Rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Kantar TNS“ atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2016 metų sausio-rugsėjo mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 8,2 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Šiemet augo interneto, lauko video, TV bei reklamos žurnaluose, kine ir radijo eteryje apimtys.

Per devynis šių metų mėnesius labiausiai – net pustrečio karto – išaugo gross išlaidos skalbimo priemonių reklamai. Šiemet sausio-rugsėjo mėnesiais ženkliai išaugo ir maltos kavos, kavos pupelių ir mobiliojo ryšio operatorių reklamos biudžetai. Šių produktų ir paslaugų reklamai užsakovai išleido du kartus daugiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį.

Tuo metus labiausiai, lyginant su praėjusiais metais, išlaidas reklamai mažino smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovės. Jų reklamos biudžetai susitraukė 62 proc. Sausio-rugsėjo mėnesiais taip pat reikšmingai mažėjo gross investicijos į mobiliojo ryšio telefonų (26 proc.) bei socialinių projektų (25 proc.) reklamą.

„Vertinant reklamos užsakovus, labiausiai per pirmuosius tris metų ketvirčius reklamos biudžetus didino „Benu“ vaistinių tinklas, kurio išlaidos reklamai išaugo du su puse karto. Per šį laikotarpį taip pat du kartus išaugo saldumynų ir kavos gamintojo „Mondelez International“ bei gaiviųjų gėrimų gamintojo „Coca-Cola“ reklamos biudžetai. Tuo metu labiausiai savo biudžetus reklamai mažino smulkiųjų vartojimo kreditų įmonės „Provident finansai“ (60 proc.) ir „Minibank“ (52 proc.). Taip pat, lyginant su praėjusiais metais, gerokai (34 proc.) sumažėjo Lietuvos automobilių kelių direkcijos gross išlaidos socialinei reklamai“, – teigė „Kantar TNS“ Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Anot G. Juronienės, į didžiausių reklamos užsakovų Lietuvoje dešimtuką šiemet įsiveržė nuo gegužės šalies žiniasklaidoje aktyviai reklamuotis pradėjęs prekybos tinklas „Lidl“.

2016 metų sausio-rugsėjo mėnesiais, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, bendra TV reklamos trukmė Lietuvoje paaugo 9 proc. Per pirmus devynis šių metų mėnesius televizijos eteryje iš viso buvo buvo parodyta 1,3 mln. reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys šiemet smuko 7,6 proc. Reklamos laikraščiuose apimtys sumažėjo 14,5 proc., o iš viso reklama laikraščiuose užėmė 6,7 mln. kv. cm plotą. Tuo metu žurnaluose reklamos plotai paaugo 4,1 proc. ir siekė 4,8 mln. kv. cm.

Radijo eteryje šiemet sausio-rugsėjo mėnesiais nuskambėjo beveik 5,6 mln. sekundžių reklamos – 1,5 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.

Gross išlaidos banerinei interneto reklamai per pirmuosius tris metų ketvirčius, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, didėjo 19 proc.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų sausio-rugsėjo mėnesius, mažėjo 3,2 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose šiemet buvo eksponuojama 20,2 tūkst. kv. m reklamos.

Lauko video reklamos ekranuose šių metų sausio-rugsėjo mėnesiais buvo parodyta 3,5 mln. sekundžių reklamos. Tai yra 9,4 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per devynis šių metų mėnesius buvo užklijuota beveik 26,7 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su to paties praėjusių metų laikotarpio duomenimis, fillboard reklamos kiekis smuktelėjo 0,3 proc.

Vidaus TV reklamos apimtys, lyginant devynis pirmuosius mėnesius pernai ir šiemet, mažėjo 15,5 proc.

Kino reklamos apimtys šiemet paaugo 0,7 proc. Iš viso per devynis šių metų mėnesius prieš kino filmus buvo parodyti 298 tūkst. reklaminių klipų.

Žemiau „Kantar TNS“ reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys – reklamos apimčių pokytis, lyginant 2016 m. ir 2015 m.* sausio-rugsėjo mėnesių rezultatus.

Į didžiausių reklamos užsakovų Lietuvoje dešimtuką įsiveržė „Lidl“.
© Kantar TNS nuotr.
Į didžiausių reklamos užsakovų Lietuvoje dešimtuką įsiveržė „Lidl“.
© Kantar TNS duom.
Į didžiausių reklamos užsakovų Lietuvoje dešimtuką įsiveržė „Lidl“.
© Kantar TNS duom.
Į didžiausių reklamos užsakovų Lietuvoje dešimtuką įsiveržė „Lidl“.
© Kantar TNS duom.
Televizijoje, radijuje, lauko video ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos.
Duomenys pateikiami tik iš „Kantar TNS“ registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o jį sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus TV reklama – 80% reklamos rinkos apimties.
M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją