Šiuolaikiniame pasaulyje konkurencija tarp įmonių auga ne mėnesiais, o savaitėmis, todėl rinkodaros specialistų darbo kokybė ir sparta tapo svarbiu sėkmingo verslo ingredientu. Be to, kad rinkodaros profesionalams tenka kovoti su savo perkrauta dienotvarke ir žaibiškai lekiančiu laiku, jie taip pat susiduria ir su didėjančiu vartotojų išrankumu bei globalizacijos iššūkiais. Akivaizdu, darbo ir galvosūkių – daugybė. Klausimas – kaip su jais susitvarkyti ir pasiekti tokių rezultatų, kuriuos prisiminus ir po metų mintyse maloniai šmėstelėtų: „Gerai pavariau!“

Žinoma, kiekvienas rinkodaros specialistas iki begalybės gali tobulinti savo kūrybiškumą arba, kaip dabar madinga sakyti, pažadinti jį. Dar galima prisiversti produktyviai išnaudoti kiekvieną darbo minutę, jeigu tai apskritai įmanoma. Ir, žinoma, šiais laikais tiesiog būtina pasitelkti į pagalbą naujausias technologijas bei moderniausius interneto sprendimus. Tiesa, įvairių platformų, kurios sakosi galinčios išspręsti visas jūsų problemas, yra daugybė, todėl pasirinkti nėra lengva.

Paieškoms ir bandymams reikia skirti laiko. Kita vertus, patarti dar sudėtingiau, nes galutinis sprendimas priklauso nuo individualių kiekvieno specialisto poreikių, įpročių ir prioritetų. Vis dėlto nuo ko nors reikia pradėti. Pavyzdžiui, šių 7 internetinių sistemų, turinčių potencialo pakeisti dažno rinkodaros specialisto ar net smulkaus verslo šeimininko darbo dieną ir padėti pasiekti geresnių veiklos rezultatų.

„Exponeer“
Visavertės parodos virtualiojoje erdvėje
Rinkodara šiuolaikiškai: 7 įrankiai, padėsiantys dirbti efektyviau ir taupiau
© Autoriaus nuotr.
Šių metų birželį kauniečiai pristatė revoliuciją žadančią virtualiųjų parodų platformą „Exponeer“. Jos įkūrėjas Vaidas Šaltenis ne juokais nusiteikęs sulaužyti standartus ir pakeisti brangias, verslui dažnai neatsiperkančias tradicines parodas, perkeldamas jas į virtualiąją erdvę. Tai bendrovėms turėtų padėti ne tik sutaupyti parodoms skiriamus didžiulius pinigus, bet ir išsaugoti begalę darbuotojų laiko bei energijos, kuri tikrai galėtų būti nukreipiama į didesnę pridėtinę vertę kuriančią veiklą.

Privalumas, kurį būtina paminėti – virtualiųjų parodų platformoje nėra reklamų, o puslapyje pateikiama ir sistemos administratorių kuruojama informacija yra aktuali, kokybiška ir neperteklinė. Tiesa, ne iškart pavyksta susigaudyti, kad ten nėra reklamos, tiesiog juntamas malonus palengvėjimas – šitaip esame pripratę prie reklamos keliamo triukšmo!

Parodų siejimas su geografinėmis vietovėmis, virtualiųjų parodų lankytojų ir dalyvių bendravimas realiu laiku, galimybė apsikeisti vizitinėmis kortelėmis ar naudotis dviejų langų funkcija, kai vienu metu galima ir apžiūrinėti eksponuojamą produktą, ir stebėti jį pristatantį bendrovės atstovą – tai tik kelios iš daugelio funkcijų, kurios pravers pristatant įmonės paslaugas ar prekes virtualiojoje parodoje. Parodoje, kurios neriboja nei laikas, nei atstumas, todėl su savo produktais supažindinti galima net ir kitoje planetos pusėje gyvenančius potencialius klientus ar partnerius.

„Whatagraph“
Google Analytics“ duomenų vizualizavimas

Rinkodara šiuolaikiškai: 7 įrankiai, padėsiantys dirbti efektyviau ir taupiau
© Autoriaus nuotr.

Brolių Andriaus, Tomo ir Justo Malinauskų sukurtas „Whatagraph“ – naudingas ir laiką tausojantis įrankis, kuris padeda greičiau suprasti sudėtingą informaciją. „Whatagraph“ per kelias sekundes iš ne visiems įkandamų „Google Analytics“ surinktų duomenų sukuria lengvai suprantamas informacines vizualizacijas – infografikus.

„Whatagraph“ sistemos idėja kilo J. Malinauskui, kai šis pradėjo domėtis „Google Analytics“ ir susidūrė su tam įrankiui būdingomis problemomis. Jos vaikiną paskatino sukurti sistemą, kuri galėtų automatiškai generuoti ir el. paštu siųsti lengvai suprantamas interneto svetainių puslapių ar socialinių tinklų paskyrų lankomumo ataskaitas.

Nors šis startuolis darbą pradėjo tik 2015 m. balandį, jau gali pasigirti stambių ir visame pasaulyje gerai žinomų verslo klientų dėmesiu. „Whatagraph“ paslaugos sudomino tokias bendroves kaip „Swatch“, „Toshiba“, „Vogue“ ir kt.

„Canva“
Kad kiekvienas galėtų atlikti dizaino ir maketavimo darbus

Rinkodara šiuolaikiškai: 7 įrankiai, padėsiantys dirbti efektyviau ir taupiau
© Autoriaus nuotr.

Ilgą laiką dizaineriai buvo tarsi šventieji. Kaip kokie buhalteriai ar programuotojai. Tik jie mokėjo kokybiškai parengti tą įsimenantį kalėdinį sveikinimą, kurį vadovas kasmet nori siųsti įmonės klientams. Dizainerių reikšmė dar išaugo, kai pasaulį užkariavo socialiniai tinklai. Juose, kaip žinoma, didžiąją skelbiamo turinio dalį sudaro būtent vaizdinė medžiaga.

Idėja sukurti įrankį, kuris leistų imtis dizaino darbų net neišmanant elementarių šios srities taisyklių, kilo australei Melanie Perkins. Dėstydama grafinį dizainą Vakarų Australijos universitete moteris pastebėjo, kad studentams sunkiai sekasi įsisavinti šios specialybės pradmenis. Iš pradžių su kolega sukūrusi studentams ir dėstytojams skirtą įrankį, leidžiantį be vargo sukurti savo laidos nuotraukų albumą, M. Perkins greitai suprato, jog toks sprendimas gali būti taikomas kur kas plačiau. Taip 2012 m. pasaulį išvydo „Canva“.

Vos per kelerius metus šis projektas smarkiai išaugo ir sulaukė daug investicijų. Nieko keisto – „Canva“ atliepė rinkos poreikį. Ten užsukęs ir užsiregistravęs kiekvienas, neturintis žalio supratimo apie dizainą, gali sukurti vizualiai patrauklų paveiksliuką socialiniams tinklams, paruošti pritrenkiančias pristatymo skaidres, infografiką ar net sudėlioti ištisą žurnalą. Viskas taip paprasta ir sklandu, kad net nesitiki. Geriausia išbandyti pačiam, nes pasakojimais galima ir nepatikėti.

„BuzzSumo“
Turinio idėjų paieška, tendencijų analizė ir informacijos stebėsena

Rinkodara šiuolaikiškai: 7 įrankiai, padėsiantys dirbti efektyviau ir taupiau
© Autoriaus nuotr,

Visuotinė skaitmenizacija ir persikėlimas į internetą suteikė daug privalumų ir galimybių. Tačiau nusiėmęs rožinius akinius supranti, kad šis procesas negrįžtamai įtraukė į informacinį chaosą. Dr. Martinas Hilbertas iš Pietų Kalifornijos universiteto yra suskaičiavęs, kad šiuolaikinį žmogų per dieną užgriūna informacijos kiekis, prilygstantis 174 laikraščiams. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl mes dažnai jaučiamės išsekę. Juk norint rasti aktualiausias ir svarbiausias naujienas, reikia raustis begaliniame informacijos šiukšlyne.

Gerai, kad yra specialistų, kurie pasiryžo išspręsti tokią problemą. Vieni toliausiai pažengusių šioje srityje – „BuzzSumo“. Tai duomenų rinkimo ir analizės įrankis, galintis vos per kelias sekundes nurodyti, kokia informacija žmonėms yra aktualiausia ir kokiais straipsniais jie socialiniuose tinkluose dalijasi daugiausia. Be to, „BuzzSumo“ leidžia sužinoti, kas yra interneto ir įvairių temų įtakingiausieji, gauti asmeninius pranešimus, kurie sudaromi pagal nustatytus raktažodžius (pavyzdžiui, autoriaus vardą ar įmonės pavadinimą), ir galiausiai sekti konkurentų veiksmus internete bei daryti išvadas iš jų skelbiamo turinio.

Jeigu kyla klausimas, kaip šį įrankį galima pritaikyti kasdieniniame rinkodaros specialisto darbe – štai keli pavyzdžiai. Naudojant „BuzzSumo“, idėjos, kokią informaciją skelbti socialiniuose tinkluose, ateis greitai ir neskausmingai. Taip pat be vargo bus galima sudaryti įtakingų socialinių tinklų naudotojų sąrašą. Jis labai pravers, kai reikės paskleisti konkrečią informaciją tam tikrai tikslinei auditorijai. Be to, „Buzzsumo“ padės rasti geriausiai rašančius dominančių sričių straipsnių autorius.

„SimilarWeb“
Trečiųjų šalių interneto svetainių lankomumo ir programėlių naudojimo statistika

Rinkodara šiuolaikiškai: 7 įrankiai, padėsiantys dirbti efektyviau ir taupiau
© Autoriaus nuotr.

Žinoti, kaip sekasi konkurentų interneto svetainėms, ypač jeigu tai el. paslaugų verslas, visada naudinga. Tokie duomenys gali padėti apsispręsti dėl tolesnių veiksmų ar suprasti klaidas, kurios trukdo augti ir sulaukti daugiau vartotojų dėmesio. Kurį laiką duomenis apie trečiųjų šalių interneto svetaines gauti buvo labai sunku. Arba tokie duomenys būdavo netikslūs ir nepatikimi. Tačiau tobulėjančios technologijos suteikia galimybę į konkurentų rezultatus pažvelgti pro kur kas didesnę rakto skylutę nei anksčiau.

„SimilarWeb“ įrankis, pasitelkęs internetą skenuojančias programėles, interneto paslaugų tiekėjų pateiktą informaciją ir naudodamas kitus būdus surenka ir apibendrina interneto svetainių lankomumo rezultatus, įskaitant ir lankytojų srauto šaltinius bei domėjimosi sritis.

„SimilarWeb“ taip pat gali pateikti išmaniesiems telefonams skirtų programėlių atsisiuntimo bei naudojimo statistiką. Kai kuriais atvejais tai net naudingiau nei informacija apie interneto svetainės lankomumą.

Tiesa, „SimilarWeb“ pateikiamus duomenis reikia vertinti kritiškai, nes, tikėtina, jie bus su tam tikra paklaida. Be to, ji turi toli gražu ne visų tinklalapių statistiką. Smulkių ar labai neseniai įsikūrusių įmonių interneto svetainės sistemai bus tamsus miškas.

„PlaceIt“
Išmaniųjų telefonų ekranų nuotraukų paruoštukai

Rinkodara šiuolaikiškai: 7 įrankiai, padėsiantys dirbti efektyviau ir taupiau
© Autoriaus nuotr.

Kitąmet bus jau 10 metų nuo to laiko, kai pasaulis išvydo pirmąjį „iPhone“ telefoną. Jis sukėlė revoliuciją ir pakeitė ne vieną industriją. Jis taip pat pakeitė kai kurias reklamos vizualų taisykles. Staiga telefono ekrane rodomas vaizdas tapo centriniu daugelio plakatų objektu. Tokiu stiliumi pasidarė madinga pristatinėti mobiliesiems įrenginiams pritaikytas interneto svetaines arba programėles. O ten, kur yra paklausa, – atsiranda ir pasiūla.

„PlaceIt“ sistema siūlo tūkstančius jau parengtų nuotraukų ir filmuotų vaizdo įrašų, kuriuose užfiksuoti įvairiausių modelių išmanieji įrenginiai ir net kompiuterių ekranai. Tereikia turėti savo tinklalapio ar programėlės ekrano nuotrauką ir ją įkelti į šią sistemą. Nuotrauka per kelias sekundes atsidurs pasirinktoje nuotraukoje esančiame įrenginio ekrane.

Tokiu pačiu principu „PlaceIt“ leidžia pageidaujamą nuotrauką ar užrašą įkelti ant nuotraukose užfiksuotų žmonių aprangos ar įvairaus pobūdžio plakatų bei spaudinių.

„Trello“
Darbų planavimas ir sekimas

Rinkodara šiuolaikiškai: 7 įrankiai, padėsiantys dirbti efektyviau ir taupiau
© Autoriaus nuotr.

„Trello“ sistema neatsitiktinai yra paskutinė šiame sąraše. Dažnai nutinka taip, kad net puikiai parengti rinkodaros planai lieka neįgyvendinti. Ir tik todėl, kad, įsibėgėjus darbams, juos prižiūrintis ir koordinuojantis žmogus paleidžia vadžias iš rankų ir nebesugeba suvaldyti vienu metu vykstančių daugybės skirtingų procesų. Kad taip nenutiktų ir kad net perkrauta minčių apie darbus galva nenuviltų – būtina turėti po ranka tokį įrankį kaip „Trello“, leidžiantį vienu akies krašteliu pamatyti, kokie darbai yra vykdomi, ką dar reikėtų daryti, o kokios užduotys jau sėkmingai baigtos.

Aišku, visos išvardytos sistemos turi alternatyvų. Kai kurios net ne po vieną. Tačiau, kaip ir minėta straipsnio pradžioje, kiekvieno profesionalo prerogatyva – pasirinkti variantą, labiausiai atitinkantį poreikius. Tik tam reikia skirti laiko. Tebūnie tai investicija į produktyvesnį ir efektyvesnį rytojų.
M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją