Pagal ką pirkėjai renkasi prekybos centrą ir kas daro didžiausią įtaką jų pasirinkimui? Svarbiausias jų pasirinkimo kriterijus – maisto produktų šviežumas, taip pat daug lemia kaina ir produkto sudėtis.

Remiantis bendrovės „Maxima LT” atlikto tyrimo duomenimis, vertindami maisto produktų kokybę, beveik 9 iš 10 pirkėjų sako dažniausiai atsižvelgiantys į jų galiojimo terminą (87 proc.) ir produkto etiketėje pateiktą informaciją (85 proc.). Kita vertus, pirkėjai dažnai kokybę vertina vadovaudamiesi asmeniniais ar emociniais kriterijais. 79 proc. tyrimo dalyvių sako, jog produkto kokybę vertina pagal jo kainą, 75 proc. – pagal šio sudėtį, 71 proc. – pagal išvaizdą. Kiek daugiau nei 60 proc. pirkėjų apie produktų kokybę sprendžia iš jų skonio ir kvapo. 57 proc. – pagal kilmės šalį.

Tačiau vertinimas pagal kainą nebūtinai reiškia, kad pirkėjas išsirinks pigiausią produktą. „Mus labiausiai nustebino pirkėjų įvardinimas, kad jei produktas brangus, tai jis bus ir kokybiškas. Jiems tai net svarbesnis kokybės rodiklis nei gamintojas, nors maždaug trečdalis sake kokybę vertinantys pagal prekės ženklą”, – tyrimo rezultatus komentavo bendrovės „Maxima LT” generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Lietuviškus ir ekologiškus produktus vartotojai vertina kaip esančius geresnės kokybės. Tačiau taip pat jie laiko, kad tokie produktai kainuoja daugiau
.
Vertindami prekybos centrų kokybę šalies pirkėjai daug dėmesio skiria jų poreikius atitinkančioms akcijoms, pasiūlymams bei lojalumo sistemai. Kaip vieną svarbiausių kokybiško prekybos centro kriterijų tai nurodo net 77 proc. pirkėjų. Pirkėjų nuomone, labiausiai prie prekybos centro kokybės gerinimo šalyje prisideda atviri ir gausūs šviežio maisto skyriai. Taip mano 72 proc. tyrimo dalyvių. 71 proc. pirkėjų itin vertina galimybę gauti asmeninius pasiūlymus, 70 proc. – pačiuose prekybos centruose veikiančias kepyklas, kulinarijos ar konditerijos skyrius. Daugiau nei pusei pirkėjų itin svarbi galimybė greitai ir patogiai apsipirkti. Specialias greito aptarnavimo ar savitarnos kasas, kaip vieną svarbiausių prekybos tinklų inovacijų, įvardija 62 proc. tyrimo respondentų.

Kad prekybos centro kokybė priklauso nuo aptarnavimo, mano apie 54 proc. pirkėjų. 43 proc. svarbiausia, kad prekybos centro darbuotojai turėtų reikiamų žinių apie prekes, galėtų parodyti, kur rasti prekę, papasakoti apie jos sudėtį.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją