudėtyje. Šiame buitinės chemijos rinkos segmente vis dar lieka svarbus ir skalbiklio kvapas.

Lietuvos rinka nuo europinio vidurkio skiriasi didesniu bekvapių drabužių skalbimo priemonių poreikiu, pastebi tarptautinė rinkos tyrimų bendrovė „Nielsen“. Europoje tokių pirkėjų yra 8 proc., o Lietuvoje – 14 procentų.

„Daugumai Europos pirkėjų svarbiausia, kad drabužiai būtų išskalbiami švariai. Daugiausiai dėmesio skiriama bendram skalbiklio efektyvumui ir išskiriamas jo gebėjimas šalinti dėmes – to tikisi kas antras europietis. Ir lietuviams tai yra dvi svarbiausios drabužių skalbiklio savybės, už kurias pasisakė atitinkamai 69 proc. ir 55 proc. apklaustų žmonių. Tačiau Lietuva yra ketvirta Europoje po Estijos, Suomijos ir Turkijos rinkų, kuriose daugiau pirkėjai pageidautų, kad skalbiklis apskritai neturėtų kvapo“, - sako „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims Ilona Lepp.

Jei Lietuvoje trečdaliui vartotojų vis dar svarbu, kaip kvepia drabužių skalbiklis, Lenkijoje, Portugalijoje, Rumunijoje, Bulgarijoje, Serbijoje, Izraelyje, Vengrijoje ir toje pačioje Turkijoje į drabužių skalbiklio kvapą dėmesį atkreipia net kas antras.

Dilema, kylanti gamintojams, yra efektyvumo ir skalbiklio švelnumo suderinimas: 30 proc. europiečių ir 44 proc. lietuvių nenorėtų susidurti su aršiais chemikalais skalbiklių sudėtyje, tačiau daugiau kaip po 40 proc. pageidautų nesukti galvos dėl to, kad skalbimo metu gali išblukti drabužių spalvos.

Įvairių spalvų drabužius vienu metu norėtų skalbti 27 proc. Europos ir 38 proc. Lietuvos vartotojų.

Drabužių skalbimo įpročiai Lietuvoje

Lietuvos namų ūkiai yra apsirūpinę skalbyklėmis ir drabužių švarą dažniausiai patiki joms. 88 proc. šalies vartotojų naudojasi skalbyklėmis, kurios gali turėti ir džiovinimo funkciją – tai yra 1 procentiniu punktu daugiau už europinį vidurkį.

Labiausiai automatizuota drabužių priežiūra išsiskiria Turkija, Slovėnija, Kroatija – 94 proc. šių šalių atstovų drabužius skalbia skalbyklėse.

„Didžiausiose Europos ekonomikose – Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje bei Prancūzijoje skalbyklėmis irgi naudojasi didžioji dauguma vartotojų, tačiau čia daugiau žmonių eina į drabužių valyklas: atitinkamai 2-4 proc. Lietuvoje drabužių valyklų paklausa dar turi erdvės augti, nes joms savo drabužius patiki vos procentas apklausoje dalyvavusių gyventojų“, - teigia „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims I. Lepp.

Rankomis drabužius mūsų šalyje skalbia 4 proc. vartotojų ir tai yra vienu punktu mažiau, palyginti su Europos vidurkiu, todėl su skurdumu ar ekstremaliu taupymu neturėtų būti siejama: kai kurie jautrūs audiniai gali būti skalbiami tik tokiu būdu.

Vertinant drabužių skalbimo dažnumą, populiariausias įprotis tam skirti dėmesio du ar daugiau kartų į savaitę. Tokių vartotojų Europoje yra 44 proc., o Lietuvoje – 40 proc. Bent kartą į savaitę drabužius skalbia 27 proc. europiečių, Lietuvoje tokių yra 32 procentai.

„Palyginti su Europa, Lietuvoje yra niša artėti prie regiono higienos įpročių vidurkio. Bendrai regione kasdien savo drabužius skalbia 17 proc., o Lietuvoje – dar tik 9 proc. žmonių. Drabužių švara aktualiausia pietinėms ir vakarų šalims: Ispanijai, Graikijai, Italijai, Izraeliui, kaip ir Didžiajai Britanijai, Prancūzijai, Airijai“, – teigia I.Lepp.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją